Reklama

Reklama

Legenda o Kašparu Hauserovi

(festivalový název)
  • Itálie La leggenda di Kaspar Hauser (více)
všechny plakáty
Trailer 1

Obsahy(1)

Kašpar Hauser, člověk z 19. století, který se vynořil odnikud a tvrdil, že nikdy nepřišel do styku s lidmi, je ve filmu zobrazen jako androgynní žena, vyvržená na středomořském ostrově, která rozpoutá válku mezi Šerifem a Dealerem, které oba ztvárnil Vincent Gallo. Příběh o víře, nedůvěře a létajících talířích, zasazený do dunivých beatů techno monstra Vitalic. Legenda o Kašparu Hauserovi je zážitek, který moderní film nabízí zřídkakdy, techno western v osobitém světě. (Fresh Film Fest)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (33)

honajz 

všechny recenze uživatele

Neskutečná absurdní ujetina, u které jsem se skvěle bavil, ale podruhé to asi vidět nemusím. Vystupuje zde jen pár postav - kromě Kašpara ještě Šerif-Učitel, Dealer, Kurva, Kněz, Chlap s mulou (některé postavy dokonce mají na zádech nebo na břiše své pojmenování), odehrává se to na pobřeží moře a nějaké rozpadlině na kopci, a koketuje s UFO, diskotékami a DJy, zabrousí to i k víře (skvělá scéna, jak Kněz blábolení Kašpara pokládá za promluvy svatého muže a hned ve všem něco vidí). dojde na parodii všech těch klišé romantických filmů, jak se chudá holka chce dostat pryč z venkovského prostředí do světa - a to celé je natočeno černobíle, přičemž kamera se mi hodně líbila a z toho mála vykouzlila sugestivní prostředí. Říkám, přes svou ujetost se mi to líbilo, bavilo mě to, ale podruhé to asi fakt vidět nepotřebuju. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Kašpar Hauser je oním slabým, bolavým místem (blind spot) evropské kultury, nebo alespoň jejího středoevropského prostoru – oním místem, kterého se na vašich zádech dotkne slepá masérka národního družstva házenkářek a řekne: "Tady to je!" A vy vykřiknete bolestí. Davide Manuli, k mému potěšení, rozšířil tento (dále již jen) problém do Středozemí (Sardinie je místem kam Kašpara Hausera nezavál vítr, ale přivlekl jej tam mořský proud). Film se může zdát parodií na Wassermannovu verzi Kašpara Hausera, ale rozhodně tomu tak není; má všechny atributy této mystické legendy; dokonce mě zaráží, jak dobře se milánskému autorovi zdařilo postihnout její podstatu. Myslím, že k tomu přispěla i volba třicetileté Silvie Calderoni, která hrála Kašpara, a jejíž výkon (pro mě především ve scéně na houpačce) byl přímo ohromující a ochromující. Sám Jacob Wassermann nazývá tento problém „Trägheit des Herzens“ (setrvačností srdce). V posledních letech Evropa sténá a kvílí, jak se snaží "řešit" problém Arabů, potažmo emigrantů, potažmo cizinců a v konečném důsledku všech "jiných" lidí. Nikdy se to však nepodaří, pokud nevyřešíme problém zvaný "Kašpar Hauser". Německé jméno Caspar (česky Kašpar) je odvozeno z perštiny: Ghazbar („ghaz“ poklad a „bar“ strážit/ chránit) znemaná strážce pokladu Jiná recenzentka případně reflektuje podobnost často používaného slova "sono" (jsem) s často frekventovaným činem "suono" (zním, hraji). ()

Reklama

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Tento Kanadský film je jeden z najabsurdnejších kinematografických počinov aké som kedy videl. A to dokonca s porovnaním s iným čudnými kúskami, ktoré sa poflakujú po svete. Prvky ktoré snímka obsahuje jasne determinujú to, že sa mi to nemôže páčiť.. To je na 100% vylúčené. A predsa, sám sebe som neveril keď som si podupkával na techno hudbe, ktorá je valnou časťou hudobného doprovodu a dokonca si ju pustil po pozretí. Taký dojem to vo mne vyvolalo. Každý z vás už určite počul alebo minimálne zachytil bizarný príbeh o chlapíkovi menom Kašpar Hauser. Spoločnosťou nedotknutý mladík, ktorý vstúpil do povedomia v roku 1828. Jediné čo mal pri sebe bol dokument o správe, že 16 rokov bol zatvorený v jednej izbe. Jeho mentálna zaostalosť a fyzické anomálie tomu iba nasvedčovali. Nech je už pravda aká je, tvorcovia si z tohoto príbehu zobrali iba veľmi malí kúsok, sadli si k nemu z papierom a perom v ruke pustili si, metaforicky, žilou dajaké psychedelické drogy a začali písať. Film je celí v čierno-bielom šate. Sleduje jeden malí ostrov, a ich obyvateľstvo ktoré obsahuje niekoľko zaujímavých postáv. Šerif, díler drog, kráľovná, kňaz, prostitútka a nejaký pomocník kráľovnej ktorý je zároveň jediný klient prostitútky. Sníma ich navzájom poprepájané vzťahy. Obsah je tiež neskutočne čudný. More po pár minútach od začatia vyvrhne na pláž chlapca Kaspara (Ktorého hrá chudučké dievča a je neustále hore bez, prsia mala také malé, že som bol dlhí čas v pomykove ) šerif ostrova sa ho chopí a začne ho socializovať. Na chlapca je však každý zvedavý a ako to už býva, po ostrove sa začnú šíriť drby, že je to v skutočnosti stratený dedič trónu, mesiáš a kade čo. Hlavná časť príbehu však rozpráva o tom ako chce šerif z chlapca vycvičiť najlepšieho Dj-a sveta. Je to niečo tak absurdné a nereálne, že aj ja som mal problém pevne uchytiť tú surrealitu. Film ma svojim neskutočne iným prístupom a neuchopiteľnou formou, chytil za srdce. To je niečo nereálne na čom by som sa roztápal v kine ale nikomu to neodporúčam. NIKOMU!!! ()

(mOnkey) 

všechny recenze uživatele

Těžko uchopitelný trip (V rytmu techna? Nebo dubstepu? Omlouvám se, ale vážně netuším, mé hudební preference jsou přeci jen někde jinde.), který si neuvěřitelným způsobem užívají všichni zúčastnění a pokud se naladíte na tu správnou vlnu, existuje velká šance, že si ho užijete společně s nimi. Snímek, na který se se mnou (a ostatně ani beze mě) nebude chtít nikdo z mých známých nikdy podívat, protože ho budou považovat za jeden z těch mých „divných filmů“. Hm, jejich smůla. Já se k němu budu rád vracet, stejně jako jsem se za poslední hodinu několikrát vrátil k závěrečné scéně z lomu (ano, hudba v Kašparu Hauserovi je oproti mým původním předpokladům a navzdory nemalé dávce skepse jedním slovem výtečná). Film o ničem a o všem. 85% ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Je to něco jako kdyby se mladej Herzog (někdy v období trpaslíků) rozhodnul natočit Kaspara Hausera a noc před natáčením koukal na dafpunkovskou Electromu.. V zásadě je mi to sympatické a z principu tomu fandím, ale když položím ruku na srdce, musím si přiznat, že 70%síly filmu tvoří hudební složka, především pak skoro až katarzní finále, které v člověku zanechává pocit, že ten film byl vlastně lepší než byl ve skutečnosti. Asi by tomu prospělo zkrácení. Nemyslím prostříhat ale spíše urychlit.. V každé druhé scéně zdlouhavě sledujeme jak Šerif nekonečně žvatlá do prázdna a Kaspar se epilepticky vlní v rytmu čehosi. Je to sice svým způsobem vtipné a roztomilé, ale filmu to ubírá na dynamice a divák má pocit, že vlastně kouká do prázdna. Tím spíš když příběh samotný je cosi co by se dalo naškrábat na dva plátky toaleťáku a ještě by zbylo místo na obrázek.... Ale jak říkám, fakt je mi to sympatické. Počínaje Gallovým hereckým exhibouštvím, přes zvukařské mikrofóny v záběrech a rozkošnou Elisu, až po ten parádní finish.... Subjektivně za 4, objektivně 3.. Podtrženo sečteno 3,5 ()

Galerie (36)

Zajímavosti (1)

Související novinky

Fresh Film Fest začíná již ve středu

Fresh Film Fest začíná již ve středu

28.08.2012

Fresh Film Fest nabídne od 29. srpna do 2. září téměř 120 filmů. Proběhne v kině Světozor, Kině 35 – Francouzském institutu, FAMU, Studiu Béla – Maďarském institutu, a také pod širým nebem v… (více)

Reklama

Reklama