Kamera:
Frank PassinghamHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Ewan McGregor, Tilda Swinton, Christoph Waltz, Ron Perlman, David Bradley, Cate Blanchett, Finn Wolfhard, John Turturro, Tim Blake Nelson, Burn Gorman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Nádherný hudební film, ve kterém oscarový filmař Guillermo del Toro pomocí fázové animace znovu vypráví příběh slavné dřevěné postavičky. (Netflix)
Videa (6)
Recenze (216)
Guillermo del Toro patří k té hrstce režisérů, jejichž rukopis a stylizaci poznáte na první pohled. Jeho precizně “vypiplané” světy vždy zaplní roztodivnou a neuvěřitelně propracovanou paletou postaviček, takže máte neodolatelnou chuť si jeho snímky pozastavit a jen se zkrátka kochat. Tento atribut je velmi citelně znatelný i v jeho nejnovějším počinu, v jeho vysněné adaptaci pohádkové klasiky Pinocchio, která v sobě snoubí všechno na co jsme od tohoto legendárního režiséra zvyklí, přičemž přináší i něco navíc. První věcí, která Vás zaujme je určitě nádherně staromilská fázová animace, která celému snímku dodává ojedinělý nádech něčeho výjimečného. To, v kombinaci s citlivým příběhem a uvěřitelnými postavami, tedy vytváří pestrou filmovou mozaiku, v níž se Pinocchio naučí lásce, odpuštění a ceně lidského života. Režisér se všemi těmito aspekty pracuje ve stylu sobě vlastním, takže není vůbec divu, že se naše dřevěná loutka například dostane do fašistické armády a projde důkladným výcvikem. Avšak i přes nespočet pozitiv se zde najdou nějaká ta negativa v podobě roztříštěného scénáře či poněkud natažené stopáže. Nicméně i přes tyto drobné chyby se stále jedná o vybroušený vizuální skvost, jehož hluboce lidský příběh ve Vás bude rezonovat ještě hodně dlouho. Pokud tedy stále váháte, zda si velkolepý příběh Pinocchia pustit, už vážně nemusíte. Tohle se totiž vážně moc povedlo. Skvělá práce! (Netflix) „While you may have eternal life, your loved ones, they do not.” ()
„DŘEVĚNÝ CHLAPEČKU Z BOROVICE, BUDEME TI ŘÍKAT PINOCCHIO. PŘINÁŠEJ RADOST A DĚLEJ SPOLEČNOST TOMUTO NEBOHÉMU, ZTRÁPENÉMU MUŽI…“ Žádná barevně vyřechtaná Disneyovka! Krásně jsi tu pohádku o parchantovi zralým pro pasťák, ze kterýho se stal dobrý syn a skutečný chlapec, Guillermo natočil! Pohádka to je, ale přece jen možná víc pro dospělejší publikum… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Le avventure di Pinocchio“, kterou v roce 1883 napsal Carlo Collodi, neznám. 2.) Nechápu, že život je překrásný dar. /// Thx za titule „Michal Herman“. PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Já asi půjdu proti proudu a dávám nízké hodnocení. Ale začnu pozitivině, oceňuji animaci, s tou si dal Guillermo del Toro a jeho tým skutečně práci a výsledek vypadá krásně. Co se týče děje, tak začátek nebyl špatný, jenže po smrti Carla mě ten příběh vůbec, ale vůbec nezaujal. Nesedlo mi ani zakomponování války a fašismu do tohoto filmu. Od del Tora jsem čekal lepší film, bohužel musím říci, že Pinocchio od Disneyho byl lepší. ()
Upřímně řečeno mě to moc nestrhlo nad rámec ocenění techniky. To, co hodně lidí kritizuje na Faunově labyrintu, teda nepříliš organické propojení alegorické a reálné roviny, mi vadilo až tady, protože jsem nepochopil, proč se Pinocchio musí fyzicky setkat s Mussolinim, a pak si totéž prožít ještě symbolicky - kdyby nic jiného, dělá to film zbytečně dlouhým, pokrátit na 90 minut maximálně by tu hodně prospělo. 3 a 1/2 ()
Snímek se mi pravděpodobně zařadí po bok Ukradených Vánoc nebo Můj soused Totoro mezi sváteční stálice. Trochu příliš ukřičené části bohatě vyrovnává, že se Torův Pinocchio - na pohádku stále poměrně netradičně - nebojí tematizovat a přerámovat tabu náměty jako je smrt blízkého, chybování kladných postav (vznětlivý a depresivní alkáč Geppetto), a další v pohádkách zpravidla neměnné danosti (ten je zlej a ten dobrej a nic mezitím). Zážitek ještě umocňuje, pro radost ze řemesla, film o filmu. Pinocchio a Cvrček ale mohli být teda méně otravní. ()
Galerie (24)
Photo © Netflix
![Pinocchio Guillerma del Tora - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/403/166403968_de6afc.jpg)
Zajímavosti (14)
- Režisér bilancuje, že väčšina jeho filmov je o strate. Pri hodnotení tohto diela vidí viac rozjasnený kúsok ako pochmúrny: „Už keď som mal sedem rokov, bol som ako predčasne zostarnutý sedemdesiatnik. Takže vlastne starnem pospiatky do o niečo radostnejšieho štádia.“ (Biopler)
- Film začíná i končí pádem šišky ze stromu. (Claw)
- Jedná se o dosud nejdelší animovaný film natočený fázovou animací. (Claw)
Reklama