Režie:
Petr NikolaevKamera:
David PloyharHudba:
Kristian KollHrají:
Ondřej Vetchý, Lukáš Vaculík, Jan Vondráček, Jiří Dvořák, Vica Kerekes, Kryštof Hádek, Pavel Nečas, Filip Kaňkovský, Andrej Hryc, Zuzana Čapková (více)Obsahy(1)
František Vedral byl vekslákem, podvodníkem i mafiánem a nakonec se stal i vrahem, kterého se bálo mnoho lidí. Původně začínal jako malý podvodníček a vekslák ve skupině, kterou vedl za socialismu JUDr. Tipl se svým synem. Skupina prodávala na Západ výměnou za elektroniku kradené umělecké předměty. Když byli chyceni, právě Vedral se dostal z celé záležitosti na podmínku a převzal šéfovy obchody. Po revoluci začal Vedral uplácet politiky a na všechny sháněl kompromitující materiály. S podivným privatizačním fondem se zúčastnili s Tiplem kupónové privatizace. Krytí jim poskytoval jejich kamarád Strnad, který v té době pracoval pro tajnou službu. Jako první začal ohrožovat Vedralovu skupinu novinář Smetana. Ve chvíli, kdy zjistil, že ho nemůže uplatit, zaplatil si jeho vraždu. To už na Vedralově kauze začal pracovat policista Cajthaml, který získal dostatek důkazů na zatčení. Od Strnada se Vedral dozvídá, že jeho kauzu přebírá neúplatná státní zástupkyně, tu také nechá zavraždit. Zdá se, že Vedrala s Tiplem nic nezastaví. Cajthaml odchází od policie a své vyšetřování vede na vlastní pěst. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (712)
Mé nitro je rozerváno jak šestkrát použitý prezervativ a to, že je vlastně kmotr Mrázek pan Fanda Verbal, nebojaksetamenoval, bylo již nabíledni, či nad sumce jasnější... to pro blby. Rozebírat dané téma a vztekat se a plakat nad dvaceti pěti lety u nás v Absurdistánu, Kokotistánu, prostě tady u nás v Prdeli, je alespoň mně zapovězeno, neboť můj veterinář jasně diagnostikoval mou srdeční chlopeň nacházející se v hajzlu a doporučil mi vynechat nedělní, zlodějské tv debaty a omezit chlast. No, a chlast já mám rád, navíc se dá pak prázdnou láhví umlátit kdejaká zkorumpovaná policejní kurva, či dobráček, kterému se brejličky mlžily... tedy spíš kéžby. V tomto duchu nemá cenu dále pitvat zmíněné a platí výše uvedené... Film mě kupodivu mile potěšil a z řady těch americky se tvářících, kde je bezvadně vidět, co vše bylo odkoukané, co je notoricky oblíbené, proto taky okopírováné (většinou špatně), je tenhle skutečně na jiném levelu. Na druhém břehu od všech Kajínků a Sametových vrahů... a hlavně, oči jako má Vica Kerekes, vždy bravurně a s převahou převálcují lajdáky ondatry Bendové. Dalším bonusem z dovozu byl minimálně Hryc, pro mě překvápko desetiletí a vlastně celý herecký ansábl byl vybrán nadprůměrně. Až teď, díky blížícímu se MS v hokeji, mi došlo, koho mi připomínal střílející Mongol, on to Jirka Hudler, ejhle, pokračování nově zavedené tradice z Babovřesků. Proto nezakončím svůj plk původně zamýšleným zvoláním Mrázka do každé rodiny, ale Češi do toho!!! No, ale i přesto (nebo právě pro to) se mi chce blejt! ()
Nikolaevova Báječná leta veksláckého psa jsou takový český Mesrine - malý, ale náš.. Rezervy se samozřejmě najdou (některé herecké výkony, klišé spravedlnosti, obecnost), ale Vedral jako určitá výpověď doby funguje dobře. Dokáže hravě vyvolat vztek či bezmoc a tím, jak mlží, vplouvá do fikce a neoznačuje věci (lidi) pravými jmény, se nejen že vyhne žalobám, ale i nás diváky částečně ušetří smrti z vyděšení, pocitu znechucení a touze jít přímo z kina vyplnit imigrační formulář na ambasádu Tanzanie. Vlastně, co si stěžujeme, vždyť situace se u nás každým rokem zlepšuje. Vezměte si třeba bílé ponožky do mokasín - ty už šíbři dávno nenosí.. ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby Celosvetovo $1,171,000▐ zas taká čudná spleť žánrov, nepomôžem si ale toto som nepochopil akým smerom sa to chcelo vlastne uberať, lebo vážne scénky mixnuté z odľahčeným doberaním mi tam vôbec nesedeli, len povrchná hra na niečo, hmm /40%/ ()
"Nejhorší je smrt z vyděšení." Tohle je typ českého filmu, který mě zajímá a ve výsledku neuráží. Sice to nemá syrovost, progresivní vizuál a na svou dobu pozoruhodný soundtrack jako takové Bony a klid (byť tu úsměvná snaha o moderní vizuál je) a ještě mnohem dál to má do Nelítostného souboje, který mi tak nějak přišel na mysl, když se Cajthaml s Vedralem bavili v divadle, ale řemeslně to funguje a přidanou hodnotou je, že to odráží skutečné události. ()
Schematismus, schematismus, schematismus.. scénáristický, střihový, zvukový!!, režijní a především castingový. Vše odstartovali Sametoví vrazi a už to jelo jak po másle - Kajínek, Rána z milosti, Expozitura, Kriminálka Anděl a další. Stejný kolorit, rychlostřih se zvuky zoomu, detaily namodralé laboratoře, režie. Vykrádání jedno druhého stejnými postupy, stejnými ksichty. Tyto atributy přesahují a zcela válcují mnohdy slušný scénář, který většinou vyzní ploše, ne-li naprázdno a zbyde jen trapný maločeský pokus přiblížit se všem těm Kriminálkám New York, Los Angeles.. Opět nechybí Jan Vondráček, který by se lépe vyjímal spíš v roli ošuntělého starého mládence nebo funebráka v Malostranských povídkách, tady opět hraje drsného mafiána, ale absence Michala Dlouhého, Roberta Jaškówa a Alice Bendlové s vystrčenými kozami je možná ten důvod, proč je Příběh kmotra v této splývající změti tím nejhorším. ()
Galerie (79)
Zajímavosti (32)
- Když Bohoušek (Kryštof Hádek) řekne: „Vemem tady autobus a pojedem do Saint-Tropez za četníkama,“ tak tím naráží na slavnou italsko-francouzskou filmovou sérii Četník ze Saint-Tropez (1964–1982). (SONY_)
- Některá vozidla, která se ve filmu objevují, mají značku s pruhem vozů Evropské Unie a evropskou značkou 3A2, přestože v době, do které je snímek zasazen, ještě ČR součástí EU nebyla. (janek85)
- V první polovině roku 1993 založil František Mrázek s Karlem Gottem a Miroslavem Provodem Nadaci Karla Gotta Interpo. (Pjootr)
Reklama