Režie:
Scott Charles StewartScénář:
Scott Charles StewartKamera:
David BoydHudba:
Joseph BisharaHrají:
Keri Russell, Josh Hamilton, Dakota Goyo, Kadan Rockett, J.K. Simmons, Annie Thurman, Alexandra Fulton, Myndy Crist, Alyvia Alyn Lind, Kenneth Meseroll (více)Obsahy(3)
Poklidný předměstský život rodiny Barretových se začne pořádně otřásat v základech. V jejich domě se stane série nevysvětlitelných událostí a oni brzy zjišťují, že je pronásleduje smrtící a děsivá síla… (oficiální text distributora)
Videa (13)
Recenze (406)
Takhle dobře už jsem se dlouho u žádného hororu nepobavil, bohužel. Scott Charles Stewart nám znovu ukazuje, jak se filmy v žádném případě nemají točit a jak v žádném případě nemá vypadat scénář. Ten nejenom, že je plný nesympatických a nelogicky se chovajících postav, ale suma sumárum vůbec nedává smysl a obsahuje tak stupidní dialogy, až jsem byl občas v pokušení je přetočit. Po režijní stránce je na tom Stewart s každým dalším filmem čím dál hůře. Nejenom, že neumí vůbec budovat atmosféru, ale některé scény mi opravdu přišly, jak vystřižené z nějaké parodie. A bohužel tu nejvíce vtipnou scénu si pro sebe zabral J.K. Simmons. Amíci by se na ty horory o emzácích měli radši vykašlat a Keri Russell by měla pro jistotu už hrát jen v bedně, kde se jí momentálně daří mnohem lépe. ()
,,…JINÍ TVRDÍ, ŽE JE TO NĚCO JINÉ. NĚCO, CO NEPOCHÁZÍ ODSUD. NĚCO, CO NEPOCHÁZÍ Z TÉTO PLANETY. VÍM, ŽE JE TOMU TĚŽKO UVĚŘIT … JSOU TO …“...... /// Barrettovi neprožívaj zrovna šťastný v období. Táta práci hledá, bankovní konto zívá nudou, teď ty problémy s alarmem v baráku, a taky mladej mele píčoviny vo zlejch snech… Emzáci, trocha nočních můr, geomagnetický anomálie – jo, jsou věci, který mě bavěj. Na rozdíl vod tý rodinky, která se veze ve vyjetejch kolejích dementních homo sapiens, kteří nevěří, nevěří, diví se, nevěří a ještě mě stíhaj srát (…a jak by ses choval ty, co chytráku? S emzákem za zády? Bych tě chtěl vidět… ). No dobře, ale pak to finále … po technický stránce v pohodě, ale vlastně nedokáže říct nic novýho ani těm, kteří únos nezažili. Se zeptejte těch zbejvalejch 3999! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem připravenej uvěřit! 2.) Nedokážu dost dobře odhadnout, jestli si mě vybrali. 3.) Zjistím, že nejdůležitější ze všeho je kreslení (hovno technický, výtvarka!). 4.) Thx za titule ,,may.ling“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Smažte to slovo Horor v popisku filmu, tohle totiž není horor, i kdyby to řekl sám velkej Chuck... A pokud nechcete ztratit drahocenné minuty vašeho života, doporučuju film posunout někam k hodině dvacet, minuty předtím se tam totiž děje tak maximálně bla bla bla bla bla- vážně, někdo něco nepodstatného udělá, pak se to musí půl hodiny řešit a tak pořád dokola... Nikdy bych nevěřil, že to napíšu, ale zlaté Paranormal Activity a další duchařiny, to už se budete spíš bát u nějaké epizody Akt X, ba co víc, i ta opička E.T. dokázala vyděsit spíš... :) Od odpadu! tento skvost dělí jen ten fakt, že, světe div se, existují ještě větší kraviny- ale není jich mnoho... ()
E.T. nechtít volat domů, E.T. chtít dělat bordel v kuchyni, vkládat implantáty a terorizovat..! Světlo za dveřmi? Vruty odpadávající z bednění oken? Štěkající pes? No to snad ne.. To už by prozíval i Fox Mulder.. Stewartovo Alien Activity nemá absolutně co nabídnout. Když si člověk vzpomene na Shyamalanovo Znamení (po kterém jsem mimochodem pár týdnů nosil špičatý čepec z alobalu) a postaví vedle něj tento fádně vyplněný žánrový mustr s ochotníkem Joshem Hamiltonem, co si myslí, že hraje v dalším díle Scary Movie, pak i ve světle Legie Kazatele Bettanyho zůstává nad opakovaně vkládanou důvěrou producentů v osobu pana režiséra rozum stát. To já bych ho už nechal maximálně strčit kameru do plyšového medvídka, aby hlídal au-pair.. Když tak nad tím přemýšlím, nejvíc mě asi vyděsilo to úvodní moudro A.C.Clarkea.. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (11)
- Natáčanie prebiehalo v Los Angeles a vo Valencii. (Greenpeacak)
- Keri Russell bola prvou a jedinou voľbou pre hlavnú ženskú úlohu. (molcan2)
- Scenár bol hotový za šesť týždňov. (Greenpeacak)
Ufoni jsou tady. Vysílají signály z neznáma, a zvláště si oblíbili čtyřčlennou americkou rodinu Barrettových, jejímž nevítaným pátým členem se záhy stávají. Nejedná se však v žádném případě o přítulné mimozemšťany typu "Ítýho". Drzost vlezlých mimozemských návštěvníků nezná mezí. Nejprve sežerou na co přijdou, přičemž nedodržují zásady správného stolování, hned na to v kuchyni vytvoří z plechovek neobvyklý geometrický obrazec, pak zmizí rodinné fotografie z rámečků a invaze vrcholí hejnem migrujících ptáků, co narazí do domu. Barrettovi mají dva syny. Se starším cloumá puberta a ten mladší žije ještě ve svém světě dětské fantazie, a proto rodiče poté, co je malý syn informuje o svých pravidelných rozpravách v pokojíčku s podivnou bytostí, tohle shledají jako vážný důvod pro návštěvu psycho terapeuta, i když na prášky jsou z toho všichni. Neklid v domě, ztráty vědomí, anebo značky na těle jsou dílem bytostí z jiné galaxie, ale rodina dlouho nechce připustit, že se jedná o setkání čtvrtého druhu. Do velkých teorií na téma mimozemských civilizací se film nepustí a sám si byl vědom, že to už tady bylo nejednou a jednalo by se o nošení dříví do scifi lesa a film dokonce není ani natočený podle skutečných událostí. Vědci ani jiní žádní pracovníci z vědecko-technických ústavů, vyjma jednoho podivínského "experta" na mimozemské teorie, se tady nevyskytují. Ve svých prvních dvou třetinách film pracuje s častými lekačkami, které jakkoliv se mohou jevit obehraně, překvapivě z diváckého pohledu fungují perfektně. Nejednou divák nadskočí až do stropu, zvláště, pokud je jeho televizor vybavený kvalitním zvukovým surroundem jako ten můj. S tímhle strašením a lekáním si snímek vystačí delší dobu. Až v závěrečné třetině se rodina odhodlá v rámci pudu sebezáchovy bránit se po svém. Jen jsem litoval, že zabarikádovaný dům nepřišel na scénu o něco dříve, protože upřímně řečeno, filmu do té doby chyběl nějaký vrchol nebo nějaká opravdu hutná scéna. To se částečně vykompenzovalo s příchodem závěrečné půlhodiny, která se jevila jako nejdynamičtější a také nejoriginálnější. Jedním ze zajímavých nápadů bylo rozmístnění kamer po celém domě a čekání na "úlovek" na pořízeném záznamu. O nic originálního se sice nejednalo, ale svůj účel to naplnilo v pozitivním hledisku. Z režijního hlediska podáváno celkem umně. Scott Stewart se však nespokojil jen s režijní taktovkou a je i autorem scénáře, který má svá provařená místa, stejně jako ta originální, kterých bylo přece jen víc a rovněž napětí dávkoval v kvalitních kapkách, ale někdy trochu šetřil za recept. Je nutno upozornít, že je to horor prostý drastických scén a vynahrazuje si to snahou o invenci. To strašení má stagnační ráz, ale o nudě hovořit nelze. Někdo dává těmto hororům přednost před těmi krvavými. Co napsat závěrem o hororu s prvky scifi z produkční dílny slavných bratří Weinsteinových? To, co si předsevzal si splnil, nenaservíroval až tak překvapivé zvraty (závěr zajímavý), neřídil se přísnou logikou, a ani věci neřešil na doraz (např. nápad s očipováním, který vetřelci praktikovali na svých obětech, byl nedotažený). V rámci svých možností nenudil, herecké výkony byly více než sympatické, trikové efekty nerozesmály, události mohly mít ještě větší a dynamičtější spád a neotřelý režijní přístup udělal z filmu nadprůměrnou a rozhodně ne nezajímavou podívanou. Mé hodnocení: 70% () (méně) (více)