Režie:
Jean-François LaguionieScénář:
Jean-François LaguionieHudba:
Pascal Le PennecHrají:
Thomas Sagols, Steve Blum, Chloé Berthier, Jean Barney (vypravěč), Magali Rosenzweig, Stephen Conrad Moore, Jérémy PrévostObsahy(1)
V době, kdy příběh začíná, se obrazem rychlostí blesku šíří zvěst o tom, že malíř se už nikdy nevrátí. Pro dokončené postavy je to ta nejlepší zpráva ze všech. Rozhodnou se chopit moci a zavést na hradě pořádek. Hlavní dějovou linii tvoří výprava, která se rozbíhá v okamžiku, kdy se jedna nedokončená dívka a zakázaná láska jedné dokončené postavy stane předmětem mocenské hry. Vzrůstající násilí ve společnosti přiměje několik postav vystupovat a vstupovat do obrazů a také do skutečného světa s cílem najít malíře a přesvědčit ho, aby dokončil svou práci a vnesl tak mír do jejich bouřlivého světa. Jde o bohatý a spletitý příběh, který v sobě skrývá alegorii nesnášenlivosti, ale i tajemství a myšlenku růstu jednotlivce. (Anifilm)
(více)Videa (4)
Recenze (17)
Působivá alegorie pro dospělé zachycující lidskou společnost ve svých konfliktech a rozporech. Smetánka na zámku si užívá a lid v podzámčí trpí. Nedokončení a obrysy jsou pánům trnem v oku, a tak jediná možnost pro ně je najít stvořitele, aby jim pomohl. Překážky jsou nemalé - mrtvé smrtící květy, vodopád, vojáci, Smrt. Skupinka dobrodruhů ale také zjistí, že ne vše, co jim bylo řečeno, se zakládá na pravdě. Jak se to říká - blaze se vládne nevědoucím. Nu a vše směřuje tak trochu k revoluci, co ovšem zpočátku připomene spíše anarchii (dej lidu ulice, co chce, a pak uvidíš) a následně rej květinových dětí. Jenomže Lola chce vědět více. Chce vědět, kdo stvořil.... Výborná animace, skvělá hudba a za konec k zamýšleným 4* přidávám ještě jednu. A možná by stačilo napsat, že celý příběh je o lásce. ()
Tenhle film se dá brát dvěma pohledy, pokud bych ho považoval za film pro dospělé, tak je někde na půli cesty a mohl by být mnohem zákeřnější, ježe pokud ho budu brát jako film pro děti, tak je to notný nářez, s třídním bojem zlých fašistů (postavy, které malíř stihl domalovat) a hodných nedokončených, kdy je hned na začátku spáchána dost brutální vražda na nebohém obrysu. Ale o tomhle se to, nakonec,je jen z části, pár postav tu pobíhá po obrazech i mimo ně a potkává jiné postavy a malby (včetně odhaleného aktu, což je moc fajn, aneb nahota v Evropě naštěstí ještě není zločin) a některé věci v sobě mají i víc rozměrů, než jen jeden, ovšem ne vždy je to tak okaté, jako v samotném finále filmu. Je to výtečné, překvapivě přemýšlivé (leč zároveň dětsky přístupné) a snad jen ten výtvarný styl mohl být rozmáchlejší, když se jedná o film, odehrávající se na plátnech obrazů. ´ ()
Vizuálně zajímavá pohádka, jež kromě jiných témat, o která se povrchně otře (totalitární moc a její působení na davy či třeba sociální stratifikace s viditelnou oblibou střední třídy), prezentuje hlavně stále populární ideu multikulturalismu. Ovšem vtipný konec s přesahem do jiných končin hodně pobavil a zaplašil tak nepříjemnou pachuť po naivním směřováním předchozích minut . Silné 3* ()
Nevím, animace je zajímavá, ale přijde mi nekonzistentní, a ten konec to zcela rozbil. Zcela bez logiky, bez přípravy, buch, najednou vyleze někde pod schody... Filmu také neprospívá, že chce říct moc témat naráz. Chápu snahu vyjádřit se v alegorii, ale není zde dotažená ani jedna myšlenka, vše je jen povrchně nadhozeno. Asi by bylo lepší vzít to nejdůležitější, tam jít do hloubky a podle toho alegorii postavit - třeba tak, jak je udělaná animovaná Farma zvířat. ()
Dá sa napísať, že postavičky v obraze (v príbehu) majú podobné problémy a nepochopenie pre odlišný výzor (postavenie) ako niektorí ľudia v reálnom svete. Dej poukazuje na delenie spoločnosti na základe spomínanej odlišnosti Rozprávka je celkom zaujímavá, hýri rôznymi farbami, miestami však na mňa pôsobil príbeh smutne a občas strácal dynamiku, prípade obsahoval pre mňa menej zaujímavé pasáže. ()
Galerie (14)
Photo © Agora Films
![Obraz - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/158/693/158693069_c7745d.jpg)
Reklama