Reklama

Reklama

Dům u hřbitova

  • Itálie Quella villa accanto al cimitero (více)
Trailer 1

Kdysi dávno prováděl doktor Freudstein v domě u hřbitova zrůdné experimenty na svých lidských obětech. Dnes, desítky let po jeho smrti, se sem nastěhovala tuctová americká rodina. Dům ožívá její přítomností a zlo se probouzí. Už není úniku pro ně ani jejich přátele, kteří se jim snaží pomoci. Smyčka smrti se začíná stahovat s nevídanou brutalitou, při níž detailní záběry krvavých masakrů otřesou i tím nejtvrdším obdivovatelem hororů. Lucio Fulci, považovaný za umělce smrti, opět dokazuje své hrůzné mistrovství. (Filmexport Home Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (159)

K.I.N.G. 

všechny recenze uživatele

"Nikdo neví, zda jsou děti zrůdami nebo zrůdy dětmi"..A nikdo neví, jestli se ještě někdy narodí režisér, který bude točit horory přesně podle mých představ, plné hrůzy, krve, temného a skličujícího prostředí a vždy ho nějak okoření, aby dostal tu špičkovou chut'. Dr. Jacob Tess Freudstein je neskutečně úžasná hororová postava, zaslouží si obdiv stejně jako tento film pro svou genialitu. Krásné splynutí atmosféry 19. století do osmdesátkové současnosti :). Srdce mně bije ještě ted'.. ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Někdo se bojí do sklepa kvůli tmě a naprostého ticha - já kvůli Dr.Freudstainovi. Dodnes si pamatuju jak jsem tenhle kousek sledoval ve dne, když jsem byl ještě malinký, a nemohl jsem spát 14 dní. Takhle vznikají kultovky, jsou to filmy, které nás poznamenají na hodně dlouho a neztratí svou působivost. Hudba je stále hrůzostrašná, tma už nemůže být více temnější a sklepa se budu bát kvůli Quella villa accanto al cimitero. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Byť vrcholným dílem Lucia Fulciho je pro mne Beyond, Dům u hřbitova mám rád. Za doprovodu typické italské hororové hudby 80.let (W.Rizzati) sledujeme okem neklidné kamery temný příběh rodiny, která se na čas přestěhuje do prokletého domu. Hřbitov, tajemný doktor Freudstain zabývající se hrůznými experimenty a hledající odpovědi na otázky života a smrti ( jistě připomene proslulého Frankensteina), dívka, viditelná jen pro někoho, a brutální vraždy ( podřezávání, napichování, propichování...) V momentě napětí hudba graduje, kamera ukazuje detaily očí - Fulciho copyright. Postrádal jsem tak jen režisérovo oblíbené vydloubnutí, vytržení či propíchnutí oka... Kromě masakrování nebohých obětí je velmi působivý nenápadný zašlý hřbitov ( připomene Pastora Thomase) či hrůzu budící sklep ( vzpomeňme nejen na Beyond), do kterého snad nikdo nemůže vlézt dobrovolně, leda že by to měl napsané ve scénáři. Když se obloha zatáhne, spustí se déšť a vítr se opře do korun stromů, pak je příhodné sáhnout po Domu u hřbitova... p.s.ten spratek by zasloužil vyvrhnout... ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Víceméně dost průměrný horor, který se ze začátku snaží děsit dost lacině, ale má pár dobrých nápadů, nejednu atmosférickou scénu, slušné gore a i ten příběh celkem ujde. Ten teda sice není nic extra, ale pořád je sám o sobě aspoň trochu víc rozvinutější, než zápletky filmů Daria Argenta. Jen jsem po skvělých Zvucích temna čekal něco podobně atmosférického, ale asi jsem byl příliš rozmlsaný. Ale tak jsem aspoň od Fulciho konečně viděl něco drsnějšího... 3* ()

duklak2 

všechny recenze uživatele

Aj aj aj. Pane Fulci, jestli mě tam dole v pekle slyšíte. Jak jste mohl pokazit tak výborný děj. Prostorný dům někde u hřbitova a do toho depresivní podzimní počasí. Čekal jsem mnohem více, protože na tento snímek všichni pěli samou chválu. Vždyť z toho šel udělat hit mezi horory. Nechápu, co se ostatním divákům na tomto snímku líbilo. Mě skoro nic. Možná trochu jen Dr. Freudstain, který vypadá fakt hrozivě. Vraždy jsou brutální, ale velmi nechutné. Jelikož je to 5. film, který jsem od Fulciho viděl, tak mě ty brutálnosti a nechutnosti už ani nepřekvapili. Jinak bych se z toho asi pozvracel. A to mám doma zakoupen ještě film Koncert hrůzy. Ale myslím si, že si ho asi nikdy nepustím. Fim Dům u hřbitova si budu pamatovat jen díky tomu, že jeden italský režisér pokazil velice zajímavou zápletku. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (27)

  • Niektorí kritici 80. rokov film odsúdili s tým, že je to len skreslená napodobenina filmu Osvietenie z roku 1980. (Arsenal83)
  • Paolo Malco si na pamiatku nechal jedného z mechanických netopierov, ktoré boli použité v sekvencii, v ktorej mu netopier uhryzol ruku. (Arsenal83)
  • Hoci väčšina dialógov bola urobená v angličtine (len dialóg dvoch detí je v taliančine), film bol napriek tomu v postprodukcii do angličtiny ešte predabovaný. (Arsenal83)

Reklama

Reklama