Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Arifin Putra, Tio Pakusadewo, Oka Antara, Alex Abbad, Cecep Arif Rahman, Julie Estelle, Very Tri Yulisman, Rjúhei Macuda, Ken'iči Endó (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Zátah 2 navazuje přesně tam, kde nás děj předchozího snímku zanechal. Rama (Iko Uwais) je opět nucen přijmout roli policajta v utajení, aby poskytl své ženě a dítěti ochranu. Pracuje v protikorupční jednotce vedené Bunawarem, jediným člověkem, kterému může věřit. Rama dostává speciální pověření: musí se infiltrovat do místní zločinecké skupiny mafiánského bosse Banguna. Vrchol řetězce je daleko, krvavá pouť za spravedlností proto začíná v base, kde hnije Bangunův syn Uco. Rama musí získat informace, které by nasměrovaly policejní protikorupční komando k Bagunovi. Po celou dobu se však snaží zakrýt nebezpečnou touhu po pomstě a spravedlnosti, která ho spaluje zevnitř – a díky níž se jak jeho mise, tak i skupina organizovaného zločinu, postupně hroutí. (Cinemax)
(více)Videa (5)
Recenze (804)
Zatím nemůžu napsat nic. Finálový souboj mě odnesl do jiného časoprostoru. Na chvíli jsem v Ráji. Až se vrátím zpět na Zemi, dám echo (22.6.2014) --------- Časoprostor se opět překlopil a vyplivl mě zpět do Sluneční soustavy, cože, to jsem byl pryč celý rok?? Mně to připadalo jako pár vteřin... pár zpomalených vteřin, během kterých se mě jemně dotkla paní Ultimátnost, slečna Choreografie a víla Plesající srdce. Způsob, jakým Evans natáčí akční scény, prostě nemá obdoby, zde jsou navíc tyto skvosty zasazené do rozměrného mafiánského příběhu. Už první díl byl v úrovni fightů asi sedmnáct pater nad konkurencí, Berandal to navýšil o dalších pět, přičemž to poslední zpevnil grafenovou výztuží. Nedosažitelné, neprostupné, porovnávat se je marné asi jako soupeřit s Uwaisem ve strečinku. Bojové konfrontace působí jako ty nejšílenější výjevy z Knihy Rubání. Veletoče s bejzbolkou, vybíjená s kladivy a do finále nastupuje Velký CAR, Cecep Arif Rahman, se svými dvěma kerambity a spolu s Uwaisem roztáčí indonézský raketový ruko-lokto-koleno-pato-stroj, který povyšuje obyčejnou kuchyň nejdříve na oktogon a posléze na pohřebiště zbrocené chlístancemi krve. Rozhodně top souboj 21. století. Těžko říct, čeho se dočkáme ve trojce, ale určitě se tentokrát půjdu před shlédnutím vyprázdnit na toaletu, abych se pak při závěrečném zadržování dechu nepos... v obýváku! (8.7.2015) ()
Sadistic uber-violent mayhem a rovnaky kvalitativný sequelovský skok ako pri Tropa de Elite. Stále si ale treba uvedomiť, že to je v prvom rade darček pre fanúšikov žánru od fanúšika žánru, ktorý má okrem chuti a ambícii aj sto kilometrovú horu talentu. Berandalu vládne v prvom rade choreografia. Tam kde dokázal byť v komentároch spomínaný Greengrasov Bourne chaotický už v súboji jeden na jedného a musel si pomáhať nožničkami, parkinsonom a hlavne zvukovou stopou, zvláda Evans masové bitky s desiatkami ľudí v zábere, kedy človek presne vie čo sa deje. Toto je proste iný level ako všetko MA doteraz. Redemption na steroidoch aj hlavne vďaka príbehovej vate, ktorá uź dávno nie je vatou. 95% ()
Neuvěřitelně intenzivní. Všechna čest choreografii, tohle se jen tak nevidí. I když mám ve finále pocit, že přímočaré herní pojetí z jedničky bylo pro daný kousek oproti komplexnějšímu z dvojky přeci jen atraktivnější. A taky bylo podstatně kratší. Příznivci žánru přesto padnou na zadek. Gareth Evans je tu za holku na všechno (scénář, režie, střih), je z něj nicméně cítit, že si tu plní jeden ze svých filmařských snů. Mafiáni, nájemní vrazi, kmotři, zkorumpovaní poldové a politici. A pak to přijde, tvůrci tlačí tak intenzivně na pilu, že divák nemá šanci všechny ty vymazlenosti zachytit, takže druhé zhlédnutí se přímo nabízí. Dívka s kladivy, chlapík s basebalovou pálkou, kovové trubky, nože, mačety, holé ruce, neuvěřitelně zvládnutý souboj v kuchyni. Kaskadéři se nebojí ničeho, už vůbec ne nějaké té naražené končetiny. A Evans? Nechejte ho dál plnit si svoje sny. ()
Skvělé souboje nafasovali povedený příběh, který přes svou ohromnou stopáž ani na minutku nenudí. Taky Iko Uwais už tu není takový ultimátní drtič a ne každá bitka je jeho vítězná. Davové rvačky střídají přestřelky i pěstní souboje jeden na jednoho. Evans vytahuje z rukávu kladiva, mačety, aluminiové baseballové pálky, násady od smetáku a nabízí nejlepší akci - a tím myslím minimálně o level lepší akci než u jedničky. Víc a houšť. Jestli to vůbec jde. ()
Nenávratně pryč už je ta špinavost a jednoduchost prvního filmu. Pokračování těžkotonážní survival řežby se totiž snaží být daleko víc, než jen bratříčkem s ještě většíma koulema. Dvojka je daleko ambicioznější, s lepším vizuálem, ukecanější a bohužel i mnohem delší. Právě ta gigantická stopáž jí podkopává nohy. Prvních 80 minut tak vyplňuje především příběh. A ten je stejně nezajímavý, podobně jako dialogy, smrdící po papíře. Během týhle doby se tu objeví dva menší a jeden větší souboj v kriminálu, což mi přijde přece jen trochu málo. Následující hodina je ale úplně jiná liga, kamarádi! Souboj střídá souboj a všechny se předbíhají v nápaditosti. Ať už scéna v metru s duem kladiv, nebo ta automobilová honička, která bude letos jen těžko hledat konkurenci. Závěr pak vrcholí v rudé chodbičce a hlavně v sněhobílé kuchyni, kde Uwais předvede s nepřítelem takový fight, že si ho budete ještě šestkát přetáčet. Takže co se týče akce, nemám slov. Bohužel, ta první hodina a půl mi nedovolí dát lepší známku. Jednodušší, ale v akci neutuchající jednička mi zkrátka sedla víc. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (27)
- Ani jeden z herců se nenechal zastupovat kaskadérem, a to ani při automobilové honičce, která byla během natáčení fyzicky nejnáročnější a také nejvíce nebezpečná. (Yoshitsune)
- Natáčanie filmu prebiehalo na indonézskom ostrove Jáva a tiež v metropole Jakarta. Záverečný súboj v kuchyni sa plánoval a cvičil šest týdnů a natáčal sa celkovo až 10 dní a pre potreby natáčania automobilovej naháňačky v centre mesta boli uzavreté ulice v čase medzi 6 - 18 hodinou. (MikaelSVK)
- Choreografii bojových umění na filmu dělali Iko Uwais a Yayan Ruhian. (Rominator)
Reklama