Reklama

Reklama

Byzantium

  • Česko Byzantium: Upíří příběh (více)
Trailer

Eleanor a Clara, dvě tajemné mladé ženy,  hledají útočiště v chátrajícím pobřežním letovisku. Uprostřed zbytků laciného luxusu a polorozpadlých hotelů se pokoušejí sehnat peníze a ubytování. Clara si začne vydělávat jako prostitutka a brzy se setká se stydlivým a osamělým Noelem, který jim poskytne útočiště v opuštěném penzionu jménem Byzantium. Clara, která vždy myslí na budoucnost, ho promění v dům neřesti. Mladší Eleanor, věčná školačka, najde spřízněnou duši ve Frankovi a prozradí mu své tajemství. Narodila se v roce 1804, ačkoliv je jí 16 let a Clara je její matka, přestože je jen o několik let starší. Přiznává, že k tomu, aby zůstali naživu, potřebují pít lidskou krev. V malém, poklidném městečku začínají umírat lidé. A minulost, před kterou dívky tak dlouho prchaly, je pomalu dohání. Zvítězí láska nebo věčný život? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (304)

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Jak by řekl Márdi- "V podstatě to tama svojí poetiku a originální genius loci..." Byzantium mi přijde jako docela ambiciózní snímek, který však sráží chvílemi až moc plytký scénář a tak má film nejedno hluché místo a člověk si musí co čtvrthodinu kontrolovat srdeční tep, jestli z tej nudy nezkapal. Ale! Saoirse Ronan (to je ta s asi nejkrásnějšíma očima současného Halyvůdu) je prostě talent a nebudu kecat, když napíšu, že celej snímek táhne víceméně jen ona sama samotinká. V hlavě ještě chvíli vydrží klavírní motiv, jinak film vyšumí jak... no prostě hodně rychle. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Opäť raz pôjdem proti hlavnému prúdu, keď si budem stáť za tým, že je Byzantium prinajmenším filmom zaujímavým a veľmi vydareným (a rád si jedným pohľadom overím, že v tom zďaleka nie som sám). Pomalá zamyslená upírska žánrovka, v ktorej sa tvorca Interview with a Vampire vracia do vôd, ktoré pomáhali definovať jeho jemne melodramatický, zasnene existencionálny štýl. Byzantium vyniká svojim špecifickým geniom loci zvolených lokalít pre natáčanie v exteriéroch (resp. historizovaných interiéroch) chladného Írska i divadelnosťou, ktorú cítiť z každej postavy i replík, ktoré prenášajú charakteristickým spôsobom. Temný príbeh by možno potreboval silnejší základ a väčšiu hĺbku, plus odťažitá Gemma Arterton tu priveľa neponúka; našťastie to vynahrádza svelá Saoirse Ronan, ktorá ju v ktorejkoľvek scéne prehrá neopakovateľným spôsobom. Vizualizácia a hudba (špeciálne klavírne partitúry) dotvárajú atmosféru ako lusk. Krvavé momenty a pár príjemných prekvapení v hereckej zostave sú bonusom. 75% ()

Reklama

joehot 

všechny recenze uživatele

Dva filmy v jedno. Eleanořin melancholický příběh takřka pro fanoušky Twilightu (vyprávění o dospívající dívce, první lásce a snaze oprostit se od despotických rodičů by snadno fungovalo i bez onoho upírského motivu) a život Clařin, který je nositelem jakéhosi náznaku epiky. Ostatně, takováhle dvoukvaltová, dělená narace není v Jordanově kinematografii novinkou (Hra na pláč, ono i to Interview s upírem), tentokrát ji však zvládl méně obratně. Eleanořina linie je příliš roztahaná, Clařina zase chaotická. Snad kdyby se trochu minutážní zvrátil poměr mezi nimi... P.S. Gemma Arterton je vážně kus. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Po tomto filmu jsem nabyla přesvědčení, že by někdo mohl vydat knihu s názvem Od Nosferatu až k Edwardovi Cullenovi, aneb dopad moderní doby na vývoj upírů. Protože to, jak se podoba upírů za jedno století změnila, od prvního výskytu na filmovém plátně, až po jejich "moderní" pojetí, je až zarážející. Dříve upíři děsili, vzbuzovali respekt a hrůzu a dnes? Dnes vypadají jako metrosexuální členové kdejakého boybandu na MTV. Být upírem v moderní době je vlastně úplně v pohodě. Nepotřebují už rakve, hlínu, temné prostory, jejich tváře nenabývají nelidských tvarů a o světle a slunci ani nemluvím. Za chvíli tu budeme mít upíry na pláži, se slunečními brýlemi a bronzovým tělem, na které budou letět plážové roštěnky. Oh God... A teď, když jsem zhlédla Byzantium, to vypadá, že dokonce přijdou i o ty špičáky. Chudáci. Co jim vlastně zůstane? Co bude v dnešní době dělat upíra upírem? Kde je Bela Lugosi s tím svým démonickým obličejem a pronikavýma očima? Kde je Fantom noci? Kde je ta hrůzná armáda temnot? Zastavte, chci vystoupit! Alespoň, že Saoirse Ronan je tu nádherná a zranitelná a Gemma Arterton zase sexy a nebezpečná. Ale čekala jsem tedy více. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Atmosféra - ponurá, melancholická až depresivní, dějové linky oddělené časem, které se občas proplétají, občas nikoliv, jsou vcelku zajímavé - minimálně díky trošku jinému náhledu na problematiku nemrtvých. Co tu však chybí jsou dostatečně propracované charaktery, možná díky tomu, že na téměř komorní film útočí vcelku slušná řádka postav a nestihnou se tak jakkoliv posunout, vyvinout. Obě hlavní představitelky se snaží, ale po hodině už ten smutný kukuč Saoirse Ronan jako "věčné rozhárané teenagerky" a neustále nasraný obličej "šlapky do skonání světa" Gemmy Arterton prostě nestačí. Celkové sdělení či vyznění je velmi mlžné. 55% ()

Galerie (73)

Zajímavosti (5)

  • Saoirse Ronan (Eleanor Webb) ve filmu skutečně hraje spletitou klavírní sonátu Op. 2, č. 3. od Ludwiga van Beethovena, jelikož prošla intenzivním dvanáctitýdenním klavírním rychlokurzem. (Kritiq)
  • Celosvětová premiéra proběhla 9. září 2012 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (ČSFD)

Související novinky

Saoirse Ronan jako bezhlavá královna

Saoirse Ronan jako bezhlavá královna

11.08.2012

Dívku s prapodivným jménem brzy uvidíme v upírském hororou Byzantium a adaptaci sci-fi románu „twilightové“ Stephenie Meyer The Host. Pak se objeví v historickém dramatu Mary, Queen of Scots, který… (více)

Proboha, ještě jedna Sněhurka?!

Proboha, ještě jedna Sněhurka?!

14.02.2012

Letošním soubojem Sněhurky (Mirror, Mirror) a Sněhurky a lovce to neskončí. Po pestrobarevné komedii a akční fantasy přijde trocha kung-fu. Studio Walt Disney se snažilo projekt, předtím známý jako… (více)

Reklama

Reklama