Reklama

Reklama

Zásadový a hrdinský policista Bajirao Singham vede policejní stanici v jedné malé vesnici na předměstí Goa. V Goa však tvrdou rukou vládne místní mafiánský boss Jaykant Shikre. Singham i Shikre si zkříží cesty a není jasné, kdo se stane vítězem. (ROBOTER)

Recenze (35)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Jako žánrová komedie s exotickým stylem své země a přesahem do parodie (nejvíc v akčních scénách) byl Singham za mě ucházející... Do města plného korupce, zločinů a nadvlády mafiánského gangu přichází zásadový policista, přesně jako nový šerif či pistolník do cizího prostředí ve westernu, jen místo koně jezdí na motorce, ale také si s ničím a nikým nezadá, jde na věc za svým cílem tvrdě od ruky a díky vloženému nadhledu a řádce herecky zábavně ztvárněných postav jsem si většinou nemohl stěžovat na případnou nudu – ve vybraných scénách (a že jich nebylo zas tak málo!) jsem se dokonce bavil hodně, gradace střetu slušně funguje a téma ve dvou dialozích zajde i do drobného myšlenkového přesahu nad posláním i reálným postavením policie či obecně smutnými absurditami systému. Žel na svůj žánr mi Singham pocitově připadal místy příliš dlouhý, asi dvě ze série násilných scén rovněž a celek v rámci předlouhé stopáže víckrát rozmělněn nějakým prvkem jakoby z jiného filmu odlišné úrovně. Zejména obě romantické písně včetně vizuálního ztvárnění jakoby tu vypadly z nějakého kýčovitého muzikálu, berou se oproti zbytku filmu až nepochopitelně vážně a rozhodně patřily k těm částem, po nichž mi zase chvíli trvalo, než jsem se zpátky na jednu vlnu s filmem úspěšně naladil. V nezaměnitelných akčních soubojích, stylovém hlavním hrdinovi i osobitě komicky podaných vedlejších postavách na mě Singham dýchal zážitkem ze skutečně vydařené a svébytné exotické žánrové zábavy, ale jako celek mě nenadchl tolik, abych do podobně laděné indické tvorby zabrouzdával (aspoň zatím) pravidelněji. [65%] ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Celkem ucházející komediálně-policejně-akční parodie, které bohužel škodí typická bollywoodská stopáž a nepovedený nepochopitelný pokus o jakési drama, které tu bylo přinejmenším navíc. Vzít to do rukou někdo zkušený, mohl se film zařadit někam po bok Police Academy či Hot Shots!. ~~~ PS: RED (2010) vs Singham (2011) - a teď kdo od koho, případně odkud odjinud? ()

Reklama

Andrea1717 

všechny recenze uživatele

Ajay Devgn na mňa v každom filme doteraz pôsobil ako "mystický muž" ani v tomto filme tomu nebolo inak. Príjemná spočiatku akčná komédia neskôr už len akčná (škoda) o policajtovi, ktorý sa drží zásad a je čestný v strete so zločincom skrývajúcim sa v kabáte politika podnikateľa (ten by sa v našom štáte mal kde realizovať). Akcie naozaj podarené, s notnou dávkou nadsázky, však prečo nie, zvládli to dobre. vybojoval svoj boj s hordou zlosynov a šťastne sa popri tom zaľúbil do Kajal Agarwal, ktorá je pre mňa novinkou, ale veľmi príjemnou, výrazná s komediálnym talentom, romanticky sa v tomto filme nemali kde herci priveľmi vyjadriť čo je z môjho pohľadu škoda, viac romantiky by nebolo na škodu na vyváženie tej ohromujúcej akcie. Ani Ajayovi nemožno komediálny talent uprieť, na rozdiel od tej romantiky, veľa filmov som s ním ešte nevidela, ale rada by som ho videla v klasickej lovestory, musím niečo vypátrať ... ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Akční komedie po indicku. A hm. Přepálené je naprosto vše, akce, romantika, humor i stopáž. Akční scény, kde se lítá víc než v Matrixu, vytahují lidé z letících aut a fackuje přes celou hubu, jsou nadmíru zábavné. Bohužel jich však je na dvouapůlhodinový film zoufale málo a zbytek vyplňuje zábavná estráda s písničkami Evy a Vaška. Trpěl jsem. Přes občasnou zábavu bych nemilosrdně odpadoval, Singham mne však dokázal šokovat. S lehkostí a humorem představuje indické pojetí lidového hrdiny, který v boji se zlem může podstrkovat důkazy či vést lynč, přesto zůstává čistým gerojem. A tak z respektu k odlišné kultuře, multikulturální hvězda. Viděno během Season Challenge tour 2015 ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Bollywood je ryzí kinematografie atrakcí. Vedle tradičních aspektů jako jsou taneční čísla a pestrobarevný vizuální koncept jednotlivých sekvencí se daný fakt v "Singhamovi" zhmotňuje také v excesivní formě, která dělá atrakci i z principielně mondénních věcí, jako když hrdina někam jde. Kombinace jeřábových záběrů, extrémních podhledů či nadhledů, zrychlování či zpomalování i postprodukčních efektů vytváří spektakulární podívanou nejen z komiksově nadsazených bitek, ale i ze sekvencí, v nichž hrdina čelí romantickým nebo dokonce morálním výzvám. Bohužel ani tato efektivnost za každou cenu nedokáže plně udržet divákovo zaujetí po celou dobu filmu, obzvláště, když každá grandiózní scéna je vykoupena minimálně zcela úmornými a otravnými pasážemi, kde se buďto někdo pitvoří, unylá kráska hází zamilované pohledy nebo se zcela absurdně řeší rádoby vážné otázky etiky a práva. Přesněji řečeno toto negativní hodnocení platí pro sofistikovanějšího západního diváka zkaženého racionalitou a alespoň rámcovou logikou euroamerické (pop)kultury. Vlastně se při pohledu na část západních akčních filmů (od "Taxi" přes věci Roberta Rodrigueze po Michala Baye) nabízí úvaha, že by vlastně i euroameričtí filmaři chtěli točit tak, jako to dělají v Bollywoodu, ale prostě musí exces omlouvat nadsázkou či odkazováním k určité minulé tradici v popkultuře. Bollywood naopak díky tomu, že to je v pravém slova smyslu lidová kinematografie, nemusí nic maskovat a může (podobně jako animované grotesky) přicházet s maximálním excesem a afektem. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama