Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (730)

Kamca_ 

všechny recenze uživatele

Co jsem čekala, to jsem taky dostala. Žádná kvalita se nekonala. Jediný, co se mi líbilo, byla hudba. Herecký výkony mě moc nepřesvědčily. Film na mě celou dobu působil hrozně amatérsky, ale asi to tak bylo myšlený. Děj se dost táhnul, i když má film docela krátkou stopáž. Ve srovnání s Gymplem tohle bylo o něco horší. 40%. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Vejška je dobrým příkladem toho, že i běžnému vkusu žánrově hodně vzdálená hudba může skvěle fungovat. Jsem ochoten přehlídnout Vorla kameramana, slabší děj a pár produktů placementových (z nichž autoreklama na Gympl byla fakt hodně ubohá), vždyť Vorel st. tentokrát vysvékl docela dost holek a taková Eva Josefíková tu má svou nejdelší odhalenou scénu (což je ve výsledku asi půl vteřina, ale dá se to stopnout), Tereza Beranová je taky moc pěkná (už jsem jí vzpomínal v pohádce Dvanáct měsíčků). Film ale degraduje několik strašných dialogů a většina nehereckých výkonů (i od herců), z nichž některé jsou opravdu výstražné. Nemyslím Vorla juniora, ale třeba tu blondýnu před nejt잊ím gymplEm V praze, řezníka a dokonce i jindy herecky jistou EJ. Bejvák 94 metrů čtvercovejch za desítku a v Práglu, to měl být vtip? ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Generační výpověď (kterou více než náplň a sdělení filmu obstarávají svým obsahem Pasta Oner a Vladimir 518), kterak omladina neví co by a tak vyvádí alotria. A ani středověký (od středního věku) Vorel neví co by a tak i on vyvádí alotria. Bohužel pro diváka za kamerou. Problémy jedničky to převzalo sakumprdum (otravné zatmívačky za každou druhou scénou, grr!) a stejně jako v případě jedničky to stojí a padá na Mádlovi; naštěstí (opět jako v případě jedničky) spíše stojí než padá. Pokud se o něčem dá říci, že to na tom padá, tak to platí o Vorlovi mladším a jeho nehereckém šlapání si na jazyk; což ostatně nepřekvapivě platilo i minule. Ve výsledku tedy papírově o něco vážnější i lepší Gymplu, ale v praxi je to nemlich to samé v bledě modrém; tedy zajímavé vidět, ale nic moc z toho. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Přestože Gympl považuju doslova za jednu z největších českých pičovin posledních let, tak jsem dal Vejšce šanci. Ukázka vypadala dobře, v několika recenzích jsem se dočetl, že je to mnohem vyzrálejší film a navíc už Gympl měl svá tři pozitiva - Mádla, Krause a přiléhavou hudbu. Tahle tři pozitiva platí i pro Vejšku a přidávají se další, příjemné osvěžení představuje Eva Josefíková i to, že není ve filmu partnerkou právě Mádla. Osobně nesnáším počmárané a zničené budovy, ale ve Vejšce naštěstí většinou sprejují na hnusné budovy nebo na vymezená místa na veřejných prostranstvích. Souhlasím s kritikou, že Vejška není ucelená, je to spíše mozaika krátkých scén, tu vtipných, tu vážnějších. Je výborné, že Vorel omezil absurdity, nadsázky a debility z Gymplu na minimální úroveň, proto je lze lehce přejít bez povšimnutí. Jen doufám, že Zuzana Bydžovská zase nedostane nominaci nebo cenu a možná i ze záhadných důvodů jako letos za hlavní roli. Mám pocit, že stačí, aby zaskřehotala svým hlasem, svlékla se do naha nebo zamžourala očima a už k ní putují nominace na všechny možné ceny. Uznávám ji jako dobrou herečku, ale nepřeceňoval bych ji. Celkový dojem velmi kladný, pro mě osobně poměrně překvapení a jsem rád, že jsem Vejšku kvůli špatné zkušenosti s Gymplem neignoroval. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Bohužel, Vorel nebo ne, je to jen další hovadinka z rodiny extrémně nepovedených filmů ve stylu Probudím se včera. Takže určující je opět hlavně ten Mádl, v druhém plánu pak jedna póza vedle druhé, ten Kohák, to posezení v kavárně Nové scény, případně ve Slavii. A to už to pomalu vypadalo na druhý zajímavý projekt z prostředí vejšky čili pořád zůstává jediným smysluplným jen ten Kendy na FAMU a Šafránek na medicíně. Ach jo. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • V čase uvedenia filmu do kín bol v skutočnom živote partnerom Evy Josefíkovej Jiří Mádl (Michal Kolman). (De Large)
  • Při hodině kresby na UMPRUMu na stojanu Julie (Eva Josefíková) objevuje tag "Pasta", na dalším pak "Oner". Tagy odkazují na spoluautora scénáře a graffiti tvůrce Pasta Onera. (MTHRFCKR)
  • Tomáš Vorel starší pôvodne pokračovanie nezamýšľal. Vďaka veľkému diváckemu ohlasu a obecne priaznivému prijatiu Gymplu sa ho však odhodlal natočiť. (Sufferer)

Reklama

Reklama