Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do malé vesnice Babovřesky přijíždí mladý kněz. Pro místní vesnické drbny je jeho příjezd velké zklamání, ony si představovaly někoho staršího. Jenže to není jediná novinka. Drbna Horáčková, která dělá místnímu starostovi Stehlíkovi sekretářku, zažije šok. Na úřadu se objeví mladá a krásná Ivana, která se uchází o místo sekretářky. A protože Stehlík má Horáčkové plné zuby, Ivaně místo přislíbí. Jenže ona o práci moc stojí, a tak si před Stehlíkem doslova klekne na kolena. To uvidí Horáčková a dojde k přesvědčení, že se jedná o orální sex. A hned to samozřejmě roznese po celé vesnici. Do Babovřesk přijíždí Hálovi, kteří po smrti stoleté Trudy zdědili lukrativní pozemky se starým domem. Na ně má ale zálusk zdejší starosta a jeho povedený příbuzný. Jenže pozůstalí se rozhodnou, že si dům nechají. Když ho začnou opravovat, zjistí, že tam straší. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 474)

H34D odpad!

všechny recenze uživatele

Děkuji svým milým spolubydlícím, že mi ukázali pár klíčových scén z této abysmality, čímž mě podnítili k sepsání následující úvahy. Nebudu tento text nazývat komentářem, neb jsem z filmu viděl jen úryvky, ale jak již pravil Goethe "detail vypovídá o celku", a tudíž i já k onomu celku, jménem Zdeněk Troška, mám co říct. Že Babovřesky dosahují skutečného tvůrčího a uměleckého dna již bylo řečeno ostatními, já chci však poukázat na to, že tento problém začíná přerůstat hranice filmového média, potažmo umění obecně a začíná být nebezpečný. Masově sledované filmy se stávají více než neškodnou zábavou. Jak pravil známý myslitel Slavoj Žizek, mnohdy právě filmová fikce utváří naši realitu, resp. vnímání reality - film ovlivňuje tvorbu naší ideologie. Filmy se v dnešní době stávají prostředkem k sociálnímu učení, jsou nositelem určitých sociálních vzorců, a tedy mají vliv. Na řadu tedy přichází otázka: nese autor určitého uměleckého díla za něj odpovědnost? Má odpovědnost za to, jak bude jeho dílo přijato audiencí? Inu, kloním se k názoru, že spíše ne, protože umění by nemělo být nijak omezováno a svazováno. Mělo by být zcela svobodné, pokud a dokud neomezuje svobodu někoho jiného. Teď by se mi chtělo říct něco o tom, že výjimka potvrzuje pravidlo, popř. že vražda na tyranu není zločinem, aby jasně vyplynulo, že - ne, nechci Trošku zavraždit - ale, že zrovna filmař jako on by za intelektuální regres, který svou tvorbou způsobuje, odpovědný být měl. Ale naštěstí na tom stavět nemusím, neboť kámen úrazu Zdeňka Trošky přichází s tím, že on sám se za umělce per se nepovažuje. Naopak se vymezuje proti filmovým kritikům a vydává se za lidumila, který zkrátka točí filmy pro lidi, přičemž jako argument mu slouží sledovanost a výdělky jeho filmů. Pokud Zdenda skutečně chce něco dělat pro lidi, pak by jistě měl přijmout alespoň základní odpovědnost za dopad své tvorby na publikum. Zdeněk Troška svými Kameňáky a nyní i Babovřeskami záměrně na lidi vypouští primitivismus a kokotismus nejhrubšího zrna. A pokud jej přímo nevytváří, pak jej minimálně legitimizuje a potvrzuje, říká "takhle je to správně". Záměrně českým divákům sere do huby a chlácholí sebe i ostatní, že je to v pořádnu, neb my přece ty jeho sračky tak dychtivě žereme! Ano, jistě je i naše chyba, že Troškovy filmy sledujeme, možná i větší porce viny náleží nám, jenže problém masy lidí spočívá v tom, že si někdy není schopna říci "dost". Zkrátka někdy neplatí, že víc hlav víc ví, ale právě naopak - viz psychologie davu... Neměl by být Troška jakožto autor-lidumil ten, kdo udělá první krok a přestane nám podsouvat, že je normální chovat se jako postavy v jeho filmech, popř. že je normální si jeho odpadní filmy užívat a "učit se" z nich? To, že se prase rádo rochní v bahně přeci neznamená, že na něj budeme donekonečna bahno přisypávat. Samozřejmě, že pro řadu primitivních lidí je pohodlnější nepřemýšlet a raději se vyvalit na dvě hodinky u Troškova majstrštyku, jenže takhle se z toho primitivismu průměrní diváci nikdy nevyhrabou... Neříkám, že je třeba 24 hodin denně sledovat "ČT2 - ty dokumenty", ale cíleně ze sebe dělat čuráky u Babovřesků? Všichni diváci, jak tady jsme, se tím akorát utvrzujeme v tom, jací jsme primitivní kokoti. I když já tedy jen zčásti, protože jsem celý film neviděl. :) Nechci tady svolávat proletáře všech zemí, protože socialismus je hnůj, ale kurva lidi, když už nic, tak aspoň přestaňte na toho Trošku chodit do kina! 0/10 () (méně) (více)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Legrace sledovat, jak místní intelektuální "B"elita chrlí síru a oheň a do kina zatím i půl roku od premiéry proudí davy... Troška trošku točit vždycky uměl, takže když by se vykašlal na psaní a spolupracoval s trošku normálním scénáristou a vyhodil toho línýho kameramana (Břesky jsou plný kamerových nájezdů a klidně bych se vsadil, že to celé sesmolili s jedinou kolejnicí a jeřábem, všimněte si scény, kdy kamera otrocky objíždí schody Trudina domu, jaká nápaditost...), mohl by si kromě kasovních úspěchů vysloužit i mírnější reakce kritiky. Babovřesky (jakkoliv jsem deklamoval, že je nikdy vidět nechci, a taky jsem rád, že jsem nepřispěl přímo a nebýt workprintu, asi bych si to na Nově s nádavkem padesáti minut reklam nikdy nepustil) se nedokázaly a hlavně Troška asi ani nechtěl, když zaběhlý formát pro masy fungoval, vymanit z Kameňácké šablony. Takže epizodická osovost po dnech, opakovačky kokrhání kohouta na špalku točené naráz a pak rozstříhané, rodinný formát táta veřejný činitel, máma frustrovaná tátovou klesající potencí, mladší a starší dítě (tentokrát se Zdeněk pochlapil, obě holky a hlavně jejich spolužačky, jejichž primárním účelem je polapit mladé mužské diváky, stojí docela za to). Sice Kikinčukovi v komediálnosti chybí do Vydry asi jako Varům do Košic a Žilková nemá sexappelu ani desetinu Paulové, ale jinak jsou paralely zřejmé. Pár ubohých vtipů na okraj jako nostalgické vzpomínání na Kameňákov a kupodivu dost málo products placements. V zásadě bych vytknul jediné - NEVKUSNOST. Zdeněk Troška není žádný amatér, a právě jako ostřílený filmař by se měl od někoho naučit alespoň rámcově rozlišovat co ještě vtipné je a co připadá vtipné jen (a kdoví jestli) jemu. ()

Reklama

pepo odpad!

všechny recenze uživatele

Geniálne! Dokonalá žánrovka. Film, ktorý dokáže z diváka vytiahnuť viac temných predstáv ako ľubovoľný Lynch alebo Cronenberg. Absolútne desivý horor plný psychopatov a fanatikov.Zakrýval som si oči, kričal od zúfalstva a prerušoval som to pretože som psychicky ten náklad nezvládal naraz. Navyše sú tam pomrknutia aj na konkurencii ( Scream, falošný koniec s pretáčaním ako z Hanekeho Funny Games to vážne, fakt nekecám). A to všetko rovnako ako najlepšie hororové kúsky bez humoru a nadsázky celých 133, sto tridsať tri, STO TRIDSAŤ TRI (!!!!) minút. Hitchcock, Wan, Polanski sucks - novým kráľom teroru je Troška. A všetci si to povinne pozrite pretože NIKDY ste nič tak desivé nevideli a asi ani neuvidíte -10/10 ()

PinokKio odpad!

všechny recenze uživatele

Zdeněk Troška to má v hlavě nejspíš totálně vy.. (modří už vědí - nebo spíše příznivci Lukáše Langmajera), jak jinak si vysvětlit tu jeho spásnou myšlenku natočit první díl trilogie jen a pouze okolo různých úšklebků a posměšků nad poněkud nesvatým jménem nového faráře. Možná by to celé byla obrovská švanda, kdyby to dal do kupy nějaký uhrovatý puberťák pro pobavení podobně postižených na místní ZDŠ, jenže Troškovi je letos 60. Ne, to není senilita .. tenhle fousatej lamač mužskejch srdcí je z Puntanely a basta! ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Docela nerad to dělám, protože kritiků Zdeňka Trošky je víc než vojáků čínský lidový armády, ale mám ve zvyku si tady své vlastní hodnocení vždy odůvodnit. Rozumím ambici Zdeňka Trošky, narvat kina lidma a rozesmát je, proti tomu já osobně nic nemám a už vůbec bych si nedovolil urážet lidi, kterým se tenhle film líbí, jak to předvádí určitá část zdejších pozérků marně bažící po nálepce "erudovaný kritik s filmovým vkusem". Ovšem Zdeněk nemůže čekat, že komedie, která prakticky nemá žádnou vyprávěcí koncepci bude zábavná celý dvě hodiny a to je právě ten průser. Ke konci totiž film mele z posledního, některé "fórky" jsou v průběhu filmu opakovány (útoky na koule ) a dialogy slouží jen k prověření funkčnosti mikrofonů a jiné zvukové techniky. Ovšem, že by se jednalo o úplně katastrofální film, to zase ne. První půlhodinka solidně odsejpá a nejednou jsem se zasmál. Oceňuju, že Zdeněk se snaží letní atmosférou a hudbou navodit pozitivní náladu, jen je škoda, že neměl soudnost ohledně stopáže. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (25)

  • Stejně jako v předchozích filmech Zdeňka Trošku se i zde kromě herců objevilo i značné množství obyvatelstva konkrétních vesniček, kde se natáčelo. (Sufferer)
  • Během natáčení filmu bylo zakázano kouřit. (URBAN)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

Reklama

Reklama