Reklama

Reklama

Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (878)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tohle mne řádně zklamalo. U filmu jsem měl dojem, že každých 10 min sleduji úplně jiný žánr či film. Korejci samotní tohle umí a dělají moc dobře, ale tady to prostě vadilo. Dokážu si to vysvětlit jen tak, že ta slušná řádka národností , která se na snímku podílela, si chtěla do něj vtisknout to svoje a tak se o film prostě podělily. Ono to dokonce sedí i s myšlenkou toho filmu a cestou dlouhým vlakem a jednotlivými vagóny. Ale bohužel ten film působí trapně! Evidentní trapnost vychází z toho, že chvíli sledujeme "Mad Maxovské" drama, za chvíli se nám zde vtipkuje z vesela v mnoha scénách, pak zde máme barevňoučké vyjasňování postapokalyptické Utopie jako by vykradené ze sračky Hunger Games ... A přiznejme si, že vykrást sračku, tak nám zbyde v rukou co? No raději si ani nepředstavovat ... :-) Chvíli zde máme prostor na amerikánské "národnostní" kecy, traumatické vzpomínky a monology, a tak bych mohl poračovat ještě hodně dlouho ... Všechno už jsem jakoby viděl (a asi fakt viděl), vlastně mi připadlo, že každý článek vlaku vykrádá nějaký konkrétní film. Ve finále zjistíme, že úplně všechny postavy jak záporné, tak kladné, (a to nemluvě že o kladnost/zápornost a promněnlivost postav zde nouze není ...), ale že všechny postavy jsou zde úplní idioti ... Že všichni naletěli všem, že vlastně ten film je o úplným hovně a jedinej,kdo to má v hlavě nakonec úplně v pořádku a ví co chce a jak to získat, je závislej feťák ... Těch několik akčních scén nebylo zas tak řádně brutálních, jak bych si osobně "představoval" ... a hlavně ... mají špatnou choreografii. Nebo spíš choreografie není dobrá, souboje se mi nelíbily, nic se mnou nedělaly ... Úplný závěr pak je jen totálně tou poslední kapkou moče na pořádné dvouhodinové hromadě sraček, kdy jsem si říkal: "Bože odpusť těm hňupům! Oni snad nevědí, co činí .." :-) Moje kritika je výrazná aby šla "proti" pochvalným recenzím a aby si diváci předem ujasnili, že to není zas taková pecka, jak se z ní dělá a že možná vůbec nedostanou to, co očekávají nebo chtějí ... ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

"Jede vláček přátelství, kdo má arzenál ten vpřed jít smí..." Honila se mi kebulí odrhovačka z pionýrských táborů, zatímco jsem pozorovala, jak si smečka z osvětimského vagónu na chvostu šinkansenu probíjí trasu za šťastnými zítřky do VIP třídy. "Ledové arše" by slušely atraktivnější bojové scény a nejspíš i vyšší rozpočet na vizuální efekty, občas zaskřípala logika v soukolí příběhu, na druhou stranu potěšily herecké výkony (hlavně Tilda si svou groteskní roli vyloženě užívala). Sečteno a podtrženo: na hnojišti katastrofických filmů se urodil zajímavý, byť zdaleka ne bezchybný mezinárodní plod. 70% ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Je mi jasné, že výsledek někdo vynáší do nebes, já budu rozhodně méně štědrý. Multimezinárodní zastoupení (mimochodem se natáčelo na Barrandově) láká na vlak, který krouží kolem Země poté, co se tak nějak všechno posralo a vrátili jsme se do doby ledové. Moderní Noemova archa nám umožňuje cestovat se vzbouřenci (spodina ze zadní části vlaku) až do předního luxusu, aniž bychom tušili, co přinese další vagón. Jen víme, že smetánka to slušně schytá. Potěší toho mnoho (řada nápadů, akční sekvence, mile divná Tilda Swinton, výtvarné řešení – hlavně vyučování pobavilo), chyb dokážu najít také dost. Ale ty nechme stranou. Myšlenkový potenciál ok, ale ve výsledku to prostě nedolehlo. Jakékoliv nadšení jednoduše vyhasne (alespoň u mě) až příliš rychle!! Tři až čtyři, stačí si vybrat.. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Než jsem poznal ostatní filmy Džun-ho Pona (jestli se tak skloňuje), byl jsem k Ledové arše trochu skeptický. To hvězdné obsazení v tuctově vypadající zápletce, která chce být něčím víc... Chápete, zavánělo to. Jenže pak jsem viděl skvělého Parazita, skvělé Monstrum a skvělou Okju a na Ledovou archu se těšil víc a víc, protože je to zkrátka přesně ten pelmel příběh, který by měl natočit právě Džun-ho Pon. Sci-fi metafora na kolejích, propracované postavy, napětí, akce, humor i nějaké ty bizarnosti a nejedno překvapení. Někomu se to může zdát prvoplánové a laciné a takovým divákům se vlastně nemůžu divit, protože Džun-ho Pon není pro každého. Tím však jenom dokazuje, jak výjimečný to je tvůrce. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Moje počáteční nedůvěra se postupem času zcela vytratila. Příběh je určitě zajímavý a béčkové zpracování nevadí. Režisér prokazuje nezkaženost mainstreamem a film je díky tomu osobitý za všech okolností. Scéna s vajíčky má perfektní vygradování. Herci ze sebe dávají to nejlepší a kdo si počká tak na závěr příjde i Ed Harris. 75% ()

Galerie (77)

Zajímavosti (35)

  • Podľa filmových tvorcov si deti účinkujúce vo filme ako Yona (Ko Asung) vyvinuli živočíšne sluchové schopnosti. (maramashi)
  • Samopal, ze kterého střílel Curtis (Chris Evans), je český samopal vz.61 - Škorpion. (mauro)
  • Režisér Bong Joon Ho sa často stretával s producentom Harveyom Weinsteinom, ktorý často zasahoval do natáčania a požadoval „svoju“ verziu filmu. Spomedzi mnohých žiadostí producent trval na odstránení scény s rybou v prospech ďalších krokov. Bong, ktorý to vo filme považoval za svoj obľúbený záber, bol pevne presvedčený o tom, že ho vo filme ponechá. Producentovi povedal, že si záber chce nechať z osobného dôvodu, ako poctu svojmu zosnulému otcovi, ktorý bol rybárom. Keď to Weinstein počul, povedal, že rodina je pre neho veľmi dôležitá, a tak súhlasil. V rozhovore režisér povedal: „Bola to ku*evská lož. Môj otec nebol rybár.“ (maramashi)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Remake Snowpiercera hlásí problémy

Remake Snowpiercera hlásí problémy

03.07.2018

Dystopické sci-fi Snowpiercer (aka Ledová archa) korejského režiséra Joon-ho Bonga (Okja) zaujal Hollywood natolik, že se stanice TNT před časem rozhodla natočit seriálový remake. Najala scenáristu… (více)

Korejský mistr se vrací domů

Korejský mistr se vrací domů

21.09.2014

Chan – wook Park je bez debaty nejvýraznější jihokorejský režisér, který celosvětově proslul svou „trilogií pomsty" a dokázal vzbudit zájem o místní kinematografii i od filmových fanoušků, kteří do… (více)

Reklama

Reklama