Reklama

Reklama

Jon Martello (Joseph Gordon-Levitt) má v životě jen pár věcí, na kterých mu záleží... byt, auto, rodinu, kostel, ženský a porno. Jeho kámoši mu dokonce říkají Don Jon - prostě si domů z baru přitáhne jakoukoli chce. Nic se ale podle něj nevyrovná osamocenému sledování porna. Nespokojený se svým dosavadním životem se vydává za poznáním lepšího sexu, ale k jeho překvapení se místo toho poučí daleko více o životě a lásce ze vztahů se dvěma velice odlišnými ženami. (Blue Sky Film)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (700)

Shakers 

všechny recenze uživatele

Joseph Gordon-Levitt v jeho celovečernom debute na nás vytiahol tému, ktorá dokáže zaujať široké publikum, rovnako aj hlavne postavy na čele zo sexi Scarlett Johansson. Je to zábavne, štipľavé, ostré, má to tempo, štýl a nápady no po príbehovej stránke trochu ploché a taktiež nevýrazný záver. Ale inak, bavil som sa. 85% - 4* ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Levittova úderná celovečerní prvotina má sice podstatně menší záběr, než se snaží tvářit, ale ve chvíli, kdy zkusí naplno zatnout všechny svaly, funguje to do puntíku. Životní pravdy, jakkoli navinuté na zdánlivě malichernou problematiku pornografie, potažmo vlastního prostoru, jsou někdy vážně vzdálené jen pár krátkých vět od nás. A hodit takové myšlenky na papír, natočit je a zahrát si i ústřední sixpack, to je odvaha. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Kdo by to byl řekl že Gordon-Levitt prokáže i na režisérské stoličce takovýhle talent. Film samotný je samozřejmě i díky své délce jen takovou jednohubkou na jedno podívání. Kvality mu nicméně nelze upřít. Dokáže solidně pobavit a díky hodně zvláštní romantice nutí i k zamyšlení a určité sebereflexi u každého z nás. "Něco na tom zkrátka je." PS: Před Julianne Moore opět klobouk dolů. 60% ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Ačkoliv jsem od prvních zvěstí o výletu jistého talentovaného mladého herce na režisérskou židli doufal v opak, nezbývá mi než konstatovat, že tenhle donjon se bohužel nezdolným pilířem žádného žánru rozhodně nestane - míchá jich totiž dohromady celou řadu, a to způsobem dosti zvláštním. Don Jon má nicméně šanci zapsat se do historie jako jeden z prvních filmů zabývajících se seriózně závislostí na (internetové) pornografii, což by bylo samo o sobě zajímavé, a rozhodně by vítězil v kategorii obsazení - kterým nemyslím reálné pornostránky a použité záběry z reálných pornoklipů s reálnými pornoher... ehm... představiteli (neříkejme jim herci, rozhodně ne valné většině z nich;) Jenže Joseph Gordon-Levitt neudržel hormony na uzdě a namontoval do svého prvního filmu kde co, co jen trochu zavánělo emocionální dysfunkčností v partnerských vztazích. Takže ve finále tady prostě nenarazíte na jedinou normální osobu - nejblíž je tomu Julianne Moore, u které je příčina všeho v okolnostech. Na jednu stranu je na začátku jasně řečeno, čím se budeme zabývat - Jonovým životem a tím, co je pro něj důležité (viz trailer). Jenže díky tomu jak vypadá Jonova rodina a jakou roli ve filmu (a v jeho životě) má, a tomu jak se do jeho života promítne zblbnutí se do "té nejkrásnější věci jakou v životě viděl", a hlavně co ta věc provede s ním, se poněkud vytratí to, co mělo s přehledem potenciál utáhnout celý film samo. Svým způsobem je obdivuhodné, jak to Gordon-Levitt dokázal zaplést a ukočírovat, ale kdyby to udělal s většími zkušenostmi za deset let, a něco vypustil, myslím, že bychom si z toho sedli na zadek úplně všichni. V současné podobě se Gordon-Levittovi jeho prvotina zvrhne ve film o hledání a především o těch, co pořádně nevědí, že něco hledat můžou (a asi by i ve vlastním zájmu měli). Není to vůbec špatné, má to silné momenty (sex Jona s Esther, OMG), ale i když se to stále někam maličkými krůčky ubírá, jde to úplně jinudy - úplně zbytečně jinudy - než je potřeba. Sice to znamená, že se nemůžu dočkat toho, až Gordon-Levitt dá život nějaké prostší žánrovce, ale pro Dona Jona to moc nehraje. A to ani když nabízí kromě jiného Scarlett Johansson v póze vulgárně-a-kýčovitě-žvejkové-růžové-pipiny, kterou byste v reálném životě nejradši ihned zbavili utrpení:) Ten její vypatlaný, "dějem" pohlcený úsměv při promítání tragicky špatného chick-flicku v kombinaci s jejími odpornými manipulativními pokusy a gestikulací předměstské štětky ze sedmdesátých let jsou ale na Oscara. Každopádně když se Jon na konci přestane za volantem chovat jako "co čumíš kreténe" pablb a začne si místo toho užívat (dost hroznou, ale co naděláte;)) muziku z rádia, měl jsem chuť ho obejmout:) Takže ano, po víc než jen troše uvažování (čímž bych chtěl zároveň poděkovat CSFD za to, jakou je úžasnou terapeutickou a myšlenky třídící pomůckou) mu vypálím 80% a své vřelé doporučení. Repríza mě nemine. A nejenom jedna;) ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Režijní prvotina Gordona-Levitta, která zpracovává populární téma cynického děvkaře, jehož smysl života je v ženských a ... masturbaci, které není ochoten se vzdát, ani když pozná sexy Scarlett Johansson. Leviit dané téma zpracovává překvapivě otevřeně a díky tomu se na film opravdu dobře kouká a působí až překvapivě reálně. Navíc jak Levitt, tak Johansson si střihli poměrně neobvyklé a nepříliš sympatické role. ()

Galerie (79)

Zajímavosti (20)

  • Píseň "Good Vibrations", kterou ve filmu Jon Martello (Joseph Gordon-Levitt) poslouchá a která je také součástí soundtracku filmu, je původní píseň od Marka Wahlberga, tehdy známého jako Marky Mark. (HouseFan)

Reklama

Reklama