Režie:
Petr NikolaevKamera:
David PloyharHudba:
Kristian KollHrají:
Ondřej Vetchý, Lukáš Vaculík, Jan Vondráček, Jiří Dvořák, Vica Kerekes, Kryštof Hádek, Pavel Nečas, Filip Kaňkovský, Andrej Hryc, Zuzana Čapková (více)Obsahy(1)
František Vedral byl vekslákem, podvodníkem i mafiánem a nakonec se stal i vrahem, kterého se bálo mnoho lidí. Původně začínal jako malý podvodníček a vekslák ve skupině, kterou vedl za socialismu JUDr. Tipl se svým synem. Skupina prodávala na Západ výměnou za elektroniku kradené umělecké předměty. Když byli chyceni, právě Vedral se dostal z celé záležitosti na podmínku a převzal šéfovy obchody. Po revoluci začal Vedral uplácet politiky a na všechny sháněl kompromitující materiály. S podivným privatizačním fondem se zúčastnili s Tiplem kupónové privatizace. Krytí jim poskytoval jejich kamarád Strnad, který v té době pracoval pro tajnou službu. Jako první začal ohrožovat Vedralovu skupinu novinář Smetana. Ve chvíli, kdy zjistil, že ho nemůže uplatit, zaplatil si jeho vraždu. To už na Vedralově kauze začal pracovat policista Cajthaml, který získal dostatek důkazů na zatčení. Od Strnada se Vedral dozvídá, že jeho kauzu přebírá neúplatná státní zástupkyně, tu také nechá zavraždit. Zdá se, že Vedrala s Tiplem nic nezastaví. Cajthaml odchází od policie a své vyšetřování vede na vlastní pěst. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (712)
*** a půl. Obsazení výborné, kromě Ondřeje Vetchého se mi moc líbil Lukáš Vaculík, myslím, že i ve svých letch, celý šedivý a zarostlý, má pořád výrazné charisma a je prostě sexy:) Jan Vondráček snad ještě nehrál kladnou postavu a Jiří Dvořák se mi zase líbil vedle Vetchého, prostě správný brácha. Překvapila mě výborně fungující chemie mezi všemi postavami, to jsem snad ani nečekala. A dokonce i Vica Kerekes, kterou fakt nemusím, protože mi přijde jako hodně přeceňovaná herečka, která je "obdivována" především díky bujnému poprsí, které ukázala snad v každém filmu, se mi zde líbila a nepřišla mi nesympatická, ale docela příjemná. Knihy Kmotr Mrázek jsem zatím jen prolistovala, ale přijde mi, že obsah celé trilogie se prostě nemůže vejít do jednoho celovečerního filmu. Stopáž Příběhu kmotra prostě nedokáže ani zdaleka obsáhnout všechno, co je do detailů rozvedeno ve třech knihách. Kdyby vznikly tři filmy, na každou knihu jeden, pak by se obsahu jistě více přiblížily. Takto mi příběh přišel sice dynamický, má spád, spousta rychlých střihů a zrychlených záběrů, ale přišlo mi to dělané pouze na efekt, zbytečně zrychlené, jako by měl Petr Nikolaev potřebu hnát děj rychle kupředu. Někomu se tento styl třeba může zrovna líbit, já bych byla radši za kousek toho zpomalení, zastavit se a jít více do hloubky postavám. Ale i tak, film mi rychle uběhl a líbil se mi. Mrázek byl borec, charakterní zločinec a gangster nejvyšší ligy. Jestli něčím naše republika vyniká, tak zcela jistě sebrankou kriminálníků, zločinců a tunelářů všeho druhu. I když oproti těm šuldům, (promiňte mi ten výraz:) co si tam v Práglu hoví na svých vysokých postech a mnou si rukama, jak mají celou republiku na háku, je takový Mrázek, nebo třeba Kajínek ještě slušný zločinec:) ()
Další řemeslně slušně zvládnutý film podle scénáře bez chuti a bez zápachu. Není to gangsterka, není to kriminálka, co to vlastně má být zač? Některé postavy za těch dvacet let nezestárly ani o den, Vaculíkův komentář nám říká i to, co kamera ještě nestihla ani zabrat... Pro jednou to šlo, a víckrát to neuvidím. ()
Rovnaký prípad ako Kandidát, takmer rovnako zábavný. Zároveň strojený, urýchlený ... väčšinu filmu som mal pocit, že tam buď chýba tak polovica scén (úplná absencia "omáčky", kde sa ide niečo riešiť, tam neni ani veta navyše), alebo je problém jak v réžii, tak v scenári a to v miere nie malej. Toto by vydalo na seriál, téma ťahá ku štyrom hviezdam, zato spracovanie nemá dušu a technické kvality .. hmm .. kvalitu. Ako mainstream fajn ()
Nikolaevova Báječná leta veksláckého psa jsou takový český Mesrine - malý, ale náš.. Rezervy se samozřejmě najdou (některé herecké výkony, klišé spravedlnosti, obecnost), ale Vedral jako určitá výpověď doby funguje dobře. Dokáže hravě vyvolat vztek či bezmoc a tím, jak mlží, vplouvá do fikce a neoznačuje věci (lidi) pravými jmény, se nejen že vyhne žalobám, ale i nás diváky částečně ušetří smrti z vyděšení, pocitu znechucení a touze jít přímo z kina vyplnit imigrační formulář na ambasádu Tanzanie. Vlastně, co si stěžujeme, vždyť situace se u nás každým rokem zlepšuje. Vezměte si třeba bílé ponožky do mokasín - ty už šíbři dávno nenosí.. ()
nejvíc tomuto filmu uškodila obrovská zkratka, daná stopáží. Téma naší nedávné historie, zlodějin, špinavých kšeftů a sviňáren, chamtivých politiků, zlodějských sviní v kožených křeslech, hajzlů ve vedení státu i firem, šmejdů na všech stranách a hlavně stále rostoucí antipatie a zhnusení by totiž potřebovalo rozměr nekonečného seriálu. Doporučuji přečíst si Kmentovy knihy o Mrázkovi a Krejčířovi, hned pochopíte mnohem víc ()
Galerie (79)
Zajímavosti (32)
- Při odposleších mají kriminalisté na hlavách sluchátka Genius HS-G500V, vyráběné po roce 2010, přestože je děj filmu zasazen do 90. let. (DexMASTER094)
- Režisér Petr Nikolaev prohlásil o Františku Mrázkovy: „Ten, kdo nezná knihy Jaroslava Kmenty, těžko uvěří, že v naších podmínkách taková osoba mohla existovat.“ (Olík)
- Režisér filmu Petr Nikolaev je jen o šest měsíců mladší, než byl skutečný František Mrázek. I proto si Nikolaev myslel, že může Mrázkovu dobu, motivaci a postupy chápat lépe, než kdyby točil film o někom, kdo žil před sto lety. (navabaca)
Reklama