Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Energický a neúplatný revident bankovní filiálky v Renešově Popelec Hadimrška je vyslán do Prahy se závažným úkolem zachránit před bankrotem velkoobchod s gramofony, firmu Zlatník a spol. Její mladý majitel se totiž víc než o obchody stará o kabaretní zpěvačku Mici Angoru. Popelec vtrhne do podniku jako vichřice s pevným úmyslem uvést vše do naprostého pořádku za každou cenu. Mimo jiné oznámí panu Zlatníkovi, že se musí oženit s Astou, dcerou bohatého konzula Wielanda. Ta se sice nebrání sňatku s mužem, který jí byl poněkud nezvyklým způsobem vybrán, ale chce se přesvědčit, jaký je. Domluví se s dívkou ucházející se u Zlatníka o místo sekretářky, aby se mohla s budoucím manželem co nejlépe seznámit. A Popelec se pouští do boje s Mici Angorou, která se nehodlá vzdát snadného života z peněz Zlatníkovy firmy. (TV Nova)

(více)

Recenze (185)

zdenny 

všechny recenze uživatele

Velice se omlouvám za svůj kacířský postřeh. Ale král českých komiků Vlasta Burian mi v některých fázích připadal, že přehrává. Samozřejmě u něj to vypadá vždy vskutku roztomile. I tak mi ale jeho herectví v tomto filmu místy připadalo podobné kouskům, které (a to především pro mladší diváctvo) předvádí Jim Carrey. Zcela jednoduchý děj, kdy do jedné firmy přijde zaměstnanec generální inspekce udělat audit v účetnictví. Jenže nebyla by to stará, dobrá, česká komedie, aby se do jednoduchého děje něco nevsunulo. A začaly se dít věci. A o tom to je. Pedantní generální inspektor se ukáže jako někdo, kdo má co skrývat a že možná ani není tak necitelný, jak se na první pohled může zdát. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Vlasta Burian opět zaperlil. Jako pedantský úředník byl perfektní. Ale na každého jednou dojde, takže i on dostal svůj díl. Ovšem po těch všech peripetiích vše dopadlo dobře. Stejně jako Kleopatra i já miluju tu scénu, kdy se Hadimrška úžasně kácí k zemi. Takhle jsem ještě neviděla nikoho, že by se takovým způsobem kácel do vývrtky a ještě u toho mluvil jako Hurvínek. Vypadal přitom jako hadrový paňáca. Rozřazování gramodesek taky nemělo chybu. I když už jsem tenhle film viděla snad stokrát a možná i ještě vícekrát, tak si ho vždycky užiju. ()

Reklama

pipapa 

všechny recenze uživatele

Burianova komika (slovní i mimická) se rozpadá na dvě části: na komiku fenomenální a na komiku úpadkovou, povrchní a trapnou, doslova nesnesitelnou. Komický fenomén Burian totiž chtě nechtě potřeboval mít nad sebou silnou režisérovu ruku (což pravděpodobně připouštěl jen ojediněle + potom na stará kolena v nových podmínkách ve svých posledních filmech), aby se nepropadal do titěrných, slaboduchých, doslova odporných improvizací. Do takového improvizačního transu se umělec propadal pravděpodobně pod vlivem svého vysokého sebevědomí o své komediální dokonalosti nebo současně i pod vlivem jakýchsi "stimulujících látek". Některé momenty např. v této komedii vypadají v onom směru velmi podezřele...Legendě našeho, a nakonec i světového, kina nechci vůbec ubírat na jeho legendárnosti a jeho hereckých kvalitách, naopak, ale je třeba kriticky přiznat, že skvělý komik-Burian se často propadal svojí přepísklou/nekontrolovanou komediální improvizací na úroveń laciného spíše-k-pláči šaška. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

[1,5*]     "Dal mě, coby malého červíčka, cizím lidem, dále se o ubožátko nestaraje." "Co měl dělat otec ten, mléka nemaje?"     K početným obdivovateľom Vlasty Buriana zrovna nepatrím, tento "kráľ komikov" mi nikdy komický nepripadal (snáď s výnimkou jeho tajtrlíka vo filme Byl jednou jeden král... (1954)). Ako väčšina filmov s ním je aj tento postavený na jeho infantilnom šaškovaní, v ktorom strieda niekoľko svojich obľúbených polôh (ako sú gúľanie očami a opilecký prejav). Čo je ale ešte horšie, tento film už okrem toho nemá veľmi čo ponúknuť. Obe hlavné herečky sú priam príšerné, Marie Grossová ("taková fešná privátní sekretářka") má hrozný zjav a otravný prejav a Meda Valentová ("krásavice inteligentní") je na tom veľmi podobne. Po celý čas som sa nevedel rozhodnúť, ktorá z nich je škaredšia a horšia herečka (a k tomu ešte ten spev, či skôr zavíjanie tými piskľavými hlasmi!). Okrem toho ochotníckeho herectva je to aj celé scenáristicky nahlúple a takmer nevtipné, až na pár vydarených hlášok ("A to nemůžete říct hned, vy škeble rybničná?"). Zasmial som sa dokopy asi 4-krát - mimo spomínaných hlášok, ktoré som v podstate všetky odcitoval, to bolo ešte v závere pri kravičke s teliatkom. Nebyť pár výborných hercov (hlavne Marvana a Plachtu), tak idem s hodnotením nekompromisne ešte nižšie.     "Přál bych si abych tam taky nebyl býval býval byl, být, příbytek, dobytek, bystrý, bylina ..." ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Burian házející gramofonové desky do polic, nebo zpívající na policejní stanici s vyšetřovatelem Janem Richterem byl skvělý. Vaše meno? Ne, vaše meno ! To všechno jestli byla jen improvizace tak to klobouk dolu..Jinak tedy takový lepší průměr. Až čas ukázal, že později byli natočeny i daleko lepší filmy, a ani se spolu nemuseli dělit o spolu-režii tak významní režiséři oné doby jako Karel Lamače a Martin Frič. To Nejlepší vytvořily právě samostatně. Ale zas pravda, byl to jeden z prvních Burianovských úspěšných filmů, který mu určitě pomohl k následnému velikému vzestupu v jeho herecké kariéře. Plachta byl v roli sluhy Puntíka rovněž skvělý. Jeho výrok "Krasavice inteligentní", který dnes už takřka zlidověl, poté co se otočil za elegantní Marií Grossovou, a kdy se potom tak pěkně smyslně usmál, a protřel svůj vous, byl v tu chvíli přesně vystižený. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Poprvé na filmovém plátně herečka Světla Svozilová. (M.B)
  • Předválečnému kabrioletu Tatra T57a se přezdívá hadimrška. Proslavila se totiž právě v tomto filmu. Jezdí v něm revident Popelec Hadimrška (Vlasta Burian). (Stegman)
  • Ve filmu zazněla píseň s názvem „Píseň psacího stroje“, ke které složili hudbu Jára Beneš, Ferry Gyulai, Jan Stark, text písně napsali Jaroslav Mottl, Fráňa Vodička a nazpívali ji Marie Grossová a Lída Theimerová. Dále zazní píseň „Mne koupali co děcko v horké lázni“, ke které hudbu složili Jára Beneš a Bedřich Kerten, text písně napsali Jaroslav Mottl, Fráňa Vodička a nazpíval ji Vlasta Burian. Také zde zazní píseň „Růžové psaníčko“, ke které hudbu složil Jára Beneš a text písně napsali Emanuel Brožík a Fráňa Vodička. (GASTON73)

Reklama

Reklama