Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do malé vesnice Babovřesky přijíždí mladý kněz. Pro místní vesnické drbny je jeho příjezd velké zklamání, ony si představovaly někoho staršího. Jenže to není jediná novinka. Drbna Horáčková, která dělá místnímu starostovi Stehlíkovi sekretářku, zažije šok. Na úřadu se objeví mladá a krásná Ivana, která se uchází o místo sekretářky. A protože Stehlík má Horáčkové plné zuby, Ivaně místo přislíbí. Jenže ona o práci moc stojí, a tak si před Stehlíkem doslova klekne na kolena. To uvidí Horáčková a dojde k přesvědčení, že se jedná o orální sex. A hned to samozřejmě roznese po celé vesnici. Do Babovřesk přijíždí Hálovi, kteří po smrti stoleté Trudy zdědili lukrativní pozemky se starým domem. Na ně má ale zálusk zdejší starosta a jeho povedený příbuzný. Jenže pozůstalí se rozhodnou, že si dům nechají. Když ho začnou opravovat, zjistí, že tam straší. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 471)

Foox 

všechny recenze uživatele

Nesdílím úplně nenávist k Babovřeskám jaká kolem nich koluje, nejspíš právě kvůli tomu pro mě byli s velkými uvozovkami "milým" překvapením. Troška určitě natočil co natočit chtěl a proč kvůli tomu na něj házet špínu, když pomineme zbytečně dlouhou stopáž, máme průměrnou komedii se sympatickým obsazením, lehce vulgárním, jednoduchým humorem a určitou dávkou nadsázky, alespoň tedy doufám. Samozřejmě hodně zaměřenou na svou cílovou skupinu. 50% ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Pane Troško, tohle bylo i na vás trošku slaboučké. Od filmu jsem mnoho neočekával, nicméně jsem na něj dlouho, předlouho čekal. Jelikož do kin nechodím, tak jsem si zapirátil a stáhl jsem si strašně cool verzi, kde bylo celou stopáž napsáno ,,ONLY FOR SOUND" a dole v rámečku přibýval čas. Předpokládám, že tento časoměřič, zde sloužil z toho důvodu, aby si mohl každý divák poznačit, jak dlouho se dovedl dívat. Mě jen tak něco nevyděsí, takže jsem samozřejmě vydržel dokoukat film celý. Děsil jsem se však toho, že se stanu obětí nějaké konspirace a film tam například nebude celý, tudíž mě Zdendův režisérský šprým v předzávěru dosti vyděsil. Když člověk přehlédne naprosto katastrofální herecké výkony, které ani výkony nelze nazvat a dementní děj, kde je ledacos, ale s humorem, jako by se záměrně šetřilo, tak bude z kina odcházet jistě okouzlen. Tak rád bych napsal, že jsem se královsky bavil a poslal zdejší pseudointelektuálské hodnotitelstvo do míst, kam se slunce nedostane, ale zkrátka to není možné. Bohužel se budu muset i já na chvíli státi hrdým a všeznalým pseudointelektuálem. Mimochodem vše, v čem je možné spatřit paní Bílou, výbornou zpěvačku, dělat něco jiného než zpívat dopadne naprosto vždy katastrofou. Tady se ukázala na scéně jen několik minut, ale chtělo se mi z toho blít. Bohužel zde byli ještě otravnější neherci, a to už je co říct. Vážně nevím, jestli měl po tom všem Zdenda ještě snahu svoje diváky pobavit, nebo už té neadekvátní křivdy bylo dost a svými filmy se diváctvu výhradně mstí. Je těžké uvěřit, že tento film svého času lámal rekordy ve sledovanosti. Nedovedu pochopit proč. Samozřejmě velká část diváků šla na film čistě ze zvědavosti, ale co ten zbytek? Někdo, kdo na filmu byl jim musel říct, že je tak dobrý, že je nezbytné ho vidět a nebo že je tak špatný, že tomu ani nelze věřit. Pokud byla druhá možnost frekventovanější, tak jsme národ masochistů. Pokud byla frekventovanější ta první možnost, tak jsme národ neobyčejně zlomyslný. Přiznávám, že jsem se párkrát uchechtl, ale snad i u kameňáků jsem se nasmál více. Rád budu věřit či spíše doufat, že pokračování bude výrazně vtipnější. Nemohu říct, že by mi tento film nějak vadil, jako třeba Ordinace a další sračky, kdy mi stačí uvidět upoutávku a je mi špatně, tudíž to zákonitě odpad být, dle mého způsobu hodnocení, nemůže. Moje hodnocení bude poměrně mírné, protože se vám přiznám, že jsem něco takového skutečně čekal. Pravda, čekal jsem tam asi 5x více humoru, ale Troškův styl, debilní herci, stupidní děj, pohodová atmosféra. Tohle vše se snad i čekat dalo a překvapuje mě, že je zde tolik překvapených. Slabé 2*. ()

Reklama

ajuska 

všechny recenze uživatele

Takže my Jihočeši sice žijeme v kraji, kde je tráva sytě zelená, pořád svítí sluníčko a každé ráno kokrhá kohout, ale jinak se neustále šmírujeme, běháme po návsi a vzájemné problémy řešíme kopy do intimních partií. Díky moc za takovou reklamu! Babovřesky jsou esencí těch nejprimitivnějších fórů, jaké si divák dokáže představit. Hlavní hrdina se jmenuje Petr Šoustal, což je vtip hodný tak páté třídy základní školy, ale Troškovi vystačí na celý film. Nejprve děsně humorně zaměňuje Šoustala se Šukalem a pak natočí celou scénu o tom, jak se báby dohadují, jestli to náhodou není spíš Voprcálek nebo Pinďulík. Když je v závěru neslušné příjmení řečeno na plná ústa v kostele, jedna z bab dokonce vtipně omdlí a spadne z lavice. K tomu si přidejte vadu řeči, opakované údery do rozkroku, střelbu ze vzduchovky do rozkroku, chlazení rozkroku ledem a holubí výkaly. To pravdu česká komedie neumí bavit ničím jiným? Chápu, že spousta lidí chce nekomplikovanou srandu, ale není tohle už pod laťkou veškeré úrovně a kultivovanosti? Ostatně i Babovřesky v několika ojedinělých záblescích ukazují, že to jde dělat lépe. Například hláška „Měl´s tu štěnici. Odposlech přerušen.“ se povedla a skvělý vtípek čeká v závěru. Podrobnosti ale prozrazovat nebudu, protože se jedná o věc ve stylu Šestý smysl, jejíž síla je právě v tom, že diváka totálně překvapí. Bohužel to je strašně málo, zvlášť když k tomu přidám nevydařenou snahu o hororové scény ve vile, klišé s jízdou na kole ve zpomaleném záběru a opravdu šílený product placement. Návrat ke Slunce, seno... se nekoná, spíš jsme na cestě do Kameňákova. Ale nezoufejte, druhý díl už se chystá! ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Už jsem to kdesi psal (a určitě jsem nebyl první), že Troška by se měl přejmenovat na Trosku, protože co film, to kýbel hnoje. Babovřesky jeho koncepci jen potvrzují, a to od A až do Z (třeba i s číslem 33 na konci, což je mimochodem velmi magické číslo, protože visí vedle dveří na našem domě). Takže - ale ne, on to tu de facto už za všechny shrnul krásně kolega verbal. Já bych dodal jen, že jednu hvězdu dávám Kikinčukovi, který hrál starostu tak trochu zase ve stylu jeho okresněpřeborního pokladníka, což sice nepřekvapilo, ale ani nezklamalo. Vše ostatní spláchnout, a pro jistotu dvakrát. A mísu pak raději vydezinfikujte. P.S. Tohle není lidová zábava, ale lihová zábava - snést se to dá jedině s litrem denaturáku v krvi. Ale kdo vypije litr denaturáku, ten už většinou řeší své problémy jinde (nejspíše u Šoustalova nejvyššího šéfa) a jinak, než babovřeskovým sebemrskačstvím. ()

H34D odpad!

všechny recenze uživatele

Děkuji svým milým spolubydlícím, že mi ukázali pár klíčových scén z této abysmality, čímž mě podnítili k sepsání následující úvahy. Nebudu tento text nazývat komentářem, neb jsem z filmu viděl jen úryvky, ale jak již pravil Goethe "detail vypovídá o celku", a tudíž i já k onomu celku, jménem Zdeněk Troška, mám co říct. Že Babovřesky dosahují skutečného tvůrčího a uměleckého dna již bylo řečeno ostatními, já chci však poukázat na to, že tento problém začíná přerůstat hranice filmového média, potažmo umění obecně a začíná být nebezpečný. Masově sledované filmy se stávají více než neškodnou zábavou. Jak pravil známý myslitel Slavoj Žizek, mnohdy právě filmová fikce utváří naši realitu, resp. vnímání reality - film ovlivňuje tvorbu naší ideologie. Filmy se v dnešní době stávají prostředkem k sociálnímu učení, jsou nositelem určitých sociálních vzorců, a tedy mají vliv. Na řadu tedy přichází otázka: nese autor určitého uměleckého díla za něj odpovědnost? Má odpovědnost za to, jak bude jeho dílo přijato audiencí? Inu, kloním se k názoru, že spíše ne, protože umění by nemělo být nijak omezováno a svazováno. Mělo by být zcela svobodné, pokud a dokud neomezuje svobodu někoho jiného. Teď by se mi chtělo říct něco o tom, že výjimka potvrzuje pravidlo, popř. že vražda na tyranu není zločinem, aby jasně vyplynulo, že - ne, nechci Trošku zavraždit - ale, že zrovna filmař jako on by za intelektuální regres, který svou tvorbou způsobuje, odpovědný být měl. Ale naštěstí na tom stavět nemusím, neboť kámen úrazu Zdeňka Trošky přichází s tím, že on sám se za umělce per se nepovažuje. Naopak se vymezuje proti filmovým kritikům a vydává se za lidumila, který zkrátka točí filmy pro lidi, přičemž jako argument mu slouží sledovanost a výdělky jeho filmů. Pokud Zdenda skutečně chce něco dělat pro lidi, pak by jistě měl přijmout alespoň základní odpovědnost za dopad své tvorby na publikum. Zdeněk Troška svými Kameňáky a nyní i Babovřeskami záměrně na lidi vypouští primitivismus a kokotismus nejhrubšího zrna. A pokud jej přímo nevytváří, pak jej minimálně legitimizuje a potvrzuje, říká "takhle je to správně". Záměrně českým divákům sere do huby a chlácholí sebe i ostatní, že je to v pořádnu, neb my přece ty jeho sračky tak dychtivě žereme! Ano, jistě je i naše chyba, že Troškovy filmy sledujeme, možná i větší porce viny náleží nám, jenže problém masy lidí spočívá v tom, že si někdy není schopna říci "dost". Zkrátka někdy neplatí, že víc hlav víc ví, ale právě naopak - viz psychologie davu... Neměl by být Troška jakožto autor-lidumil ten, kdo udělá první krok a přestane nám podsouvat, že je normální chovat se jako postavy v jeho filmech, popř. že je normální si jeho odpadní filmy užívat a "učit se" z nich? To, že se prase rádo rochní v bahně přeci neznamená, že na něj budeme donekonečna bahno přisypávat. Samozřejmě, že pro řadu primitivních lidí je pohodlnější nepřemýšlet a raději se vyvalit na dvě hodinky u Troškova majstrštyku, jenže takhle se z toho primitivismu průměrní diváci nikdy nevyhrabou... Neříkám, že je třeba 24 hodin denně sledovat "ČT2 - ty dokumenty", ale cíleně ze sebe dělat čuráky u Babovřesků? Všichni diváci, jak tady jsme, se tím akorát utvrzujeme v tom, jací jsme primitivní kokoti. I když já tedy jen zčásti, protože jsem celý film neviděl. :) Nechci tady svolávat proletáře všech zemí, protože socialismus je hnůj, ale kurva lidi, když už nic, tak aspoň přestaňte na toho Trošku chodit do kina! 0/10 () (méně) (více)

Galerie (52)

Zajímavosti (25)

  • Chyba ve filmu:
    V interiéru kostela si můžeme všimnout dvou oken v zadní části. Když však "věřící" vycházejí z kostela, na jeho zadní zdi žádná okna nejsou. Exteriéry totiž byly natáčeny u kostela sv. Vavřince v Pištíně, kdežto interiéry v kostele sv. Dismase v Dříteni. (Zdroj: filmovamista.cz) (ČSFD)
  • Natáčení probíhalo po dobu 36 dní v jihočeských vesničkách Netolice, Pištín, Záboří a Dobčice. Dále se filmovalo v Malých Chrášťanech, Hluboké nad Vltavou a Dřítni. (kobrahokej)
  • Režisér měl problém s farářem v obci Dřiten, který natáčení v kostele bral jako hrubé zneuctění a snažil se vehementně proti filmu bojovat. Jelikož místní kostel patří obci a ta zhodnotila natáčení jako slušné a nijak nepobuřující, byla jeho snaha marná. (Sufferer)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

Reklama

Reklama