Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do malé vesnice Babovřesky přijíždí mladý kněz. Pro místní vesnické drbny je jeho příjezd velké zklamání, ony si představovaly někoho staršího. Jenže to není jediná novinka. Drbna Horáčková, která dělá místnímu starostovi Stehlíkovi sekretářku, zažije šok. Na úřadu se objeví mladá a krásná Ivana, která se uchází o místo sekretářky. A protože Stehlík má Horáčkové plné zuby, Ivaně místo přislíbí. Jenže ona o práci moc stojí, a tak si před Stehlíkem doslova klekne na kolena. To uvidí Horáčková a dojde k přesvědčení, že se jedná o orální sex. A hned to samozřejmě roznese po celé vesnici. Do Babovřesk přijíždí Hálovi, kteří po smrti stoleté Trudy zdědili lukrativní pozemky se starým domem. Na ně má ale zálusk zdejší starosta a jeho povedený příbuzný. Jenže pozůstalí se rozhodnou, že si dům nechají. Když ho začnou opravovat, zjistí, že tam straší. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 471)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Moje jediný štěstí bylo, že jsem seděla vedle zábradlí, takže jsem se na něj mohla celou dobu projekce věšet. Jinak jsem si přečetla všechny pozitivní komentáře a nerozumím té základní situaci, ve které je Troška reprezentantem příjemné malé letní komedie, u které si běžný český divák rád odpočine - vzhledem k tomu, kolik je tu vyloženě nečeských vsuvek, formálních postupů a nápadů zcela v konstrastu s touhle základní hypotézou. Jsou tu dva falešné konce, z nichž jeden vypadá jako Nahota na prodej, stornován je metodou filmu Klik - život na dálkové ovládání, pokračuje to nezastíranou parafrází na tzv. americký konec z jakéhosi fiktivního muzikálu. Parodie na jeptišku je vypůjčená z francouzské série o Četnících. Linie strašidelného domu kolísá mezi detektivkou Agathy Christie, Vřískotem s Scary Movie, přičemž ikonická maska z Vřískotu se tu skutečně objevuje. A to nemluvím o poslední kapce, o plížení drbny Boženy Němcové ve stylu Sellersova Růžového pantera. Čili pokud toto všechno zamícháme do "typicky českých kulis a narážek", vychází nám z toho pěkný blivajz. Extrémně rušivá je pak umělost a vyprázdněnost celého Babovřeského prostoru, protože i ve Slunce, senu bývali ty Hoštice plné různých lidiček dotvářející kolorit vesnice a tady nepotkáváme během celého filmu nikoho jiného, než ty postavy, které mají jasně určené role ve scénkách, jakoby tomu bylo v Kameňácích. Ve stylu Kameňáků se pak nese i soundtrack, ve kterém nám úsměv na tváři (případně jinou grimasu) vykouzlí zejména Hanička Zagorová a její Ahoj, léto nebo Krystalky a jejich hitovka Tenhle kluk. A na toto se Lucka Plekancová snaží tančit v šatech po stoleté Trudě čili v něčem, co by mělo připomínat meziválečný haute couture. Na každý pád už teď se hrozím pokračování, protože nedořešených "dějových" linií nám zůstalo požehnaně. #finaleplzen ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Už jsem to kdesi psal (a určitě jsem nebyl první), že Troška by se měl přejmenovat na Trosku, protože co film, to kýbel hnoje. Babovřesky jeho koncepci jen potvrzují, a to od A až do Z (třeba i s číslem 33 na konci, což je mimochodem velmi magické číslo, protože visí vedle dveří na našem domě). Takže - ale ne, on to tu de facto už za všechny shrnul krásně kolega verbal. Já bych dodal jen, že jednu hvězdu dávám Kikinčukovi, který hrál starostu tak trochu zase ve stylu jeho okresněpřeborního pokladníka, což sice nepřekvapilo, ale ani nezklamalo. Vše ostatní spláchnout, a pro jistotu dvakrát. A mísu pak raději vydezinfikujte. P.S. Tohle není lidová zábava, ale lihová zábava - snést se to dá jedině s litrem denaturáku v krvi. Ale kdo vypije litr denaturáku, ten už většinou řeší své problémy jinde (nejspíše u Šoustalova nejvyššího šéfa) a jinak, než babovřeskovým sebemrskačstvím. ()

Reklama

H34D odpad!

všechny recenze uživatele

Děkuji svým milým spolubydlícím, že mi ukázali pár klíčových scén z této abysmality, čímž mě podnítili k sepsání následující úvahy. Nebudu tento text nazývat komentářem, neb jsem z filmu viděl jen úryvky, ale jak již pravil Goethe "detail vypovídá o celku", a tudíž i já k onomu celku, jménem Zdeněk Troška, mám co říct. Že Babovřesky dosahují skutečného tvůrčího a uměleckého dna již bylo řečeno ostatními, já chci však poukázat na to, že tento problém začíná přerůstat hranice filmového média, potažmo umění obecně a začíná být nebezpečný. Masově sledované filmy se stávají více než neškodnou zábavou. Jak pravil známý myslitel Slavoj Žizek, mnohdy právě filmová fikce utváří naši realitu, resp. vnímání reality - film ovlivňuje tvorbu naší ideologie. Filmy se v dnešní době stávají prostředkem k sociálnímu učení, jsou nositelem určitých sociálních vzorců, a tedy mají vliv. Na řadu tedy přichází otázka: nese autor určitého uměleckého díla za něj odpovědnost? Má odpovědnost za to, jak bude jeho dílo přijato audiencí? Inu, kloním se k názoru, že spíše ne, protože umění by nemělo být nijak omezováno a svazováno. Mělo by být zcela svobodné, pokud a dokud neomezuje svobodu někoho jiného. Teď by se mi chtělo říct něco o tom, že výjimka potvrzuje pravidlo, popř. že vražda na tyranu není zločinem, aby jasně vyplynulo, že - ne, nechci Trošku zavraždit - ale, že zrovna filmař jako on by za intelektuální regres, který svou tvorbou způsobuje, odpovědný být měl. Ale naštěstí na tom stavět nemusím, neboť kámen úrazu Zdeňka Trošky přichází s tím, že on sám se za umělce per se nepovažuje. Naopak se vymezuje proti filmovým kritikům a vydává se za lidumila, který zkrátka točí filmy pro lidi, přičemž jako argument mu slouží sledovanost a výdělky jeho filmů. Pokud Zdenda skutečně chce něco dělat pro lidi, pak by jistě měl přijmout alespoň základní odpovědnost za dopad své tvorby na publikum. Zdeněk Troška svými Kameňáky a nyní i Babovřeskami záměrně na lidi vypouští primitivismus a kokotismus nejhrubšího zrna. A pokud jej přímo nevytváří, pak jej minimálně legitimizuje a potvrzuje, říká "takhle je to správně". Záměrně českým divákům sere do huby a chlácholí sebe i ostatní, že je to v pořádnu, neb my přece ty jeho sračky tak dychtivě žereme! Ano, jistě je i naše chyba, že Troškovy filmy sledujeme, možná i větší porce viny náleží nám, jenže problém masy lidí spočívá v tom, že si někdy není schopna říci "dost". Zkrátka někdy neplatí, že víc hlav víc ví, ale právě naopak - viz psychologie davu... Neměl by být Troška jakožto autor-lidumil ten, kdo udělá první krok a přestane nám podsouvat, že je normální chovat se jako postavy v jeho filmech, popř. že je normální si jeho odpadní filmy užívat a "učit se" z nich? To, že se prase rádo rochní v bahně přeci neznamená, že na něj budeme donekonečna bahno přisypávat. Samozřejmě, že pro řadu primitivních lidí je pohodlnější nepřemýšlet a raději se vyvalit na dvě hodinky u Troškova majstrštyku, jenže takhle se z toho primitivismu průměrní diváci nikdy nevyhrabou... Neříkám, že je třeba 24 hodin denně sledovat "ČT2 - ty dokumenty", ale cíleně ze sebe dělat čuráky u Babovřesků? Všichni diváci, jak tady jsme, se tím akorát utvrzujeme v tom, jací jsme primitivní kokoti. I když já tedy jen zčásti, protože jsem celý film neviděl. :) Nechci tady svolávat proletáře všech zemí, protože socialismus je hnůj, ale kurva lidi, když už nic, tak aspoň přestaňte na toho Trošku chodit do kina! 0/10 () (méně) (více)

dex2man odpad!

všechny recenze uživatele

Nacpat tolik komické, srandovní legrace, která zaručeně pobaví každého silnoduchého jedince s Qi pod 70 do jedné dvouhodinové videosekvence, záludně se skrývající pod označením „film“, vyžaduje jistý kumšt i dávku odvahy. Já ale začínám Zdendu podezřívat, že rozjel svůj ďábelský sociální exkrement. Sondu, kterou se snaží důkladně prozkoumat divácké anály s cílem zjistit, jak hluboko ještě může zajít, aniž by návštěvníci kin namísto bujarého požírání popkornu hromadně a zcela dobrovolně odevzdávali občianske preukazy zřízencům jejich lokálního promítacího ústavu. Jako správného vlastence mě samozřejmě vysoká společenská účast na tomto projektu těší. Jsem rád, že Zdenda dostal příležitost i finanční podporu pro výzkum v následujících dvou etapách. Věřím, že to se svojí zarputilou buldočí povahou a velkou mírou sebereflexe dotáhne velmi daleko a jeho další dílo nebude úspěchem, ale přímo mylníkem českého výzkumu! ()

PinokKio odpad!

všechny recenze uživatele

Zdeněk Troška to má v hlavě nejspíš totálně vy.. (modří už vědí - nebo spíše příznivci Lukáše Langmajera), jak jinak si vysvětlit tu jeho spásnou myšlenku natočit první díl trilogie jen a pouze okolo různých úšklebků a posměšků nad poněkud nesvatým jménem nového faráře. Možná by to celé byla obrovská švanda, kdyby to dal do kupy nějaký uhrovatý puberťák pro pobavení podobně postižených na místní ZDŠ, jenže Troškovi je letos 60. Ne, to není senilita .. tenhle fousatej lamač mužskejch srdcí je z Puntanely a basta! ()

Galerie (52)

Zajímavosti (25)

  • Přestože má snímek podtitul "Letní komedie", premiéru si odbyl v lednu. (ČSFD)
  • Herečka Lucie Vondráčková si za každý natáčecí den vydělala 13 tisíc korun a dohromady jí na kontě přistálo 300 tisíc. Veronika Žilková na tom byla s denní gáží o něco lépe, ovšem její postava se ve filmu neobjevuje zase tak často, takže si v součtu přišla "jen" na 180 tisíc. Další herci jako například Jan Dolanský nebo představitelka drbny Kudláčkové Jana Synková dostali oba podle magazínu Sedmička po 200 tisících. [Zdroj: centrum.cz] (hippyman)
  • Natáčení probíhalo po dobu 36 dní v jihočeských vesničkách Netolice, Pištín, Záboří a Dobčice. Dále se filmovalo v Malých Chrášťanech, Hluboké nad Vltavou a Dřítni. (kobrahokej)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

Reklama

Reklama