Režie:
Gabe IbáñezKamera:
Alejandro MartínezHudba:
Zacarías M. de la RivaHrají:
Antonio Banderas, Birgitte Hjort Sørensen, Melanie Griffith, Dylan McDermott, Robert Forster, Dan Cade, Tim McInnerny, Andy Nyman, Andrew Tiernan (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Země, rok 2044. Sluneční erupce vyhubily téměř celé lidstvo a povrch zamořily radiací. Svět prodělává politickou a ekonomickou krizi a roboti jsou součástí našeho každodenního života. Jsou jištěni dvěma základními zákony. Jacq Vaucan je obyčejným pojišťovacím agentem robotické společnosti, kterému je svěřen na první pohled rutinní případ robota, který se stal obětí manipulace. Během vyšetřování však začíná docházet k závěru, že se někteří roboti dokážou vyvíjet mimo svoje naprogramování. Tento objev může mít vážné důsledky pro budoucnost celého lidstva, jenomže Jacqův zaměstnavatel to nenechá jen tak. Před Jacqem tak stojí volba - postavit se na stranu vlastního druhu, nebo dát přednost robotickým bytostem. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (282)
„Yo, autómata. Calcador“ aneb s tímhle jdi do prdele, Toníčku. Vím teď sice, kam jej strčit roboděvce, ale jinak jsem si celou dobu znuděně pohrával se zplihlou mršinou a doufal, že se odněkud vynoří Vilda Kovář a trochu to plagiátorské trápení oživí. Marně. Na něj už Antonínovi nezbyla Eura a já velmi doufám, že nemá v šuplíku ještě nějaký „originální“ scénář k další autonomní autodecepci s názvem „Yo, leyenda“ o psychologii polidšťování virem zmutovaných Hispánců. Au, au automat! ()
Spíše Sci-fi drama než thriller, žádné napětí ani atmosféra se ke mně nedostavila. Banderas je zde nevýrazný, tématika robotů je nezajímavě a zdlouhavě ztvárněná, že by jste raději hráli piškvorky. Film tedy ani nedoporučuji, je to pomalé a nezáživné jak ďas, což si od tak atraktivní produkce Francie/Španělsko nedokážu vysvětlit. ()
║Rozpočet $7miliónov║Tržby Celosvetovo $5,074,000▐ také komorné robo-sci-fi, ktoré nechá zaspomínať na akčnejšie blockbastre tipu Ja, robot, prípadne pripomenie aj ponurú atmosféru Blade Runnera, Antonio Banderas sa opäť herecky pekne uchytil a podáva sympatický výkon, triková stránka na úrovni a dejovo možno jednoduchšie ale za to civilnejšie podané, dej má čo povedať, ponúknuť, v poslednej dobe sa darí na žánrovom poli sci-fi, aj keď občas príde na nízkorozpočtovku ako tomu bolo aj u The Signal sa vedia tvorcovia celkom slušne vyhrať s príbehom a s ponúknutými podmienkami, takže spokojnosť /80%/ ()
Banderas se mi poslední dobou velice zamlouvá, ať už v Ex 3ce, či Mačetě 2ce. Tam měl opravdu úžasně napsané miniroličky postaviček. U Automaty dostává prakticky celý prostor jen a jen pro sebe a myslím si, že ho nedokázal až tolik využít. Ostatně stejně jako pan Ibáñez, který svůj slibně napsaný scénář neprodal na plátno ani v nadprůměru. Takže nápad byl slušný, provedení slabé - průměrné. 50% ()
Už jenom kvůli Antonio Banderasovi obsazenému a hrajícímu oproti své zaběhlé škatulce je tahle vizuálně inspirující variace na evoluční teorii s trochou náboženské alegorie originální a zajímavá. Postapo-robotická sci-fi, něco mezi Já, Robot a Blade Runner, ovšem s pouze průměrnou myšlenkou a hloubkou, v níž plusem jsou celkem zajímavé nápady a mínusem ryze béčkový konec s předvídatelnou přestřelkou a přemírou akce. ()
Galerie (41)
Photo © Eagle Films
Zajímavosti (4)
- Antonio Banderas si ve filmu zahrál se svou manželkou Melanie Griffith, svoji jsou od roku 1996. (tomastomb)
- Elena Anaya, která pracovala s režisérem Gabem Ibáñezem na snímku Hierro (2009), dala přečíst scénář Antoniovi Banderasovi v době, kdy natáčel La piel que habito (2011). (Geriel)
- Snímek se natáčel v Bulharsku, především ve filmových studiích New Boyana Film Studios v Sofii. (Yardak)
Reklama