VOD (1)
Série(8) / Epizody(170)
Obsahy(3)
Spravedlnost nikdy nemine svůj cíl! V adaptaci komiksové předlohy z dílny DC Comics před dnešním divákem znovu ožívá další kultovní kontroverzní hrdina. Miliardář Oliver Queen se po pěti letech trosečnického života na opuštěném ostrově vrací domů do Starling City se záhadným posláním a nebývalou schopností zabíjet a jako lučištník v tmavé zbojnické kápi vyhlašuje válku zločinu. Je odhodlaný napravovat křivdy, které napáchal jeho otec a bránit město proti všem, kdo by mu chtěli škodit. Jeho tažení ale komplikují temná rodinná tajemství, netušené spojení nejlepšího přítele se zlem a žena, již miluje, ale kterou už kdysi zradil. Oliverova cesta z mučivé ostrovní izolace až k přízračnému městskému hrdinovi, to je velkolepé dobrodružství a doslova trefa do černého - ve 23 epizodách na 5 discích! (Magic Box)
(více)Videa (168)
Recenze (705)
Smallville mi nikdy nepřišel dostatečně cool na to, abych se mu věnovala, ale zpětně není špatné si srovnat různé postavy z DC v téhle seriálové verzi. Protože Arrow pokračuje v daném tónu a na místo slibované Amazon se jeho spin-offem stává Flash. Nad všechna očekávání seriál dostal celých 8 sérií a nastěhovala se sem celá řádka bývalých herců ze Spartaca, takže se z toho vlastně stal takový akceptovatelný popcorn. ()
Už Batman je ve většině svých inkarnací pěkně přihlouplý, Arrow je pak v podstatě totožnou postavou, jen má luk, všechno v něm je ještě o pár řádu debilnější, má odpudivější hlavní postavu, a vš v něm vypadá jak telenovela. Těch pár dílů jsem viděl s českým dabingem, který topornost postav ještě znásobuje, takže reálně by to na ty dvě hvězdičky možná bylo, ale... meh, jsem zhnusen a nechci to už nikdy vidět. ()
Tak trochu Batman, tak trochu Clark Kent. Slušný pilot rozjíždějící se adaptace komiksové série. Po třech epizodách Lukostřelci i nadále dávám šanci, možná kvůli flashbackům na ostrově, batmanovským snahám nebo prostě jen oddychovému konceptu, kdy si tento svižný seriál nehraje na nic víc než čím je. Po první sérii jsem celkem ráda, že jsem zelenému Lučištníkovi šanci dala, protože navzdory všem rodinným a partnerským telenovelám první série utekla jako nic - Nolanovský Batman se sice občas kopíruje až do detailů (Metro, zničení Úžin / Glades), ale právě provázání světa Gotham a Starling City se na začátku druhé série rozjíždí slibně. Velkým plus pro seriál je samotná postava Olivera Queena a jeho support teamu (správňácký sidekick John Diggle, dokonale ukecaná hackerka Felicity alá Lucius Fox a Paul Hawthorne jako další správný zarputilý policajt), pro které člověk překousne modelovou (dis)funkční rodinku Queenů a prázdné hezké tvářičky dalších postav. ()
Je to strašně, ale opravdu strašně blbé a místy k uzoufání nudné. Na druhé straně - všechno mimo to funguje na jedničku, od herců po akci. I když se k tomu zezačátku seriál nehlásí, začne být časem zcela evidentní, že se nachází v komiksové rovině (včetně spousty komiksových klišé) a proto je tak snadné spoustu věcí odpustit. ()
Galerie (2 592)
Photo © Warner Bros. Television
Zajímavosti (86)
- Hlavní záporák této série Ra's al Ghul (Matt Nable) se poprvé objevil v komiksu „Batman číslo 232“ z června 1971. (JG9)
- Hlavní záporák crossoverové epizody Krize na nekonečnu zemí: 4. hodina (2020) a obecně téhle řady Anti-Monitor (LaMonica Garrett) se poprvé objevil v komiksu „Crisis on Infinite Earths číslo 2“ v květnu 1985. (JG9)
- Droga Vertigo ze 3. série, která odhaluje největší obavy a hrůzy, má stejný účinek jako droga, kterou používal Scarecrow (Cillian Murhpy) ve snímku Batman začíná (2005). (Voorhees)
V těch lepších a (zpočátku) méně častých momentech à la Nolanův Batman. V těch horších a (zpočátku) více častých jako Tak jde čas. Ano, je to rozhárané a na každý klad připadají minimálně dva zápory. Temnější pojetí, kde nic není černobílé, tomu sedne. Ono vůbec když se mlčí a jedná, není moc co vytýkat. Jakmile ale má někdo hrát či nedej i otevřít ústa, tak... Darmo mluvit, prostě děs běs a je to důsledek obsazení, kde hlavním kritériem pro výběr byl brávíčkový vzhled spíše než co jiného. Potěší ovšem absence jakýchkoli superschopností v kombinaci s nekompromisností, kdy Arrow je tu sice za kladného hrdinu, ale v podobě zabijáka a vyděrače, který ve prospěch "své pravdy" neváhá ničit majetek a zabíjet v takovém množství, o jakém si většina skutečných záporáků nechává jen tiše zdát v nejsladších snech o ovládnutí světa. Každopádně to má potenciál a ne zrovna malý (důkazem budiž pátá epizoda), jen ho to neumí prodat a ostatně se to o to většinu času ani nesnaží. Přitom by stačilo netlačit na soap-operovou vztahovou strunu a rázem by to mělo na mnohem víc než pouze na status "stěží koukatelné guilty pleasure". EDIT PO ČASE: Byla chyba odepisovat seriál na základě poloviny úvodní sezóny, protože (bohužel až) v závěru první a především pak během druhé řady se Arrow kvalitou z prvotního rozčarování plně vykoupil. Ano, stále tu problémy většiny sérií z produkce stanice CW přítomny jsou (především občasné zbytečné podrážení si nohou odklonem k telenoveloidním neduhům), ale klady postupně převýší zápory, které se (když už nevymizely zcela) oproti začátkům přesunuly z „nesnesitelných“ do kolonky „sice místy otravné, ale vyplácí se je přetrpět“. Speciálně proto, že se až na výjimky typu Laurel podařilo tvůrcům najít způsob, jakým uchopit a jak pracovat s hlavními postavami. A jak jim pravda někdy nejdou "záporáci epizody", tak ti hlavní, kteří zastřešují tu či onu sérii, jim naopak jdou k duhu velmi; jejich motivace jsou pochopitelné, nejsou černobílí a mají vždy přesně vyvážený poměr charisma/respekt. S1 3/5: Dlouho se to hledá stylem i kvalitou. Působí to spíše jako zastřelování se všude možně jen ne do terče. Ovšem když se to konečně plně najde (finální epizody), tak to stojí za to. K neuvěření je, že i zpočátku hodně slabá práce nádeníků za psacími stroji, se postupně vylepší natolik, až mnohdy překvapí, jak chytré a odvážné to (nejen) v rámci žánru umí být (než nastane nějaký ten logický laps, který nutí si klepat na čelo). Každopádně sezóna jako celek zaujme spíše jako příslib "jak dobré by to mohlo jednou být" než že by obstála sama o sobě. S2 4/5: Tvůrci pravděpodobně četli výtky diváků a vzali si je k srdci, protože jinak těžko uvěřit tak výraznému skoku v celkové kvalitě u všeho, co se minule vytýkalo horem spodem. Vše otravné je upozaděno na druhou kolej či rovnou zcela eliminováno a speciálně epizody rozvíjející hlavní dějovou linii jsou čirým žánrovým potěšením. Škoda že povinná sezónní kvóta přesahuje dvacítku dílů a tak je tu i dost vatózních "záporák týdne" epizod, které jsou zaměnitelné a rutinní až hanba a že flashbackové pasáže jsou stále odnikud nikam. Jakmile však převezme otěže osudová linie vendetty Arrowa a Deathstrokea, tak nezbývá než uznale pokyvovat hlavou při zjištění, že Arrow dospěl do stádia, kdy se ke svým evidentním velkým předobrazům nesnaží jen vzhlížet z pozice béčkové nechtěně směšné rádoby náhražky jako zpočátku, ale že se jim v mnohém i vyrovná. A to na podfinancovaný seriál stanice specializující se na tvorbu poplatnou zámořským tenagerům není zase až tak málo, ne? | S1: 3/5 | S2: 4/5 | () (méně) (více)