Režie:
Clint EastwoodKamera:
Tom SternHrají:
John Lloyd Young, Erich Bergen, Michael Lomenda, Vincent Piazza, Christopher Walken, Mike Doyle, Renée Marino, Erica Piccininni, Joseph Russo, Donnie Kehr (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Z dílny režiséra Clinta Eastwooda přichází příběh čtveřice mladíků z chudinské čtvrti New Jersey, kteří společně stvořili hudební ikonu 60. let, rockovou skupinu Frankie Valli and The Four Seasons. Jejich pokusy a úspěchy doprovází hity, které formovaly celou generaci: „Sherry", „Big Girls Don't Cry", „Walk Like a Man", „Dawn", „Rag Doll", „Bye Bye Baby" a mnoho dalších. John Lloyd Young (znovu coby frontman skupiny Frankie Valli, za jehož portrét si už dříve odnesl ocenění Tony®), Erich Bergen (skladatel Bob Gaudio), Michael Lomenda (Nick Massi) a Vincent Piazza (Tommy DeVito) jako The Four Seasons a Christopher Walken v roli gangstera Gypa DeCarla. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (109)
formálně tady není moc co vytknout...jsou tu fajn herci,všechno vypadá správně dobově,technicky by se taky žádná velká vada nenašla a navíc tu jsou dobré písničky,které člověk zná ačkoliv by nedokázal říct název skupiny která je zpívala.Problémem tady je,že Jersey boys nenabízí nic co by z nich udělalo víc než standardní a obyčejný hudebně-životopisný film.Mám rád Eastwoodovy filmy a tenhle není ani zdaleka nejhorší,ale zítra nejspíš nebudu vědět že jsem ho viděl...60% ()
V průběhu dospívání nasbírali tihle hoši z New Jersey několik škraloupů, provázeli je neustálé třenice a neshody, změny názvu, ale i řada nápadů, ostré lokty a cit pro to napsat a složit hit. A že jich v případě téhle vokální partičky nebylo zrovna málo (Sherry, Big Girls Don't Cry (známe z Hříšného tance), Walk Like a Man, Rag Doll nebo Can't Take My Eyes off You (známe z 10 důvodů, proč tě nenávidím). Bez známých herců a velkých gest natočila stále vitální legenda Clint Eastwood další ze svých vyzrálých filmů podle skutečné události. Jeho výhodou je, že jeho neokrasný styl se jen těžko okouká, jeho filmy podobného ražení působí pokaždé velmi silně. Zdaleka to není jeho nejlepší zářez, trpělivější diváky si však najde. Navíc si myslím, že v jeho věku, ať točí, na co stačí, ať se nepouští do žádných experimentů, ať si po svém plní své sny, které jsou vzpomínkou na jeho bohatou kariéru (což tohle zastavení coby částečná hudební rekapitulace jeho mládí může splňovat). Všímá si postav, jejich vztahů, pečlivě buduje atmosféru, aniž by se omezil na show kostymérů, vizážistů nebo exhibujícího kameramana. Pokračuje v jednoduchém stylu svícení, střihu, postavení kamery, strohém ztvárnění dramatických scén. Když přivřu obě oči, funguje to. Stejně jako Frankieho vysoká fistule s tříoktávovým rozsahem. Čtyři také „hlavně“ proto, že něco takového Eastwood ve svých čtyřiaosmdesáti letech ukočíruje. ()
Nebyl by to Eastwood, aby příběh odvyprávěl klasicky a standardně. V případě Jersey Boys si pomáhá dost rozporuplným zcizujícím efektem v podobě promluv postav do kamery, což je na jednu stranu osvěžující, na tu druhou to někdy působí zvláštně, ale vesměs to funguje. Je vlastně dobře, že muzikál, s nímž se v době vzniku filmu hodně operovalo, se vlastně nekoná a až na výjimku u závěrečných titulků tu žádné vyloženě muzikálové číslo není, ale jde spíše o biografické drama s prvky gangsterky a krimi. Je vidět, že Eastwood má The Four Seasons hodně rád a skládá jim vlastně poctu a Jersey Boys je tím pádem velmi dobrá dobovka, která má skvělou atmosféru, povedenou hudbu, nechybí jí vtip a některé výtečně zvládnuté scény. Obsazení tvořené v drtivé většině neznámými herci (s výjimkou výtečného Christophera Walkena) se vyvedlo na výbornou, ačkoli pěvecké výkony mnohdy zastíní ty herecké, to ale v tomto případě nevadí. Na druhou stranu je pravda, že stopáž mohla být prokrácena a písně tu nemusely znít v plné délce, protože děj se jimi nijak neposouvá a občas se najde i pár hluchých míst (zejména v úvodu, který je rozvleklý a plný dialogů). Problém nastane u diváka, který skupinu vůbec nezná, protože z filmu bohužel nepochopí, jaký byl její přínos hudební historii a jak významná vlastně byla. Škoda také, že osobní život kvarteta tu nebyl alespoň naznačen, protože pak se obtížně chápala některá rozhodnutí jednotlivých členů. Vzato kolem a kolem je asi dobře, že naše kina Jersey Boys minuli, protože jsou jen lehce nadprůměrnou biografií skupiny, kterou zřejmě mimo USA zas tolik lidí nezná a ve filmografii žijící legendy se řadí k těm méně výrazným, přesto ale pozoruhodným snímkům. 60% ()
Ačkoli o téhle kapele slyším prvně a všehovšudy jsem z doslechu poznal pouze jednu jedinou písničku, ocenit musím tu parádní dobovou atmosféru a pevnou konzervativní režii Clinta Eastwooda. Hudebně velmi fajn, John Lloyd Young je jako Frankie Valli výbornej - jak hereckým projevem, tak hlasem. Ale jinak mi kluci nepřišli ani trochu sympatičtí a k srdci mi nepřirostli ani v průběhu filmu. To je asi i dáno dobou a prostředím, ve kterém jejich předobrazy vyrostly. Koneckonců, on to Tommy DeVito v úvodu sám řekl. "Z téhle čtvrti se dostaneš pouze třemi způsoby: přidáš se k armádě a možná tě zabijí. Přidáš se k gangu a to možná nepřežiješ taky. Nebo se staneš slavným." A kluci, protože měli talent a asi i pevnou vůli, si zvolili tu třetí možnost. ()
Film, ve kterém se střetlo dost zajímavých věcí. Clint Eastwood asi natočil něco hodně osobitýho, co ho v minulosti dost ovlivnilo, protože jinak si tenhle malý film o, pro nás, malé kapele, nedovedu ani vysvětlit. Hezké ale bylo, že na takový film našel dost neokoukané tváře. Stejně tak se mi i líbilo to, jak dobře ztvárnil ten přelom vysmátých amerických padesátých a šedesátých let ze kterých vznikl ten nám dobře známý americký úsměv. Ne všechno zlato se ale třpytí a tak i za tímhle pozlátkem je kopec špíny, které tu Clint částečně načal. Náznaky na staré filmy jsou hezké a Christopher Walken s tou svojí vizáží do toho všeho pěkně zapadl. Pro nás, Čechy, tenhle film ale moc význam mít nebude. Teda podle mě. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (6)
- V jedné scéně se v puštěné televizi objeví i Clint Eastwood. Jedná se o záběry z westernového seriálu Rawhide (od r. 1959). (ClintEastwood)
- Jedná se již o třicátý třetí režijní počin Clinta Eastwooda, což z něho činí jednoho z nejvytrvalejších tvůrců hollywoodské historie. (ClintEastwood)
- O roli Frankieho Valliho se ucházel Jonathan Pal. (willy1)
Reklama