Režie:
John TurturroScénář:
John TurturroKamera:
Marco PontecorvoHrají:
Woody Allen, John Turturro, Sharon Stone, Sofía Vergara, Eugenia Kuzmina, Liev Schreiber, Vanessa Paradis, Max Casella, Aida Turturro, Bob Balaban, Jill Scott (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Fioravante se rozhodne stát se profesionálním Donem Juanem, aby pomohl svému příteli Murraymu, který je na mizině. S Murrayem působícím jako jeho „manažer" se rychle ocitne mezi dvěma mlýnskými kameny - láskou a penězi. (Filmbox)
Videa (8)
Recenze (64)
John Turturro je zjevně velkým fanouškem tvorby Woody Allena a rozhodl se mu vzdát svým projektem hold. Nejzajímavější je právě to, jak se dokázal přiblížit Woodyho stylu poslední dekády. Kdysi měl Allen pověst komplikovaného tvůrce, který se v komediálních i dramatických podobách snažil dotýkat velkých a závažných otázek, často i nepříjemně provokativních. K stáru začal točit jednoduché hříčky, někdy s až triviální zápletkou, ve kterých už jen piluje styl a dělá si radost. A o dělání radosti a plnění tvůrčích snů je i Turturrův snímek. Jiný režisér by ho přes nepopiratelné herecké kvality jen stěží postavil do role milovníka a svůdce, neodvážil by se zkrátka jít proti jeho hereckému typu. Stárnoucí gigolo by se mohl vložit doprostřed cyklu Allenových snímků vysílaných v tv či promítaných v tématické sekci na festivalu a neinformovaní diváci by byli přesvědčeni, že to je jeho film. Turturro trefil starého pána opravdu dobře, včetně neduhů, které jeho tvorbu posledních let provází. V podstatě plytký scénář, celková ležérnost a mělkost, které zachraňuje hvězdné obsazení a nepopiratelná řemeslná zručnost. Woody je už evidentně unavený, ale před kamerou ožívá a ještě můžete zahlédnout ohníčky šibalství v jeho očích. Jeho přítomnost filmu prospívá a vlastně je důvodem, proč se přikláním ke třetí hvězdičce. Můj dojem bohužel sráží obsazení Vanessy Paradis, lidsky mi nesedí a jako herečka pro mě nefunguje. Celkový dojem: 55 %. ()
Kromě toho, že se Turturro snažil napodobit Allena mi přišlo, že si víc než cokoliv jiného chtěl zahrát svůdníka. Jakkoliv netradičního, ale pořád svůdníka. A ani jedna z těhle dvou věcí mi nesedla. Příběh sám by byl docela fajn, herci nakonec taky, ale chyběla ta typická allenovská vytříbená ukecanost a hlavně vtip. Ten byl na scéně vlastně jen ve chvíli, kdy se objevoval Allen, ale jeho postava to sama utáhnout nemohla. 35% ()
Celou dobu jsem si říkal, že to je hodně slabá Allenovka a ona to Allenovka vůbec není, jen mě zmátla Woodyho hlavní role. Stárnoucí Gigolo je asi nejznámější film Johna Turturra a přestože je herecky zvládnutý velice dobře, režijně už tolik nezaujme a to hlavně kvůli neskutečně pomalému tempu příběhu a minimu vyloženě vtipných situací. ()
Jeho nový /pracovní/ poměr. Milenec ranní, odpolední, večerní... Žádný asketa slasti, svátosti. Plná náruč pomyšlení, voňavosti, které se nestanou iluzí. Miláček žen, které s ním/po něm rády vzdychají. Málomluvný, ale chápavý. Rajský společník. Empatický zahradník. Potěšitel - utěšitel. Šlechtitel dámských duší, který když jimi prostupuje, sjíždí níž, do hlubin, intimita postupuje výš a výš. Vynese ho na špici, na trůn vrcholné důvěry katarzního úspěchu. ()
Taková "allenovka nové generace", s příjemnou hudbou, civilní kamerou, a hodně divnými postavičkami. Asi bych potřeboval hlubší vhled do židovské problematiky, nebo alespoň hlubší znalost Woodyho newyorské tvorby, protože většina postav a motivů souvisejících s židovstvím byla nepochopitelná až nestravitelná. Souhlasím s kolegy, že Vanessa už má žhavé roky dávno za sebou, to ale úplně neplatí o Stonce, která neváhala vytasit poprsí. Taková brooklynská jednohubka a možná jedna z posledních /skoro/hlavních rolí WA. ()
Reklama