Reklama

Reklama

Režiséři filmu Malá Miss Sunshine uvádí “nádhernou a okouzlující” (Marshall Fine, The Huffington Post) romantickou komedii s Paulem Danem a Zoe Kazan v hlavních rolích. Mladý, kdysi úspěšný spisovatel Calvin (Dano) nyní zápasí s tvůrčím blokem, ale i se svým milostným životem. Teprve když vytvoří půvabnou románovou postavu jménem Ruby (Kazan), získává novou inspiraci. Ruby probouzí k životu nejen jeho psaní – ale také sebe samotnou – a to doslova! Tváří v tvář opravdovému vztahu se svou původně virtuální přítelkyní stojí Calvin před zásadním rozhodnutím. Dopíše tuhle romanci sám, nebo to ponechá osudu? Ve vedlejších rolích filmu se představují Annette Bening, Antonio Banderas a Elliott Gould. Ruby Sparks je “příjemná romantická komedie, která vás dojme a má ambice stát se filmovou klasikou” (Katie Walsh, Indiewire). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (19)

Trailer

Recenze (347)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Moc se mi líbila netradiční zápletka a její nenásilné zpracování. Vše tam plynulo tak přirozeně, že to vůbec nebylo divný. Obzvláště oceňuji vyhrocenou scénu na konci, kdy vyjde najevo temná strana hlavního neurotika. Fakt mě bavilo, že byl chvíli i čurák. A ta hudba byla geniální. Už dlouho jsem s takovou chutí "nedoposlouchával" finální titulky. ()

joehot 

všechny recenze uživatele

Zdaleka ne romantická komedie, ale zato slušná metafora jednoho z aspektů milostného vztahu, kdy na sebe dva vzájemně působí, vzájemně se "přepisují". (A pravda je, že jsou k tomuhle přepisování asi náchylnější ženy.) K nalezení jsou také další vztahové stereotypy - majetnický chlap, hysterická a nerozhodná ženská... Ale kromě jedné, dusivě dramatické scény, neobsahuje Ruby Sparks takřka nic, čím by se vyšvihla z vod lehkého nadprůměru. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Experimentálny romantický film s nie najatraktívnejšími hercami, ale celkom dobrou myšlienkou. Muž nedokáže ovládnuť ženu, ani keby si ju skutočne mohol vytvoriť tak, ako si len zmyslí. Scenár je premyslený a ponúka aj iné myšlienky na zamyslenie. Nejde len o vzťah muža a ženy, ale celkovo o medziľudské vzťahy, kde si prajeme , aby boli ostatní na náš obraz, no práve tá rozmanitosť má svoje čaro. A tiež, že aj keď nám splnia naše sny, nemusí to byť vždy to pravé orechové. Najlepšie je asi hľadať nesebecké riešenia. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Díky ústřednímu duu (pře)milé a sympaticky nevlezlé, ale vzhledem k námětu "pozor co si přeješ, mohlo by se ti to vyplnit" v indie romantickém provedení je až překvapivé, jak moc je to ve výsledku předvídatelné a nehravé. A že to samé hravě i nápaditě zpracovat lze, dokázal již svého času Richard Matheson v The Twilight Zone s epizodou A World of His Own. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Při letmém okouknutí to vypadá, že někdo pod vlivem Stranger than Fiction sepsal lehkou a přímočarou high concept romanci. Teprve zesílení interakce mezi liniemi partnerského soužití a tvůrčí kontroly film obohacuje o nečekaně temnou a přitom velmi zábavnou rovinu. Nesejde na tom, nakolik reálnou a živoucí postavou Ruby je (moc ne). Najednou úplně stačí, že vzhledem i chováním představuje zhmotněný sen nejednoho geeka. Neplní totiž úlohu hrdinovy plnokrevné partnerky - její přítomnost pouze iniciuje zátěžovou zkoušku Calvinova charakteru. Dokáže přijmout fakt, že se jeho sen zabydlel v realitě, kterou sám obývá? Dokáže žít bez toho, aby Ruby podřizoval své autorské kontrole, aby jí připomínal, kdo je pánem? ___ Film jakožto produkt patriarchální společnosti ukazuje ve chvílích nejupřímnější žánrové sebereflexe, že jsou to muži, kteří ženám předepisují jednat dle melodramatických konvencí, tedy hystericky. Během těchto demonstrací mužské dominance z filmu vyprchává veškerá lehkost a jenom krůček jej dělí od psychologického hororu, který se ve skutečnosti skrývá pod vnějším půvabem většiny hollywoodských romantických komedií. Trauma z tohoto nahlédnutí za oponu však není rozvedeno dál, například směrem k prohození rolí autora a díla, a film končí velmi banálně, SPOILER – hrdinčiným vykoupením a hrdinovým „sestoupením“ do její reality (přepsáním jejich společné historie se stává postavou téhož vyprávění, už jí, a pravděpodobně i ženám obecně, rozumí). Opětovné nahození líbivé fasády vyznívá pokrytecky, jako dobrovolné přijetí falše, před kterou nás film sám varoval. KONEC SPOILERU ___ Scénář s chytrým nápadem by vůbec potřeboval pevnější režijní uchopení (vyprávění občas stagnuje – např. rodinné intermezzo s Banderasovým vtipným, ale zbytečným cameem) a zacelení některých děr v logice (proč Ruby její „přepisování“ rozruší až poté, co se o něm dozví, dříve si náhle povahy/schopností neuvědomovala?). ___ Ruby Sparks je milou historkou s morálním ponaučením (ideál musíme objevit a udržet v sobě, ne v druhých), která zákonitosti tuctových romancí sice odhaluje, ale moc dalšího s nimi nedělá, což je škoda, protože zde podle mne bylo v druhém plánu zaděláno na naratologickou delikatesu první jakosti. Ten první plán je ale, hlavně zásluhou rusovlasé Zoe Kazan, pořád hodně fajn. 75% Zajímavé komentáře: Jeržik, Terzeus ()

Galerie (35)

Zajímavosti (11)

  • V jedné hodině a třiadvacáté minutě se Ruby (Zoe Kazan) doma převléká a má modrou podprsenku, přestože měla v předchozí scéně u bazénu růžovou, pruhovanou. (Megalomaniac)
  • Kniha, kterou ve filmu pes roztrhá, je román „Kdo chytá v žitě“ od amerického autora J. D. Salingera. Jak autor, tak kniha jsou ve filmu několikrát zmíněni. (džanik)

Reklama

Reklama