Reklama

Reklama

30 minut po půlnoci

  • USA Zero Dark Thirty (více)
Trailer 2

Děj snímku vychází ze skutečných událostí a v průběhu deseti let sleduje vyšetřování, které vedlo k vystopování Usámy bin Ládina (1957 – 2011). Ten se stal po teroristických útocích z 11. září 2001 jedním z nejhledanějších lidí na světě a navzdory vypsané odměně nebylo známé místo jeho pobytu a předpokládalo se, že by se mohl skrývat v afghánských či pákistánských horách. Celých deset let po jeho stopě pátral elitní tým vojenských a speciálních agentů, kteří pracovali v utajení po celém světě. Hlavní protagonistku napínavého snímku představuje agentka CIA Maya (Jessica Chastainová), která krok za krokem rozplétá komplikovanou síť teroristických buněk a během brutálních výslechů narazí na jméno Abu Ahmed, které zmínili agentům CIA vězni při výsleších v tajných věznicích. Abu Ahmed by se mohl stát klíčem k celému vyšetřování a dovést agentku k samotnému vůdci islamistické teroristické organizace. Situaci však komplikují další teroristické útoky, vzrůstající nebezpečí v Pákistánu a stále větší nedůvěra politiků. Maya je však odhodlána dovést svůj osobní boj až do konce a nejnebezpečnějšího muže světa dostat za každou cenu. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (881)

gogo76 

všechny recenze uživatele

K.Bigelow sa odjakživa vyžíva v témach, ktoré sú bližšie mužom. Slúži jej ku cti, že sa jej v tomto smere darí. Film na tému "Hon na Usámu bin Ládina" je dostatočne lákavý, je však otázne, či blockbustermi rozmaznaný divák bude s výsledkom spokojný. Určite to nie je film pre každého, nečakajte akciu, dokonca ani tvár "UBL".Film je z veľkej časti konverzačný, ale sú to zaujímavé dialógy, preto aspoň mňa film nenudil. Nedávno som videl Tv film na túto tému a bolo zaujímavé to porovnávať. Filmy sú si v mnohom podobné, ale zásadný rozdiel je v okolí pevnosti UBL. V TV filme bol oproti hotel, z ktorého ho sledovali i fotili, tu nič také nebolo. Neviem, ktorá verzia je pravdivá, ale logicky asi táto, pretože pred hotelom by sa asi UBL neschovával. Hudby tu veľa nie je, ale aj to málo má vysokú kvalitu. Najviac poteší tvár sympatickej a talentovanej Jessici a smutne som si povzdychol pri pohľade na nedávno zosnulého J. Gandolfiniho. Celkovo výborná dráma, ktorá nemá za cieľ strhávať masy a zarobiť milióny dolárov, ale vnímavému divákovi ponúka ucelený pohľad na hon a smrť legendy terorizmu. 80%. ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Perfekcionistické...až moc, a nevidím to ako záporný element - takéto "workoholické sedenia" kde sa to hmýri číslami, grafmi a údajmi naozaj milujem, len sa mi zdá, že pracovať v tejto anabáze s "devalvovanými" (resp. CIA poskytnutými) informáciami degraduje výsledný dojem. To je však (už teraz) neovplyvniteľná skutočnosť, ktorú nemožno K.B. vyhadzovať na oči pretože sa s náročnou látkou vysporiadala viac než dobre a predovšetkým po technickej stránke zadovážila vybrúsený počin ktorému vládne presný strihač, nervy drásajúci Desplat a vo vzťahu k propagandistickým teátrom umelecká odosobnenosť Bigelow. Obsah je síce rozporuplný, ta avizovaná normalizácia mučiacich praktík, to znižovanie etických štandardov o ktorých sa Slavoj Žizek rozpisuje vo svojom príspevku pre Guardian až tak od veci nie je, ale "Zero Dark Thirty" sa dá dešifrovať na viacero spôsobov. Okrem tých poplašných, prechválených a podhodnotených výkrikov sa môžme aj domnievať, že neišlo o účelovo podsúvané oblbovanie, ani o gulervúcu poľovačku, dokonca ani o prázdne tlachanie kancelárskych myší, možno išlo o skonštruovanie "reálneho" thrilleru upriamujúceho sa skrz úmorne-pedantské vyšetrovanie na jediný target - dolapiť korisť za každú cenu. Tomu podlieha takmer všetko (komerčne) divácky nevďačné - neznáme postavy = šachové figúrky, neakčnosť = námatkové výbuchy/jeden kľúčový záťah a tvorcovská odťažitosť = nesentimentálna podoba udalostí bez patosu. Napokon chúlostivé fakty ohľadom enhanced interrogation techniques sa neobhajujú, ani neodsudzujú, len sú zobrazené ako zverský nástroj proti zverskosti, nesúhlasím s nimi, ale taktiež sa neubránim pochybnostiam čo by sa bez nich v tomto fanatickom maraste dosiahlo. Odpoveď nehľadám, no otrasený ráznym direktom ostávam. ()

Reklama

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Takhle se buduje mýtus... _____ Tenhle film BUDE mít i za pár let co říct, protože se samovolně stane "oficiálním" znázorněním událostí. Až někdo bude chtít vědět, jak dopadli bin Ládina, tak se prostě podívá na Zero Dark Thirty. Vzhledem k tomu, že Ládinovo tělo bylo údajně svrženo do moře, může tenhle film přinést divákům určitý pocit zadostiučinění (a to i přesto, že svým hrdinům ne), který se v reálném životě dost možná nedostavil, právě proto, že tělo tak nápadně rychle zmizelo - a sice tehdy, když uvidí téměř v reálném čase, jak přesně probíhal zátah na tohle "ztělesněné zlo". Přesto rozhodně nepovažuji snímek za propagandistický, nechutně americký či točený na zakázku Pentagonu, jak zde někteří píšou, protože to by bylo jeho vyznění mnohem jednoznačnější. (SPOILER: Například to, že útočili na základě ne 100% ověřených informací, o waterboardingu nemluvě. A nemám dojem, že by film dopadení bin Ládina jakkoliv ospravedlňoval, na to si udržuje od událostí příliš velký odstup, ačkoliv ano, ještě předtím, než se tak stane, dojde k několika bombovým útokům na civilisty a zemře několik agentů CIA. A příběh také končí ve chvíli, kdy by lidé ve filmu měli začít jásat..) Nebo snad mám film prohlásit za propagandistický už jen kvůli tomu, že se vůbec věnuje dopadení bin Ládina, což může být samo o sobě naprosto vymyšlené? Jenže přípravy k natáčení začaly vznikat v době, kdy bylo k dopadení bin Ládina ještě relativně daleko, a měl být dokončen s tím, že bin Ládin jako přízrak nadále uniká - byl by film i přesto propagandistický? Ale pokud má někdo i přesto dojem, že je tenhle snímek propagandistický, tak ať se podívá na Code Name: Geronimo a tyto dva filmy si porovná... Tolik k vyznění. A co filmařské kvality? První, vyslýchací půlhodina si asi odskočila z jiného filmu, včetně několika nefunkčních a vyloženě WTF scén, ale zbytek stopáže to dostatečně vynahrazuje, a to i diváckou atraktivitou. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

The Cat and the Canaries.. Cílevědomý, minimalistický, zdánlivě emočně chladný hon na vousatý symbol zla. Uvědomělost toho, co chci natočit, z toho stříká každým záběrem, pokud se na jen chvíli ustoupí ze stezky strohosti, je to jako návrat do osmdesátek s Chuckem Norrisem (opakovaný výbuch vrtulníku z 5 úhlů), chlad kolem mangusty obklopené útočnými jedovatými hady se s posledním záběrem změní v mrazení. Motor napájený cílem před sebou najednou zhasl. Zlo je pryč, ale za jakou cenu? A zástup dalších zel přešlapujících za dveřmi není žádnou útěchou.. Mám za to, že kdyby urputné agentce Jessice Chastain umřelo při 9/11 dítě, nepíše šéfovi počet dní nečinnosti na sklo kanceláře fixou, ale vyrývá mu je do těla nožem.. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Třicet tmavých nul je typická Oscarovka! Námět takový, že by se z toho hvezdotřpytný prapor zapíchnutý v ropném barelu mohl samou hrdostí utřepotat, protože hrdinný strejda Sam potřel to nejzlejší zlo, které ovšem sám vyrobil a nechal kultivovat. Kdyby na to někdo soudný, třeba krejčí, vzal nůžky a udělal z toho čtyřicetiminutový kraťas, mohl to být docela príma pilot k seriálu, který by pro nezájem diváků dále nepokračoval. Ale Osral je Osral, tudíž třicet minut slušné akce na dvě hodiny nudného žvanění kancelářských hemoroiďáků je až až! A tak se plynule dostávám k nominaci na nejlepší herečku. Bravo, bravo! V hlavní roli je tam totiž cosi, k vůli čemu každý chycený tenorista okamžitě vyžvanil úplně všechno, jen aby se to k němu nepřibližovalo, přičemž si předtím nechal drtit koule a topit se mokrým hadrem na držce a ani necek! Její výkon je prostě dokonalý. S konstantním výrazem "mámzašitoukundunoaco" se potácí celým filmem, až má jeden pocit, jestli Romero zase nezačal režírovat. Dokonce si myslím, že byla tak statická, až po těch dvou a půl hodinách ještě více zrezla. No fujtajxl, nominace jako vyšitá! Domnívám se, že honění Usámy může být daleko větší zábava, tak mě teď omluvte a uvidíme se za takových deset minut... ()

Galerie (62)

Zajímavosti (45)

  • Název filmu je shodný s armádou běžně používaným termínem, který odkazuje na zvláštní dobu, kdy je venku tma (buď velmi pozdě nebo velmi brzy). (betyn)
  • Jako „náhrada“ za Afghánistán byly použity Jordánsko a oblast severní Indie poblíž pákistánských hranic. Ve skutečném Pákistánu natáčel jen jeden ze štábů. (Linkyc)
  • K neobvyklému kroku se uchýlil dočasný ředitel CIA Michael Morell. Vydal prohlášení, ve kterém zdůraznil, že zatímco produkce filmu si vyslechla vedení CIA, film samotný celý příběh příliš dramatizuje a není tak historicky přesný. Morell konkrétně popírá tvrzení, že by metoda rozšířeného výslechu vězňů, známá také jako mučení, hrála natolik významnou roli při lokalizaci Usáma bin Ládina. Ředitel Morell uvedl: „Tento dojem je falešný. Nedopustíme, aby nám filmaři z Hollywoodu zastřeli naše vzpomínky.“ (Linkyc)

Související novinky

Tom Hanks, Will Smith a kupa kriminálníků

Tom Hanks, Will Smith a kupa kriminálníků

01.07.2015

Ansámblové drama Triple Frontier už je ve vývoji přes pět let. Dlouho to vypadalo, že se ho ujme oscarová Kathryn Bigelow (Smrt čeká všude), ta ale dala přednost 30 minutám po půlnoci. Projekt tak… (více)

Uncharted má oscarového scenáristu

Uncharted má oscarového scenáristu

17.11.2014

Sepsat celovečerní adaptaci videohry Uncharted není legrace. Na tomhle úkolu si vylámalo zuby už několik lidí, a to včetně Davida O. Russella (Terapie láskou), Thomase Deana Donnellyho a Joshuy… (více)

Jessica Chastain si zahraje Marilyn Monroe

Jessica Chastain si zahraje Marilyn Monroe

26.04.2014

Nejblonďatější sexbomba z padesátých let má momentálně víc pozornosti než řada jejích současných kolegyň. V Mém týdnu s Marilyn dostala tvář Michelle Williams (Prokletý ostrov, Blue Valentine),… (více)

Reklama

Reklama