Reklama

Reklama

Metro

Trailer 2
Rusko, 2013, 132 min

Co vše se může stát v metru? Napínavý boj o přežití v hlubinách metropole. Milostný trojúhelník v podobě atraktivní ženy, jejího životem uondaného manžela a bohatého bezskrupulózního milence představuje zápletku téměř banální. Milostný příběh se však zvrtne v nečekané drama, když se oba sokové ocitnou ve stejném vagonu metra v moskevské ranní špičce, které se řítí přímo do katastrofální potopy. Na původní rodinnou krizi se tak rychle nabaluje masový boj cestujících o přežití, jenž se svádí v potemnělých tunelech, skýtajících nejedno překvapení... Půdorys ruského filmu obnovuje to nejlepší z populárních katastrofických formátů jako Dobrodružství Poseidonu (1972) či Denní světlo (1996), které přesazuje pro 21. století do mnohem dynamičtější a pro ruskou kinematografii typicky syrovější polohy. Kineticky vyvedený film si s nadhledem pohrává s pravidly žánru, přitom mu nechybí dramatický spád. V prvním plánu sledujeme zkoušku mezilidských vztahů, které dohromady svádí kalamita. Ve druhém plánu Metro vypovídá o rozpadu zaostalé infrastruktury a společenských nešvarech ruské společnosti, kriticky ovšem také upozorňuje na odvrácenou stranu nezkrotné urbanizace. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (226)

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Takže takto si Rusáci predstavujú katastrofický boj o prežitie v zatopenom metre. Zbytočne dlhé a s dejovými odbočkami, ktoré boli nezmyselné. Práca s napätím a hudbou je pre nich tiež neznámy pojem. Natočené to ale bolo vierohodne. Len pri tých vyšších miestach mi chýbalo viac vodky. Davové scény ale super. 3 z 5 ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Katastrofický thriller ruské produkce, odehrávající se v prostředí zatopeného metra. Snímek má více jak dvě hodiny a trpí veškerými příznaky jiných katastrofických filmů, které jsou k vidění. Rozjezd dobrý, (zatopení metra je slušně zpracované a efektně natočené) ale po hodině filmu, jakoby stál příběh na místě a ploché charaktery (jediná výjimka manžel vs. milenec) výsledný -průměrný- dojem pouze utvrzují. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Docela průsak. Do moskevského metra kape. Všude bordel, všichni ožralí, kontrolní systém má v sobě snad ještě elektronky a centrální, sledovací panel má diodové blikátko a tři tlačítka z padesátých let. Divím se, že vlaky nejezdí ještě na páru. A pak přijde ta velkolepá katastrofa! Tunel pod řekou se protrhne a valí se jím ruská třímetrová vlna, která totálně jebe na fyzikální zákony a zásadně nezatéká do bočních prohlubní a odboček, aby se těch pár prchajících genitálů mělo kam schovat a neutopili se hned v desáté minutě. A tak dvě hodiny bloumají čvachtavým tunelem a řeší, kdo bude komu šukat manželku a jestli ten asertivní pubescent sbalí astmatickou šestnáctku, co na něj bez inhalátoru pěkně kašle. Kdyby na konci všichni chcípli, jednu bych snad přidal, ale bohužel, závěrem nesympatičtí hrdinové ruku v ruce pajdají vstříc zapadající sanitce. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Po nudné spider-manovské kopírce ČERNÝ BLESK se Rusáci vycajchnovali s touhle svou velmi slušnou variací na DENNÍ SVĚTLO a to za prachy (13 mega), za které by Emmerich ani nevstal z postele. Slye ani Viggo Mortensena se sice nedočkáme, ale efektními záběry prošpikované ždímačky emocí ano. Od úvodní představovačky vesměs sympatických postav, přes působivou havárii, až po strastiplné putování zaplaveným tunelem a legendární uzavřenou stanicí, to i přes klišovitost a slabší digitální triky úspěšně napíná i dojímá, přičemž Rusko je tu vylíčeno jako země, kde skoro nic nefunguje a ze státních zaměstnanců se oplatí obracet jen na ty na nejnižších postech (mladý pomocný mašinfíra, starý údržbář-alkoholik). Jen by tomu slušela trochu kratší stopáž. ()

Georgex 

všechny recenze uživatele

To, že Rusové poslední dobou netočí úplně špatné filmy je známý fakt, ale že natočí opravdu dobrý katastrofický film, je pro mě velkým překvapením. Ano, nejedná se o nic originálního a nabízí se srovnání zejména s filmem Daylight se Stallonem, nicméně na rozdíl od zmiňovaného amerického protějšku, je toto film, kterému jsem v rámci možností věřil a hltal každý doušek z dvouhodinové stopáže. Hlavní postavy působí všedně, nezatěžují přehnaně svými osobními problémy, nehrají si na hrdiny, lidé se chovají jako zvířata a jsou schopni se mezi sebou pošlapat, zkrátka vše se snaží vypadat reálně, což skvěle pomáhá atmosféře filmu. Překvapuje i fakt, že se ruským tvůrců povedlo ukočírovat kameru alá Hollywood, což nebývá zrovna pravidlem. Každopádně se jedná o jeden z nejlepších katastrofických filmů, který v Evropě vznikl a velmi si cením toho, že se tvůrci, po vzoru amerických kolegů, nesnažili přinést přehnaně srdce beroucí hrdinský patos. Moje hodnocení 80%. ()

Galerie (154)

Zajímavosti (5)

  • Speciálně pro potřebu filmu byl vytvořen 117metrový tunel, detailně napodobující podzemní dráhu. Natáčelo se také ve skutečných vagonech metra. (Dlee)
  • Ruské vagony metra známé z našeho hlavního města mají původ ve vozech z Argentiny z počátku minulého století. (Hawaj)
  • V knižné předloze se děj odehrával mezi stanicemi Tušinskaja a Ščukinskaja, kde se nachází v té době nedostavěná stanice Spartak (původně Volokolamská), avšak pro potřeby filmu se tento úsek nedal použít mimo jiné i proto, že s filmaři moskevské metro kategoricky odmítlo jakoukoliv spolupráci. (Jehova)

Reklama

Reklama