Reklama

Reklama

Vtipný a dojemný muzikál Čarovný les představuje klasické pohádkové příběhy Popelky, Červené Karkulky, Jacka a fazolového stonku a Lociky - ty všechny spojené v původním příběhu, ve kterém se dále objevuje pekař se svou ženou a přáním založit rodinu, a také zlá čarodějnice, která na oba manžele uvrhla kletbu. Čarovný les je moderním zpracováním oblíbených pohádek bratří Grimmů, ve kterém se protínají příběhy hned několika z nich, a který ukazuje, jaké důsledky mají přání a poslání jejich postav. (Falcon)

(více)

Videa (35)

Trailer 1

Recenze (385)

Hild 

všechny recenze uživatele

Čiré utrpení. Chvílemi jsem si nebyla jistá, zda to celé není myšleno jako parodie na známé pohádky (scéna dvou princů zpívajících u řeky). Filmu chybí atmosféra a není zvládnut ani hudebně, všechny písničky mi přišly úplně stejné, nenajdete zde jednu jedinou chytlavější melodii, což je něco, co se od muzikálu čeká. Film láká především svým hvězdným obsazením, ale už dlouho jsem neviděla film, ve kterém by všechny mužské postavy působily tak nechutně a odpudivě. Vůbec netuším, pro koho je film určen, nedoporučovala bych ho ani rodinám s dětmi, děti Vám u toho ty dvě hodiny nevydrží. Neskutečně trapná slátanina. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

3/10 Hrozná ale hrozná nuda. Napriek tomu, že Sondheimov štýl môžem, nie je tu ani jedna zapamätateľná pieseň, melódie i rytmy sú fádne a splývajú a texty sú nezaujímavé. Navyše ten príbeh s pekárom je strašne kostrbatý a nedôveryhodne spája jednotlivé rozprávky. Jediná skutočne skvelá vec na filme je ten úžasný temný rozprávkový vizuál. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Mohli jsme mít hravý muzikál s vynikajícími herci, bohužel nemáme. Ale zase takový průšvih to není. Místy je to výpravné, místy zábavné a hlavně vidět pohromadě mé oblíbenkyně Annu Kendrick, Emily Blunt a Meryl Streep musí být radost. Jenže postupně se jednotlivé zápletky stávají nahodilými a jaksi nedotaženými. Mnohé scény mají potenciál, ale jak kdyby chyběla vůle z nich něco dalšího dostat. Stopáž je navíc vydatnější, než by měla být, takže poslední třetina je už opravdu takřka zoufalá. A zadupe do země předchozí poměrně povedenou práci. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Do tohohle lesa snad ani vkročit nechcete. V okamžiku, kdy všechno směřuje k momentu „…a žili šťastně až do smrti.“ najednou přeskočí deska, pohádkové postavy začnou umírat, princové být nevěrní a z filmu se stane naprosto nekoukatelný a otravný paskvil. Into the Woods možná funguje na divadelních prknech, ale stříbrné plátno mu nesluší. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Bylo nebylo. Byl jednou jeden broadwayský muzikál, který se režisér Rob Marshall za vydatné pomoci původních autorů muzikálu rozhodl ambiciozní formou převést do filmové podoby. Povolal hollywoodskou první hereckou ligu, nařídil jí vyladění hlasivek do přijatelné pěvecké polohy, ale na to podstatné zapomněl. To, co snesla divadelní prkna, nesnese filmový pás. Respektive, tahle pohádka pozbývá scenáristickou funkčnost i organizační řád, přičemž postupně spadne do roztahanosti. Nebylo by úplně od věci důkladně film prostříhat a eliminovat zásadní výpadky scénáře. Co je v zásadě špatně, je právě scénář. Vzal si ho na starost James Lapine, který je současně autorem původní muzikálové verze. Jeho záměr propojit několik notoricky známých pohádek selhává hned v několika aspektech. Rozjíždět současně několik dějových linií, napočítal jsem čtyři, je solidní záhul, který vedl především k tomu, že film je přehuštěn postavami. Ty nutně musí diváka zaujmout, alespoň tak to chtěl scénář, ale už se příliš neřešilo, jak vlastně mají postavy z diváckého hlediska zaujmout. Nezřídka tedy docházelo k dějovým prolukám, kdy chybějící děj vyplňovaly vatové pěvecké výstupy všech, kteří měli nějaké to pěvecké zlato v hrdle. Jenže každý samostatný pěvecký výstup, byl jedna táhlá a podivně nablblá nuda. Ty songy vůbec ničím neoslnily, ale alespoň textově nebyly tak maniakálně stupidní, jako dialogy, které mezi sebou postavy vedly. Navíc se většina postav chovala dost nepochopitelně a neopodstatněně, aniž by se scénář jakkoliv obtěžoval to uspokojivě objasnit. Precizně svoje časté kiksy přešel. Zajímavě se jevily novátorské úpravy známých pohádek, jen je škoda, že řada klíčových scén se odehrávala mimo obraz. Bylo tedy nezbytně nutné si domyslet, jak některé neukázané scény asi tak mohly probíhat. Popelku tedy neuvidíme tančit s princem na plese, ale za to ji uvidíme z plesu utíkat, a to hned třikrát. Princova bratra neuvidíme oslepnout, mladou pekařku neuvidíme spadnout ze skály aj. Rozhodně to nepůsobilo fajn. Některé úpravy pohádek byly přehnaně přestřelené (sekačka paty a palce na chodidlech sester v rámci padnoucího ztraceného Popelčina střevíčku), v některých případech bylo toto pojetí milé až příjemně roztomile dětinské. Dějové linie Popelky, Červené Karkulky, Jacka a fazolového stonku a Lociky se v různých úsecích filmu prolínaly a různě propojovaly, až toho někdy bylo moc a k ničemu extra to nevedlo. Po asi 80 minutách došlo k definitivnímu uzavření těchto dějových linií, až na jednu, a sice zbývalo dořešit mstu obryně, kterou na královstvíčko i les přivolal svým neuváženým záměrem Jack. Tento svým pojetím poměrně odlišný úsek filmu byl natahovaný, došly evidentně nápady a nad krásně pohádkově vyvedeným lesem se rozprostřela nuda. Z technického hlediska nelze filmu nic vytknout. Výprava má zasloužené oscarové parametry, kostýmy jdou do detailů, kamera se obrazově činí a vychytává drobné malebné nuance. Hercům je také těžko za něco spílat. Všichni své party odvedli zodpovědně. Jen krátká účast Johnnyho Deppa bude pro mnohé zklamáním. Připadla mu role vlka, která je pojata jen o něco málo lépe, než ve vzdálené Svěrákově variaci Tři bratři, kterou s tímhle projektem pojí rovněž záměr propojit hned několik pohádek najednou. Nelze ani vyloučit inspiraci broadwayským muzikálem. Ten má ostatně ve své původní podobě něco málo ke třem hodinám, a i když si film ukousl dvouhodinovou stopáž, určitě se do něj nepodařilo vše optimálně zakomponovat tak, aby to zajistilo správnou funkčnost. Tím se (možná) vysvětluje odvarový scénář, který je největší slabinou filmové verze. Rob Marshall bojoval s málo flexi(de)bilním scénářem, jak to jen šlo. Na jeho technické zpracování se moc hezky dívá, jeho výsledná adaptace už má podstatně markantní rezervy. Ambice nebyly naplněny. 60% () (méně) (více)

Galerie (252)

Zajímavosti (22)

  • Do role prince byl obsazen Jake Gyllenhaal. Ten však nakonec z projektu odstoupil kvůli dalším nabídkám, a tak ho nahradil Chris Pine. (jezurka42)
  • Snímka je prvou filmovou adaptáciou broadwayského muzikálu či hry v histórii spoločnosti Walt Disney Company. (beso74)

Související novinky

Zemřel skladatel a textař Stephen Sondheim

Zemřel skladatel a textař Stephen Sondheim

27.11.2021

Svět hudby přišel o jeden z velkých talentů. Ve svém domě v americkém Roxbury včera zemřel oceňovaný textař a hudební skladatel Stephen Sondheim. Médiím zprávu předal umělcův právní zástupce.… (více)

Princ Krasoň dostane vlastní film

Princ Krasoň dostane vlastní film

08.07.2015

Minulost i budoucnost patří disneyovským princeznám. Došlo na ně v Popelce i v Čarovném lese, v Krásce a zvířeti nebo v Mulan pak brzy uvidíme další. Mezi filmy o odvážných dívkách ale u Disneyho… (více)

Sherlock jako Deppův brácha

Sherlock jako Deppův brácha

27.05.2014

Johnny Depp se v posledních letech věnoval hlavně disneyovským blockbusterům, letos se ale všechno změní. Jeho sci-fi Transcendence už máme za sebou, v nejbližší době pak zkusí štěstí v mysteriózním… (více)

Jake Gyllenhaal: Z podsvětí až na Everest

Jake Gyllenhaal: Z podsvětí až na Everest

19.07.2013

Původně si měl v hvězdně obsazeném pohádkovém muzikálu Into the Woods od Disneye zahrát jednoho z princů, ale nakonec před komerční jistotou upřednostnil dva menší, ale ambicióznější projekty. Prvním… (více)

Reklama

Reklama