Režie:
D.J. CarusoKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Brian TylerHrají:
Shia LaBeouf, Michelle Monaghan, Rosario Dawson, Billy Bob Thornton, Ethan Embry, Michael Chiklis, Anthony Mackie, Fahim Fazli, Cameron Boyce, Marc Singer (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Mladík Jerry Shaw přijíždí na pohřeb svého bratra Ethana, dvojčete, který byl poručíkem americké armády. Po pohřbu Jerry zjistí, že mu záhadně na bankovním účtu přibylo 750 tisíc dolarů a poté ho v jeho bytě překvapí dodávka několika krabic plných zbraní a dusičnanu amonného. V tuchvíli mu zatelefonuje neznámý ženský hlas varující ho, že bude do minuty zatčen FBI. Jerry nestačí utéct a je skutečně zatčen agentem FBI Morganem. Do výslechové místnosti mu znovu zavolá stejný ženský hlas, který mu sdělí instrukce k útěku a Jerrymu se podaří utéct. Díky instrukcím se setkává s mladou matkou Rachel Hollomanovou, kterou stejný hlas vydírá, aby plnil její instrukce, jinak zabije Rachelina syna Sama. Jerry a Rachel se vydávají na útěk před Morganem a tajemný hlas jim na útěku pomáhá např. řízením dopravních světel. Ve Washingtonu mezitím agenti Pérezová a Bowman pátrají po příčinách úmrtí Ethana Shawa. Zjišťují, že Ethan monitoroval inteligentní superpočítač ARIIA, který se však poté, co armádní velitelé neuposlechli jeho rozkaz a díky tomu dopadla vojenská mise v Pákistánu neúspěchem, rozhodl, že bude chránit národní bezpečnost na vlastní pěst a odstraní pro sebe nepohodlné osoby - první z nich byl Ethan... (TV Prima)
(více)Videa (6)
Recenze (912)
Sympaticky snaživé, roztomilo blbé a dokonale neoriginálne áčkovo sa tváriace béčko, ktoré zhruba od polovice ťažko lapá po dychu (zrejme sa zadychčalo pri tej našlapanej prvej hodinke), ale má veľkolepé akčné scény a presvedčivého (hoci trestuhodne málo hláškujúceho) Shiu. Jednohubka. Neohúri, ale ani neurazí. 7/10 ()
Hitchcock a Kubrick na speedu, kterým chybí sofistikovanost, ale zato mají koule. D.J. Caruso po nepřiznané vykradačce OKNA DO DVORA v DISTURBII přichází s variací na NA SEVER SEVEROZÁPADNÍ LINKOU v OKU DRAVCE (scéna na poli za bílého dne!) a přimíchává k tomu 2001: VESMÍRNOU ODYSSEU, protože pochopil, že už nestačí být "jen" hi-tech, ale je nutné být sci-fi. Nemám totiž za to, že film je s přibývající stopáží čím dál béčkovější a hloupější, ale že akce je v duchu akčních filmů čím dál tím přepálenější až do úplného závěru (čím by byla první M:I bez za vlasy přitažené scény v tunelu či SMRTONOSTNÁ PAST bez seskoku z budovy na hasičské hadici?). A akci D.J. Caruso umí, a tak pokud máte vytrénovaný zrak, v dvousekundové změti obrazů se budete perfektně orientovat díky nájezdům a odjezdům a fyzicky pocítíte tříštící se kov aut (což je dáno hlavně díky rytmicky rušícím jednosekundovým prostřihům, posílením zvukových efektů a "mediaventureovskou" rytmizující hudbou, která dělá hodně). Jenže zatímco u Hitchcocka jsme se postupně dozvídali, že "ti zlí" jsou "ti navrchu (ve vládě)", tady to víme hned a závěrečné utvoření páru působí sice decentně, ale hrozně zastydle a zpátečnicky (žádný vlak zajíždějící do tunelu se nekoná). Napětí a pocit paranoie byl permanentní, ale nadšení mi kazil fakt, že jsem napřed a že se jedná o popcornovou jednohubku, která ustála sentimentální dialogy díky výbornému Shiaovi a která není tak vypravěčsky vysoustružená, protože se vrací zpět a dialogovky retardují temporytmus vyprávění. ()
Aneb jak Nepřítel státu potkal Muže, který věděl příliš mnoho. D.J. Caruso servíruje zatraceně intenzivní akční nářez, který díky chytře postavenému scénáři uhání vpřed málem rychlostí světla, abyste nestihli prokouknout všechny finty odkoukané nebo rovnou ukradené z tuny podobných filmů. Oko dravce sbírá plusové body hlavně za to, že většinou nevíte, co se stane za pět minut, za hláškujícího Billyho Boba Thorntona (kdy měl naposledy tak dobrou roli?) a za eye-candy záběry se Shiou, které by určitě pochválil i sám Michael Bay. Poslední slovo ale zřejmě měl strýček Spielberg, jenž filmu lehce srazí vaz v závěrečné tečce. Styď se, Stevene! 8/10 P.S. Soundtrack fakt nehorázně vykrádá Armageddon a x dalších bayovek :-) ()
Hloupé, nesmyslné, neoriginální. Prakticky vše v tomhle filmu je okopírované odjinud. Nejvíc asi z Vesmírné odysey a Já, robot. Shia je mi tu navíc neuvěřitelně nesympatický a jeho kukuče mi vážně nestačí. Každý zvrat je vykonstruovaný a jeden je hloupější než druhý. Dobře, uznávám, že jsem se nenudil a je to docela "jízda", ale to mi zdaleka nestačí. ()
Soundtrack Brian Tyler: 1. Eagle Eye [4:36] ,2. Main Title [3:54] ,3. Final Manipulations [4:26] ,4. Escape [4:16] ,5. Honor [2:58] ,6. Chutes [2:43] ,7. Ladders [3:41] ,8. Ariia [4:57] ,9. Dead End Clues [2:37] ,10. Loss of a Twin [1:53] ,11. Clutch Then Shift [6:24] ,12. Picking Up The Trail [2:46] ,13. The 36th Floor [1:59] ,14. The Case [3:10] ,15. Copyboy [1:53] ,16. Special Delivery [2:54] ,17. Hidden Message [2:41] ,18. Further Instructions [1:52] ,19. Injection [2:06] ,20. Operation Guillotine [6:20] ,21. Potus 111 [6:33] ,22. End Title [2:30], ()
Galerie (41)
Zajímavosti (20)
- Dvojice hlavních hrdinů ujíždí policii ve voze Porsche Cayenne. Jedná se o tzv. „crossover“ vyráběný od roku 2002 v Lipsku. Jeho cena po uvedení filmu dosahovala 2 227 000 kč. (Ostrovan211)
- Na základe filmu vznikla aj rovnomenná mobilná hra od spoločnosti Magmic Games. (Tolf)
- Režisér D.J. Caruso konzultoval vojenské záležitosti s americkým ministerstvem obrany. (zigot7)
Reklama