Režie:
Martin LundScénář:
Martin LundKamera:
Morten Halfstad ForsbergHrají:
Henrik Rafaelsen, Janne Heltberg, Anne Ma Usterud, Tov Sletta, Kim Eidhagen, Per Kjerstad, Tore Sagen, Solvei Grimen Fosse, Terje Ranes, Ågot Sendstad (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Pětatřicátník Henrik (Henrik Rafaelsen) plánuje usadit se v novém domě se svou těhotnou přítelkyní Tone (Janne Heltberg) a najít si novou práci. Henrik má ale dost dětinské kamarády, se kterými nechce přerušit kontakt. Je Henrik připravený zříct se nezodpovědných radovánek a vyrůst z chlapce v muže? (Film Europe)
Videa (1)
Recenze (65)
Áno, uznávam, že ideu mal ten film zaujímavú a tá Henrikova infantilita mi dosť pripomína správanie niektorých mužov, ktorí už by na svoj vek mohli mať aj dôstojnejšie a rozumnejšie správanie. No po dejovej stránke to bola obrovská slabota - v podstate každá situácia, v ktorej sa Henrik ocitol napokon skončila pod náporom jeho infantility. Jedine zopár dobrých scén a ústredná idea držali tento film ako tak v norme, ale aj tak na viac ako 2* to u mňa veru neni. A že toto vyhralo Křišťálový glóbus? Porotcovia mali asi svojský zmysel pre humor... ()
Henrik je priemerný hňup, ktorému v podstate nič nechýba, má fajn frajerku, krásny domček, robotu a žije si svoj bezproblémový nórsky životný štandart. preto má prirodzene dostatok času na pocit, že už to nie je taká sranda ako kedysi a že nikam nepatrí, či čo. film je dôsledne vyskladaný z tých najbanálnejších situácií v širokej škále trápnosti a bezvýznamnosti. štyri hviezdy za detailné vypracovanie pocitu "všednosti". p.s. užívateľ sochoking má pravdu, nožík zmizol. :) ()
Někomu zkrátka to dospívání trvá delší dobu a někoho puberta nikdy nepustí. Pod tlakem rozčarované a naštvané těhotné přítelkyně nakonec svitla i Henrikovi naděje, že si uvědomí zodpovědnost, jež chtě nechtě má. Filmu dominuje výkon Henrika Rafaelsena, kterému zdatně sekunduje Janne Haarseth. Snímek uteče až překvapivě lehce a aniž poučuje, poučí. Čtyři hvězdičky. ()
Nejsem si jist, jestli popiska Film Europe se shoduje s tím, co jsem viděl. Dětinští kamarádi? Dvakrát tam byl s nimi na squashi, to ano, ale pak byl hlavně na nějaké sedánce se svými kolegy v práci, kde se hloupě opil a pak prováděl kousky hodné zastuzeného puberťáka, rozhodně nevím, co na čurání přes knihu Peter Pan v autě nebo na holubu u nosu je směšného. Pak se tam ještě schovával před kolegou za gaučem, v téhle trapné situaci bych se možná zachoval stejně, nu a na mozek mu šlo, že nemohl sexovat, takže pak rozčilen přišel za svoji maminkou a tam při siestě na gauči si hrál s pantoflaty. Kousíček psychologie tam byl v tom vztahu, ale milá přítelkyně se taky nezmohla moc na nic, akorát že je jí blbě jak to bývá při počátku těhotenství, a pak si stěžovala. Bylo to takové nesourodé, dohromady žádný děj, ani bych nevěděl, jak ho vyprávět. ()
Filmy o třicátnících neschopných dospět se začínají etablovat téměř jako svébytná kategorie. Po Studu, Young Adult, Černém koni, a dalších se tohoto námětu chopili i Norové. A jako každý z uvedených snímků, i Henrik má svůj osobitý přístup. Skandinávská kinematografie, proslulá svou střízlivě depresivní atmosférou, slibovala že tohle bude zdaleka nejtemnější příběh. Ale opak je pravdou. Martin Lund i přes občasné mrazivé momenty natočit vcelku milé drama, sem tam říznuté laskavou komedií. Pochopitelně perfektně ladící a uvěřitelné, jak už je to na Severu zvykem. Konfrontace Henrikova bezstarostného, skoro studentského života s partou kamarádů, a všedních dní s jeho, sice kdysi rozpustilou přítelkyní, nyní ovšem čím dál víc ustaranou, a toužící po opoře a rodinných jistotách je skutečně působivá. A teďka si nejsem jistý, ale řekl bych že za velkou část dojmu vděčí režisér i skvěle zvolené hudbě. ()
Reklama