Reklama

Reklama

Er je pětadvacetiletý zombie, pohybující se s ostatními oživlými mrtvolami v letištní hale rozděleného velkoměsta. Nepamatuje si své jméno, ani kdy a jak zemřel. Stejně jako ostatní nemá vzpomínky, nespí a živí se lidským masem. Právě proto je ve městě postavena vysoká zeď, oddělující svět živých a nemrtvých. Jedné výpravy dobrovolníků pro léky do prostoru, kde žijí zombie se zúčastní i dcera velitele lidské obranné jednotky Julie. Jsou napadeni zombie a Er ji před ostatními ochrání. Vytvoří se mezi nimi pouto a to ho začne měnit. Začíná plynuleji mluvit, plynuleji se i pohybuje. Přesto že je Julie ve světě lidí, stále na něj myslí. Er se za ní vydá a je jasné, že se víc a víc stává člověkem. Když Julii podruhé zachrání život, ostatním lidem i otci Julie začíná být jasné, že hlavním nebezpečím pro obě skupiny jsou kostňáci - další stadium zombie - a spojí se v boji proti nim. (TV Barrandov)

(více)

Videa (35)

Trailer 1

Recenze (711)

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Zas a znova ma prekvapuje percentuálny výsledok csfd, tentokrát však nie jeho nadhodnotenosť, ale podhodnotenosť, pretože si myslím, že Warm Bodies zaslúžia aspoň červenú farbu. Sám by som síce za celkovú výpovednú kvalitu filmu dal "len" silnejšie tri hviezdy, ale originálny námet a mimoriadne sympatické spracovanie (predovšetkým si moje sympatie získala ústredná dvojka) ma bez váhania presvedčili na solídnu štvorku. A logiku v tom všetkom jednoducho nechcem, nemienim a nebudem hľadať, proste nie nie nie, budem sa hrať na zombie, ktorému to dva krát nepremýšľa, ale ktorý vie na druhej strane precítiť a oceniť príjemne strávené chvíle. ()

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Potenciál námětu zůstal určitě trošku za očekáváním, spíš ale pro ty, jenž čekali nějaký hororový akční spektál.Kdo ovšem zná Jonathana Levina nemůže být zklamaný.Přirovnání s Twajlajtem není absolutně na místě, Warm Bodies jsou sice jednoznačně zaměřený na mladší publikum, jenže mají neskutečný šmrnc, originalitu, vtip, satiru, nadsázku a dokonale odehrané emoce.Tahle originální zombie Shakespearovská verze Romea a Julie disponuje milým a vtipným scénářem, u spousty hlášek jsem se trhal smíchy a celkově je to dojemné a doplňuje to výtečný soundtrack.Pro mě to je obrovské překvapení, je to inteligentní a romantické.Nic pro zahořklý suchary a fotříky vod rodin.Přijemná teenage podíváná, která mě opravdu hodně potěšila a zvedla mi náladu.Překvapení, ohromné.90%.Teresa Palmer je překrásná, připomíná mi Kristen Stewart...a tím to bude asi :D. ()

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Pojem zombies je už několik desítek let sázkou na hororovou jistotu. Kdo by na konci šedesátých let čekal, kam až nemrtví od slavné Noci oživlých mrtvol dojdou - jsou častým účastníkem nejen béčkové filmové produkce, objevují se v knihách a počítačových hrách, v mnoha zemích se pravidelně koná populární Zombie Walk a minimálně díky Choking Hazard může i našinec říci „máme film se zombíkama". Film Warm Bodies má ale problém. A vlastně ne jeden. Kdejaký příznivce vyhřezlých střev a utrhaných končetin si bude škubat vlasy už ve chvíli, kdy spatří rating PG-13 - tedy žádné vzrušené porcování bývalých majitelů života. Druhou potíží je, že je na plakátu cosi, co vypadá jako radikálnější verze Stmívání, které si spletlo upíra s chodící mrtvolou. Zombies a romance pro dospívající? Cože? Jenže právě žánrové rozpory v kombinaci s nadhledem jsou nejsilnějšími zbraněmi tohohle filmu. Ve světě Warm Bodies došlo k zombie apokalypse. Tady asi není co dodávat. Většina obyvatel planety se proměnila v ploužící se trosky, jejichž největším koníčkem je pojídání lidského masa. Sympatické je, že se tvůrci nesnažili o obšírnější vysvětlení situace a časté prohřešky vůči logice jednoduše obcházejí v podobě parodických hlášek a latentního vyhýbání se odpovědi. Odlehčenou podobu snímku navíc vylepšili několika vlastními zákonitostmi, z nichž zásadní jsou pro příběh dvě: z dlouhodobě hladovějících zombies se stávají kostlivci, kteří jsou silnější, rychlejší a nebezpečnější, než standardní chodící mrtvoly. Tou druhou je potom fakt, že pokud jako oživlá mrtvola sníte mozek člověka (což děláte neradi, jelikož ze zabitého se potom nestane další z vás), přenesou se na vás jeho vzpomínky. Příběh sleduje anonymního zombie hezouna, který žije v komunitě obdobně mrtvolných individuí na letišti. Jeho největším koníčkem je sběr a poslech starých vinylů (běžná to zábava zombies), občas doplněný nějakou tou loveckou výpravou. Na jedné z nich ústřední hezoun pozře mozek jiného hezouna, absorbuje jeho vzpomínky a patrně s jejich pomocí se rozhodne zachránit přítelkyni sežraného. Přítelkyně sežraného se jmenuje Julie (Teresa Palmer) a patří do rozsáhlé komunity lidí žijících v důkladně opevněném městě pod vedením Juliina otce (John Malkovich). Role a stav máme tedy dány. Nemrtvý hezoun odvede Julii do svého úkrytu na letišti a krátce na to probíhají první pokusy o komunikaci. Verbální, samozřejmě. Eskapády nového párečku mají za následek rozzuřené kostlivce, kteří jdou po krku jim i ostatním zombies. Ti v sobě pro změnu zažehli jiskřičku života. K čemu až tenhle karneval dospěje? Navzdory absurdně praštěné zápletce nehrozí, že by divák u filmu řval smíchy. Příběh se totiž permanentně tváří naoko vážně a humor vězí především ve všelijakých narážkách a kontrastech. Přímočaré pokusy o vtip obvykle příliš nefungují, i tady se však najdou vyjímky. Třeba když se dívka s brokovnicí, zrovínka drsně kosící vlnu zombies, ve zpomaleném záběru a za znění poprockového cajdáku osudově dívá do očí zombíkovi, který před chvílí snědl mozek jejímu příteli. Vtipnější jsou ale jiné situace. V historii filmu už proběhlo mnoho scén, v nichž spolu hovoří osoby, z nichž jedna té druhé zamlčuje temné tajemství. Ještě nikdy ale spolu nekonverzovala dívka s mladíkem na počátku romantické linie, v níž on je oživlá mrtvola a sežral jejího partnera. V podobném duchu se nese většina humorné nadstavby filmu. Paralela s jednou shakespearovskou klasikou se rovněž nezapře - ostatně ona se jmenuje Julie a on si sice jméno nepamatuje, ale začíná na R (a hraje ho Nicholas Hoult, ať máme ústřední herce kompletní). V závěru je ovšem nutné podotknout, že potenciálu bylo v tématu ukryto podstatně více. Ačkoliv film nemá výraznější slabinu, drtivou většinu stopáže se tváří jako příslib čehosi, co nakonec nepřijde. Místo čirého nadšení zkátka zůstává pouze upřímný úsměv. Přemíry začíná v průběhu filmu dosahovat i porce nelogiky. Jak jsem psal výše, tvůrci si vypomáhali vydatným přídělem nadhledu a pomrkávání ve stylu „ale vždyť tyhle prkotiny my vůbec řešit nechceme", každopádně tu a tam přijde chvíle, kdy faktor neuvěřitelnosti přebije zaujetí filmem. Třeba když Julie svého přítele uprostřed pustiny opustí a on ji bez problémů najde, ačkoliv by se její domov měl nacházet za zdmi opevněného a bedlivě hlídaného města. Dvakrát vábně nevypadá ani okatá digitálnost kostlivců a zamrzí rovněž poněkud nedomrle rozvinutá zápletka s „léčbou" zombies. Závěr je příjemně decentní a chvályhodně se vyhýbá přemíře cukrování, nicméně právě on nejvíce připomíná, jak moc je film svázaný svým ratingem. Takhle na něj může jít čtrnáctiletá holka s kamarádkou a po kině si šuškat, jak byl ten mrtvej krasoň hezkej, zatímco nám ostatním zbývá představa, jak by film dopadl, kdyby byl mládeži zapovězen a natočil ho někdo, kdo by měl stejnou sebeparodickou odvahu, jako několik málo chvil téhle netypické romance. Tím však nechci říct, že by se měl Jonathan Levine (tvůrce oceňované dramedie 50/50) za svůj počin stydět. Stále se jedná o dostatečně zábavný žánrový crossover, byť zejména pro mladší ročníky. (přepis vlastní recenze pro Filmserver) () (méně) (více)

darkrobyk odpad!

všechny recenze uživatele

Ne! Ne! Ne! Já to tušil, du blejt, velebnosti, to je hnus! Tedy netušil jsem, že z knihy, co mě fakt pobavila, udělají červenou knihovnu! Říkal jsem si, jo, bude to o něco slabší...ale tohle? A ten konec? Výsměch! Utahané nic, které nesahá předloze ani po patní kůži. Syrový, vtipný, nechutný a ironický příběh se promění v bonbon s růžovou mašlí! R se měnil, ale neměl se v člověka vůbec proměnit. A kde byla ta hniloba, mrtvolný rozklad? A jaké vítězství? Vždyť to mělo skončit jako Válka s mloky (dobře, s příslibem naděje, ale i tak)! A příšerná muzika! Dost bylo retra! Orbison, Scorpions...? To si dělaj prdel! Jo, 80.léta mám rád, ale když si je pustím a ne když mi je narvou do zombiárny! Kdo neviděl, ruce pryč a do nich knihu! ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Vlastně docela zklamání. Věřil jsem, že Jonathan Levine dokáže z daného námětu vytřískat něco mnohem lepšího a vkusnějšího než Twilight, což se taky stalo, přesto mám z Warm Bodies poněkud rozpačité dojmy. V jednotlivostech je film velmi sympaticky cynický (způsob, jakým R "pozná" Julii prostřednictvím cizích vzpomínek), jindy zas zábavný a sebeuvědomělý (fór s Pretty Woman songem), ale celek se prostě topí v hodně neujasněných pravidlech. Když se nad tím člověk začne zamýšlet, nedává to zrovna mnoho smyslu. V "romantické fantasy komedii" (nevím, jakou jinou škatulkou snímek přiblížit) se to odpustit asi dá, u mne osobně ale rozpaky přetrvávají. Že hned od začátku nepřipomíná hlavní zombie postava (kvůli voice-over monologům) pudově jednající mrtvolu, ale spíše zpomaleného introverta, mi do celkové koncepce snímku prostě nepasovalo. Jako nenáročná jednohubka OK. 6/10 ()

Galerie (43)

Zajímavosti (13)

  • Napád na podobný námět měl i Ray William Johnson z pořadu =3 (od r. 2009) a jeho tým pro svůj Youtube kanál "Your Favourite Martian". Uskupení složilo píseň "Zombie Love Song" o zamilovaném zombie, co se snaží získat srdce živé dívky. Zajímavé je, že postava Rayova zombie je oblečena úplně stejně jako "R", tedy jeany a červenou mokinu. (ČSFD)
  • Vedle hlavních postav jsou na Shakespearově hře "Romeo a Julie" založeny i další postavy příběhu. Perry (Dave Franco) odkazuje na Parise a M/Marcus (Rob Corddry) na Merkucia. (pajik)
  • Sám Nicholas Hoult si usmyslel, že jeho postava R nebudu mrkat. (ČSFD)

Reklama

Reklama