Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Revírní inspektor Čadek sleduje stopu právě propuštěného kasaře Kočky s cílem zjistit, kam zmizely peníze z poslední loupeže. Cesta vede do nechvalně vyhlášené putyky matky Klouzandy. Zde se Kočka setkává s udavačem Kartou, který ho dostal do vězení. Poté Karta náhle zmizí a z Kočky se stává nepolapitelný fantom. V téže době umírá starý Číňan Wang-li, jehož posledním přáním bylo být po smrti odeslán v zaletované rakvi zpět do vlasti… Koncem protektorátu sáhli filmaři již potřetí po díle Eduarda Fikera. Adaptace jeho románu "Zinková cesta" dostala původně název "Znamení kočky", snímek režíroval J. A. Holman a do hlavní ženské role byla obsazena Lída Baarová. Práce však přerušily události kolem konce války. Film dokončil po úpravách scénáře, přetočení všech scén s Lídou Baarovou a změně titulu na 13. revír režisér Martin Frič až v roce 1946. V hlavní roli se tak vedle Jaroslava Marvana objevila mladičká Dana Medřická. (Česká televize)

(více)

Recenze (126)

sud 

všechny recenze uživatele

13. revír je na tuzemské poměry unikátním filmem. Nejen že je jednou z prvních detektivek natočených u nás (a asi určitě první poválečnou), ale nezvyklý je i jeho způsob natočení. Martin Frič miloval americké filmy noir, jejichž prvky do 13. revíru zakomponoval. Osamělý detektiv, těšící se nepřízně nadřízených, osudová kráska s pochmurnou a nejasnou minulostí, spousty drobných figurek, kontrastní černobílá kamera a další atributy tohoto žánru. Absence happyendu rovněž potěší. 13. revír je jediný pravý, nefalšovaný a regulérní český film noir. 85%. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Jaroslav Marvan mi vždycky seděl nejvíce v rolích policistů, respektive policejních úředníků (např. rada Vacátko), a v tomto velmi dobrém filmu to jen potvrzuje. Děj je pochopitelně přizpůsoben době, v níž film vznikal, takže mnohým z dnešní generace může připadat poněkud jednoduchý, ale o to profesionálnější jsou herecké výkony. A milý je i pohled na mladou Danu Medřickou, která (ať si kdo chce co chce říká) byla v mládí opravdu hezká. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Drama točící se okolo kasaře Kočky nasnímané šerosvitnou kamerou se odehrává na městské periferii. Zaplivaná putyka, domy na spadnutí, temné ulice, ještě temnější sklep a skládka. Krásná Dana Medřická dokázala již jako mladá, že je vynikající herečkou. Ani nemusela mluvit, stačil jen pohled, pohyb v koutku úst a povytažené čelo - jak mistrovské oproti dnešnímu civilnímu (ne)hraní. Jaroslav Marvan uměl nejlépe inspektory a staré dědky. A vždy mi přišlo, jako by snad od mlada vypadal stejně. Vůbec po stránce herecké je radost se dívat. A s tím Kočkou, to byla pěkně zamotaná lapálie! ()

SjamK 

všechny recenze uživatele

13. revír, proklamovaný "jediný český film noir". No to se podívejme. __Revír nejspíš snese srovnání s noirovkami, ale není třeba nic přehánět. Už jen proto, že české prostředí mi na tento žánr vůbec nehraje. Potemnělé uličky připomínaly spíše Stínadla z Rychlých šípů než americké boulevardy... pokud vůbec, protože jestli se nepletu, zrovna širokých venkovních záběrů tu bylo jako šafránu (točilo se tuším v kulisách).__Budiž odpuštěno. Co je horší, že ze zápletky se ještě před polovinou stal gordický uzel a já s sebou neměla meč. Málo obrazný a zmatený děj udělal své. Tož detektivka s dobrým hereckým obsazením, však zázrak žádný. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu výborně natočený film, ovšem s odstupem 62 let hodnoceno, působí herecké výkony notně prkenně. Samozřejmě, že jde o anachronické hodnocení, ale má-li se na to člověk dívat ne jen jako na doklad tehdejší filmařiny nýbrž také jako na film schopný diváka i dnes oslovit a strhnout, nelze se takovému anachronickému hodnocení vyhnout. Jaroslav Marvan je ovšem tradičně skvělý. Příjemně překvapí také slušná kamera a autenticky působící prostředí. I zápletka je dobrá, přestože těch zvratů je snad až moc. Zajímavé komentáře: sud ()

Galerie (35)

Zajímavosti (9)

  • Filmovanie prebiehalo v Prahe v časti Podbaba a Dejvice. (dyfur)
  • O působení Lídy Baarové řekl filmový odborník z NFA Wolf, že Baarové byl role odejmutá ve chvíli, kdy přišel z Německa pro Baarovou zákaz filmování. Roli přebrala Dana Medřická, přesto některé záběry, zvláště ty z dálky nebo zády ke kameře, zůstaly ve filmu zachovány. (sator)
  • Podle slov Jaroslava Marvana se s Lídou Baarovou natáčelo pouze na oko, bez materiálu v kameře. Když jednou natáčení přerušily sirény oznamující nálet spojenců, odebral se štáb do krytu pod Barrandovem. Tam rozrušený kameraman Stallich prozradil Baarové pravdu. Zbytek natáčení byl poznamenán trýznivým čekáním na příchod gestapa, které však nikdy nepřišlo. (Xell)

Reklama

Reklama