Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh dvou bratrů, které rozdělila jedna žena. Špičkový neurochirurg utápějící se v bludném kruhu operací, alkoholu a milostných avantýr a jeho horkokrevný bratr, který se vrátil z české mise v Afghánistánu, vychovává dvě dcery, ale prohrává svůj boj s dluhy a návratem k normálnímu životu. A všechno to řídí jejich matka. Jejich osudy se prolínají s dalšími postavami kolegů, spolubojovníků, kamarádů, všichni však mají něco společného. Každý se totiž někdy zachová jako všivák... (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (330)

fannah 

všechny recenze uživatele

To byl ale divnej film. Nehodila se tam Voříšková, nehodily se tam celé postavy (Vilhelmová + Taclík, Mádl + Hádek) a hlavně se tam nehodilo řešit půlku věcí z děje. Po hodině jsem zjistil, že vůbec nevím ani zápletku, ani kdo je kdy kdo, a za půl hodiny to zkrátka skončí, aniž bych se dověděl. Ani kdybych z první hodiny děje dedukoval půl dne, nic bych nevydedukoval, zvláště když se děj neustále vrací tam a zpět, některé postavy procházejí všemi časy, což člověka z totálního zmatku přivede do megatotálního zmatku. Dvě pozitivní věci. První věc - Janžurovou zamlada hraje její dcera, jenže to už bylo podobně využito v každém filmu kde spolu hrají, a proto to nebylo až tak moc překvapivé. Druhá věc - kamera + snaha o efekty, které v jiných CZ filmech nebývají. Bohužel jejich využití u tohoto scénáře je superextra zbytečné... ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Takové herecké obsazení a navíc perfektně odvedené výkony (vynikající Mádl, klasicky výborní Langmajer a Vetchý, všichni doplněny dalšími prima výkony), to vše by si zasloužilo lepší scénář. Z námětu se dalo určitě vymačkat víc a prolínání časem mohlo přinést také víc, než jen nudné návraty do Afganistánu. Složitá mozaika nakonec do sebe zapadla, ale upřímně, čekal jsem takovou lépe stravitelnou formu. Tereza Voříšková "odnesla" roli hodné, milé dcery a sestry, která se nepochopitelně zjeví jako sexuální blbka co vleze do postele prvnímu maníkovi a nechá se u toho sledovat i dementem. Trochu to nesedělo k roli dívky, která to měla v hlavě srovnané. Konečná scéna v bance je pak neštěstí celého filmu. Sled neuvěřitelně blbých nápadů spojený s neuvěřitelnými náhodami. Čekal jsem po zdlouhavém ději a skládání mozaiky zajímavý a gradující závěr. Byl však nahrazen podivuhodnou slátaninou. Alespoň za casting a výkony, musím dát 2 hvězdy. ()

Reklama

bourec odpad!

všechny recenze uživatele

Obrovská slátanina,která nemá v českym filmu obdoby.Kličkování mezi žánrama,halucinace,cik cak mezi vzpomínkama,prostě v tomhle filmu je snad úplně všechno.Ale bez ladu a skladu.Konec tomu pak nasazuje korunu,zjevně toho má Kašparovský spousty nakoukanýho,ale čeho je moc,toho je mnoho.Nelíbilo se mi to,to prostě bylo na hraně vypnutí,a ten film zachránilo jen to,že filmy většinou dokoukávám.0%. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Byl jsem v kině na Fincherově Zmizelé, v televizi běžel Kolja. No, a teď zpátky do kruté reality. Tu tuzemskou, filmovou, Všiváci naplňují měrou vrchovatou. Dramaturg měl zřejmě průjem, a na place permanentně chyběl. Jinak si to vyložit nejde. Výsledek je natolik zoufalý, že nevíme, zda se smát, když těhotná dcera (která se lekne v bance alarmu poté, co čmajzne peníze, protože je neúspěšně zkouší standardní cestou vybrat z účtu mrtvé babičky, která měla stejné jméno, ale byla jaksi jiný ročník narození s jiným rodným číslem) zastřelí otce v paruce při loupeži. Mimochodem těhotná je od té doby, co si to rozdává s druhou holkou a klukem, který při souloži zemře, ona se lekne, nahá běží přes celé město domů, kde najde zlitého otce, který si od lichvářů půjčuje nezdravě moc peněz (proto zřejmě ta loupež). Podobně šokujících scén je víc (osobně u mě vede hrozná Vilhelmová, která divoce a zcela nepřirozeně souloží nebo předsvatební rozhodnutí matky (aby si druhý synek nezkazil kariéru), která pálí žehličkou záda prvního ze synů). Do toho přibývají nové postavy, což neumětelsky vystavěný děj ještě víc sráží. Základem je nicméně příběh dvou znesvářených bratrů (jejich usmíření á la déšť, pohřeb, černé deštníky je mimochodem také hodně úsměvné). Je to obrovská škoda, protože třeba vizuálně se film prodává velmi slušně. A, světe, div se, i herecky je to solidní. Téměř každý má příležitost dokázat, že ve filmu není jen do počtu, i když nemůže ovlivnit, jak se jeho postava v další scéně zachová. Většinou bohužel jako idiot!! ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Přízrak(y) minulosti a hořce neradostná současnost, ve které ačkoliv každý šuká s každým, tak stejně nezažívá pocit štěstí a chtě nechtě bojuje se svými démony, popřípadě se oddává andělům. Debutující režisér, a v tomto případě také zajímavý scenárista, Roman Kašparovský zvolil pro příběh dvou bratrů, které rozdělila minulost, stísněnou atmosféru vyprávění. I když jsem si nechtěl připustit, že by mohlo po celou dobu fungovat vyprávění na bázi prolínání minulosti se současností, a to hned ve čtyřech retrospektivních fázích, respektive rovinách, ukázalo se to jako dobrý nápad se silným nosným hlediskem. Jedním z těchto nosných hledisek je moderně pojatá režie s celou řadou neotřelých detailů, jež umocňují završení jednotlivých scén. Příběh se totiž jen zřídka drží celistvosti vyprávění a rozhodně více vyniká pokaždé jinak koncepčně odlišně pojatou scénou, kterých je zde nepočítaně. Převedeno do praxe, Kašparovský zariskoval a na české poměry natočil film, který od zbytku tuzemské produkce zásadně odlišuje styl, jakým je natočen. Netvrdím, že v minulosti se o nějaké tvůrčí novátorství nepokusili i jiní (např. Hranaři), ale nikdo z nich neuměl s emocemi pracovat tak novátorsky, jako právě nyní Kašparovský. Prakticky co scéna, to nějaký emoční výlev. Postavy bratrů Mikiho (Jiří Langmajer) a o tři roky staršího Rickyho (Ondřej Vetchý) jsou zatíženi (traumatizující) minulostí, jež na ně měla postupem doby nějakým negativním způsobem dopad. Mladší brácha, t.č. na vojně, mrdal (omlouvá ho jen to, že neměl tušení, že ona chodí s jeho bratrem) staršímu bráchovi jeho holku, tu zbouchl, ale vzít si ji mohl jen ten podvedený brácha, protože tak rozhodla jeho autoritativní matka, která ze svých dvou synů vždy nadržovala (nebylo jasné, proč tomu tak bylo) mladšímu Mikimu. Bratry to rozkmotřilo a v dospělosti už k sobě cestu nenašli. Ačkoliv osudová žena, která je viníkem, už dávno nežije. Z Rickiho je válečný veterán utápějící se v dluzích a bojující s démony mající podobu válečných misí v Afganistánu, k tomu je milujícím otcem dvou dcer, přičemž jedna domů nosí ze školy vši, ta druhá na prahu dospělosti má v plánu, po vzoru své babičky, stát se herečkou. Apropó, matku chlapců v minulosti hraje Sabina Remundová, v současnosti je to pak Iva Janžurová. Dobrý tah castingu, neboť zabarvením hlasu a vnějškovou podobou nezapřou, že se jedná o autentickou matku s dcerou. Z Mikiho je uznávaný neurochirurg, ženské klátí na počkání a dost často (a rád) se setkává s andělem z minulosti, pro něhož má slabost. To jsem v kostce nastínil osud postav, ale je toho okolo nich samozřejmě mnohem víc. Jejich osudy se zamotají, dějově vyhrotí a ne každá se dočká konce filmu, nebo ji potká dobrý konec. Obsazení filmu je dost dobré a nejde zdaleka jen o Ondřeje Vetchého a Jiřího Langmajera v ústředních rolích. Kvalitní výkony podávají i jejich mladší verze, Radúz Mácha (při jeho talentu nechápu zásmradek v "Cestách domů") a Michal Hruška (od dob Panice, co je nanic, zmužněl),tudíž u mě vyvstal zcela nečekaný pocit, že své starší hvězdné "bratry" možná až nemile přehrávali. Nemalou roli hrály ve filmu ženy a to, jak minulé, tak i ty současné. Je libo být hýčkán atraktivními sestřičkami Eliškou a Evičkou neboli žhavým duem Nikol Moravcová & Aneta Krejčíková, nebo divoškou Vilhelmovou, co je soustavně podváděna svým záletným manželem, přičemž i ona ho podvádí, anebo co třeba Tereza Voříšková ve trojce? Z hlediska erotiky toho ve filmu není málo, ale přirovnání "skandální" není úplně trefné, snad jen v případě Krejčíkové, neboť její Evička skončí v tom pověstném rouše, nebojte, Voříšková (skoro) taky všechno ukáže. Nesmím zapomenout na trio herců Hádek-Mádl-Malý, které film podle potřeb (příběhu) rámcovalo. Ve filmu si divák užije drsné i akční scény, které nejsou vůbec špatně natočeny. A bavilo mě, jak si s nimi režisér umně poradil. Film vůbec překvapí svoji zajímavě, originálně i stylově vedenou režií, která si dala za cíl neotřelý koncept. I když film produkovala Česká televize, není to na něm skoro vůbec znát, neboť po typicky televizním vizuálu není ani památky. Kašparovský přišel s celou řadou působivých scén v barvitém provedení kvalitního vizuálu, které možná netvoří příběh tak, jak by divák předpokládal, tedy typickou ohranou formou českých filmů, a to mě právě na tomto dramatu tak bavilo. 90% () (méně) (více)

Galerie (42)

Zajímavosti (19)

  • Ve scéně, kdy mladý Ricky vyzvedává mladého Mickyho na nádraží, lze v pozadí spatřit vagón v aktuálním barevném řešení ČD, přestože se scéna odehrává v 80. letech. (Šéfik)
  • Po snímke eŠteBák (2012) je to druhý film, v ktorom sa spolu stretli Jiří Mádl a Ondřej Vetchý. (Johnny.ARN)
  • Natáčení začalo 5. června 2012 a mezi prvními interiéry bylo Divadlo Komedie. Dále natáčení probíhalo na několika místech v Praze a také v Havlíčkově Brodě. (hippyman)

Reklama

Reklama