Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (731)

castor 

všechny recenze uživatele

Některé věci se stanou, ale už se s nimi vůbec nepracuje. Ač mohly být pro další vývoj děje, pokud o něčem takovém můžeme hovořit, zajímavé. Námět postrádá jakýkoliv posun do nějakých zajímavých vod. Jeden se prodírá vysokou ekonomickou, druhý sní o umění, oba to dál táhne k nočním dobrodružstvím se sprejem pod bundou. Pryč jsou přihloupé kousky o panicích, kteří chtějí poprvé souložit. Vorel starší se pokouší o jakousi generační výpověď, ač i v ní všichni zasunují docela často. Jenže do toho rve i hodně dost pitomého humoru, takže ani on sám nevěděl, co vlastně točí. Nějaký společensko-kritický rozměr by látce docela slušel. Jenže Mádl jen balí kočky ze školy, podvádí při zkouškách, fetuje, chlastá, balamutí všechny okolo, včetně movitého fotra. Vorel mladší pije neperlivou vodu, nefetuje a asi to chce někam dotáhnout. A hlavně se zabouchl do zkažené studentské femme fatale s tváří Evy Josefíkové. Celé je to takový kalkul, ale za to velmi solidně natočený a z poloviny i velmi slušně zahraný. Ostatně je patrný ten rozdíl: na jedné straně dokonale přidrzlý spratek Mádl, výborná alkoholička Zuzana Bydžovská nebo Jan Kraus, který nemusí moc měnit ze svého moderátorského umu, páč jeho překvapení, že už nejde kdekoho podmáznout, je výtečné. A na straně druhé je to smutné herecké přihrávání vedlejších postav (policajtů, pedagogů i samotného Vorla mladšího, ze kterého herec nikdy nebude). Kromě těla Evy Josefíkové potěší i docela sympatické výlety noční Prahou s rapem v pozadí. Vejška není ucelená, Vejška ale není na české poměry vůbec špatná, jak jsem původně očekával. Takže vlastně spokojenost!! ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Ano, je to lepší než Gympl. Ale ne o tolik, aby si to zasloužilo o hvězdičku víc. Vorel mladší mi nikdy nepřišel herecky zajímavý, což vyniká ve dvojici s Mádlem, který si svého hajzla s chutí užívá. Slušná kamera i střih, hudebních tracků by mohlo být víc než ty dva, co se pořád opakovaly. Scénář opět podivně kostrbatý. Jak se asi bude jmenovat příští díl? ()

Reklama

FTP 

všechny recenze uživatele

Bez Jirky Mádla bych si to absolutně nedokázal představit, scény bez něho jsou nudný jak ksicht režisérova synáčka. Vorel mladší prostě není herec, a svýmu multifunkčnímu taťkovi jenom škodí, mladej si holt musí nějak vydělávat. Pan Kraus svými gesty a ksichty pobavil, a moc příjemná Josefíková dělala scény s Vorlátkem aspoň trošku zajímavé. Hodně jsem se smál a bavil (Mádl, Kraus, Bydžovská), a hodina a půl utekla jako voda. Čili jediným, leč velikým, záporem mi byl hlavní "herec". Čtyři hvězdičky pro českou komedii, kterou hodnotím a oceňuji úplně jinak než zahraniční filmy. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Veskrze zbytečný film, jako všechny sequely. K původnímu Gymplu se zde nic nového nepřidává - (herecky nemožný) Kohák např. hraje prakticky totožnou postavu jako Matonoha, o trapné postavě huliče škoda mluvit, je to prostě jen nastavovaná kaše, a podobně žánrově nevyjasněná, kdy je to mnohem spíš sociální drama, než čistokrevná komedie. Pro mě osobně navíc se silnou pachutí z té idealizace vandalismu. ()

Pilda17 

všechny recenze uživatele

Pokud bych musel koukat další hodinu na Tomáše Vorla a jeho neherecké umění, tak bych s hodnocením šel ještě níž. Délka je hodně stravitelná a tudíž se to jednou zvládnout dalo, ale tím to hasne. Po druhé se Vejšce vyhnu obloukem, párkrát jsem se sice zasmál, ale jednička byla o stupeň lepší. Vejška je Gympl v jiném obale, což je místy dost otravné. Silné zklamání, čekal jsem více .. 4/10 = 40% ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Tomáš Vorel starší spolupracoval na filme aj s ľuďmi z reálnej graffiti scény. Na scenári sa napríklad podieľal najznámejší český streetartista Pasta Oner, ktorý taktiež dabloval Tomáša Vorla mladšieho (Petr Kocourek) v scénach, kde hlavní hrdinovia sprejujú. Ako poradca spolupracoval už na Gympli. Svojho dabléra dostal aj Jiří Mádl (Michal Kolman). (Sufferer)
  • Scény z přijímacího řízení a hodin kresby se natáčeli na pražské Akademii výtvarných umění a komparz tvořili studenti a studentky AVU. Konkrétně se natáčelo v ateliéru Milana Knížáka a v ateliéru Tomáše Vaňka. (marketagarai)
  • Všechny policejní hlídky ve filmu používají jeden automobil Škoda Octavia Combi druhé generace s registrační značkou 2AP 5397. Vůz je pouze filmařskou napodobeninou, skutečná policejní auta nemají maják na nosiči, ale je přichycený přímo na střechu a vnější kliky a zpětná zrcátka nejsou stříbrně lakovaná, ale v barvě černého plastu. Stejný vůz se pak objevil i ve filmu Život je život (2015). (Martin_L)

Reklama

Reklama