Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Justine počas prednášky na vysokej škole vyjadrením svojho názoru prejaví súcit s ľuďmi žijúcimi v starých kultúrach, ktorí sú pomaly, ale isto vytláčaní zo svojho územia a divokej prírody. Vzápätí dostáva od jedného zo spolužiakov nečakanú príležitosť: spolu s niekoľkými dobrovoľníkmi vycestovať do Chile a zorganizovať protest v jednej z džunglí. Po priviazaní sa k stromom či ťažkým stavebným strojom ich ale čaká nemilé prekvapenie, nie v podobe drsného zásahu tamojšej ochranky, ale leteckej havárie. Jej následkom sa po páde do doposiaľ nepoznanej časti džungle nečakane ocitajú v rukách tých, ktorým pôvodne prišli pomáhať. Podarí sa Justine a jej známym dostať sa zo spárov ľudožrútov? (*CARNIFEX*)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (199)

kingik 

všechny recenze uživatele

Přišli chránit ohrožený domorodý kmen, ten se jim odvděčil tím, že v nich viděl oběd, večeři a snídani. A žádné vítání chlebem a solí, ale pěkná porcovačka toho nejtlustšího aktivisty v rámci hlavního chodu. To to ale trvalo, než někdo přišel s regulérní revitalizací opomíjeného hororového žánru značky "kanibal", který zažíval svůj boom převážně v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století. Ne že by se mně po těch polonahých primitivech stýskalo, ale občas s nimi byla sranda. A to asi věděl i Eli Roth. Proto jeho přístup k dané látce není ani tak syrový, jako spíše brutálně zábavný. Prostě si představte ironického režiséra, jak se za kamerou tetelí smíchy nad tím, jak divák odvrací zrak nad nechutnými scénami, kterých není zrovna málo. A vypadají fakt dobře. Gore je na realistické úrovni. Řada scén je originálních. Buď jsou nasáklé černým humorem, nebo krví, přičemž i brutálně drastickým scénám se nedá upřít jízlivý ráz. Setkal jsem se s názorem, že se jedná o odporný film, ale no tak, však Cannibal Holocaust zrovna nepatří k těm filmům, které by vám zpříjemnily sobotní večer. Eli Roth je ale podstatně řemeslně zdatnější režisér než svého času Ruggero Deodato, který diváka prakticky jen dokonale zhnusil. To jeho mladší kolega přináší podstatně přístupnější styl, má výhodu i v tom, že konkurenci nemá žádnou, neb v současnosti se s natáčecím štábem do pralesů už nevydal nikdo. Žánr je už nějaký ten pátek pohřbený. A Roth a spol. exhumovali solidně. Ovšem dlouho odkládaná premiéra ukázala i určité nedostatky, jako třeba s určitostí chybějící scény, které zřejmě zůstaly na podlaze střižny. V jedné takové napínavé scéně filmu se tak divák nedozvěděl, jaký osud stihl mladou aktivistku, které se podařilo utéct ze zajetí. Dále se dal vylepšit závěr filmu. I na něm bylo znát, že jistě neexistovala jen jedna verze pro finální završení. Určité slabiny se tedy najdou. Natáčení bylo jistě z těch náročnějších. Pracovat s těmi primitivy byl jistě záhul. Kdo jim asi tak četl scénář, že. Vypadá to všechno celkem přirozeně, schopně zrežírované. Lorenza Izzo se stává hvězdou Rothových dvou posledních filmů. V tomhle snímku je ale za hodnou. Jako mrcha v Knock Knock zaujala víc. Kanibalové Eliho Rotha určitě nejsou filmem stravitelným pro každého. Drastičnost filmu, byť jakkoliv vládnoucí nadhledem a pomrkáváním na diváka, je pro standardního diváka nepolíbeného tímto žánrem, přece jen značná. Dobře tedy uvažte, jestli si chcete tenhle film dát. Je to v podstatě takový hravý kousek, co hýří všemi barvami a jeho "hamiky papiky" mají trochu lidovější ráz. Mě na tomhle filmu vlastně bavilo všechno, i ten pomalejší rozjezd. Takhle raketově mně za poslední dobu žádný film neuběhl. 90% ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Domorodý Petře, nepřepepři vepře!“ Oblíbený film aktivistky Grety Thunberg, v němž nám Eli Roth názorně předvede, že zachraňovat deštné pralesy je práce na plný úvazek a že ekologičtí aktivisté musí být v domorodé vesnici pečení vaření. V peruánské školní jídelně si smlsneme na černohumorných kulinářských specialitkách, např. nabílené bělošce, a ochutnáme cynické kecy v kleci, kterými jateční dobytek krmil proradný zmrd. Oceníme i jeho honění péra, kvůli stresu a potřebě „uvolnit napětí,“ s erotickou asfyxií při škrcení nasraným kolegou. EXOTICKÉ OKÉNKO: [][] Kvůli čemu stojí za to navštívit Peru? ## Peruánská tráva je extra silná! Viz známé rčení a gif:zhulený jak peruánský lidožrout.## Domorodci mají výtvarné umělecké střevo. Asi že jedí hodně umělců. ## Peru je ráj, kde pečení Greenpeace holubi létají do huby. [][] Nechcete-li i vy být létajícími holuby, nevěřte PDA, tedy Peruvian Drug Airlines. Jezděte jen čtyřhvězdičkovou rikšou po Limě. A pozor, důležité! Při brífinku nekoukejte mlsně po Alejandrovi, ale radši poslouchete, co říká: „Hlavně to zase nepoplést! Každý aktivista se řetězem připoutá k jednomu stromu. Ne k jednomu kanibalovi! ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

No podívejte-asi takhle: Pokud se rozhodnete vstoupit do specifického a kultovního subžánru o který se nikdo dobrých dvacet let pořádně ani neotřel, je tak trochu vaší povinností jít do toho takříkajíc s koulema, překračovat hranice, být odvážný, kontroverzní, zneklidňující a šokující. Roth je sice fajn chlapík, ale přes to všechno čím by chtěl být, vlastně nikdy opravdu nepřekročil hranice a svou filmovou “indie hru“ hraje v rámci standardů a systémových mantinelů. Green inferno není vyjímkou. Šok se nekoná. Roth přichází s několika nápadama které možná překvapí, ale ve výsledku je jeho invence spíše (skoro výhradně) černohumorná –což by v zásadě nevadilo, kdyby to nebylo na úkor atmosféry. Gore se ztrácí v hloupě uhýbavém střihu. Přestože kdosi pochopil, že kontrast rudých figur na zeleném pozadí je docela efektní, dále už z kmene film čerpat neumí. Jakákoliv zvířeckost, dravost, syrovost kanibalských rituálů, odlišná mentalita a vnímání spirituálního světa- prostě to všechno co je nutné vykreslit aby to uvnitř západního kinokonzumenta zabrnkalo na hluboko zakořeněnou strunu obav a odporu, to všechno chybí...... Možná mě pobavilo vyústění, pár zajímavých nápadů, celková koukatelnost a svižnost, ale očekávání to nesplnilo ani z poloviny. Roth se prostě vysral na to natočit poctu a novou legendu a vystačil si pragmaticky jen s tím vědomím, že na první pořádně kanibalský film po tolika letech mu diváci skočí jako psi po flusu i bez výraznější snahy.. A to je ostuda :/ ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Mám rád staré kanibalské filmy a přestože nepovažuji Eliho Rotha za nějak skvělého režiséra, docela jsem se na tento film i těšil. No a vyplatilo se? Popravdě jsem z tohoto kousku dost v rozpacích, protože jsem očekával něco jiného, než se mi nakonec dostalo. Zvláště pak režisérův přístup byl dost zvláštní a narazil jsem tu na několik věcí, které se mi vůbec nelíbily. Hlavně první polovina filmu mi lezla vyloženě na nervy a dost jsem se u ní nudil. Zdlouhavé dialogy o ničem a rádoby vtipný humor – přesně tohle u hororových filmů moc nemusím. Navíc mi taky přišlo, že Eli snad ani nevěděl, co chce vlastně točit. Parodii na kanibalské filmy, nebo jejich dosti odlehčenou formu…To ví asi jen on sám, ale já moc spokojený nebyl. Teprve druhá polovina sebou přinesla i toužebně očekávané násilí, ale i to zde bylo dost „přízemní“. Žádné masakry zvířat, jen jedno povedené rozčtvrcení těla a propíchnutí větví při pádu letadla – to je sakra málo. Navíc mi většina postav byla krajně nesympatická, takže jejich postupná eliminace mi přišla víc než vhod. Jediným štěstím bylo, že se tu a tam přece jenom vyskytla docela povedená atmosféra, jinak bych Green Inferno odstřelil rovnou do odpadu. Když už nic jiného, tak Lorenza Izzo je kus pěkné ženské a ani se nedivím, že jejímu kouzlu propadl sám Eli Roth a posléze si jí vzal v reálu za manželku. 40% ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Prvních 40 minut bylo nesnesitelných. Nedělo se lautr nic, pokud člověk nepočítá plánování nesympatických individuí, které se chtějí jet do deštného pralesa připoutat k buldozeru. Když se pak konečně hlavní hrdinové dostali do spárů rudochů, kterým vládne docela sympatická šamanka a srandovní mistr popravčí, zdálo se, že se začne blýskat na lepší časy, protože seznamovací porcovačka byla opravdu výživná a já jsem doufal, že podobných chuťovek nabídne film víc. Jenže chyba lávky. Děj se pak přesune do klece, kde se vězni baví sraním, honěním, sebevražděním a dalšími podobnými kratochvílemi, kterými dávají najevo, že jsou to retardovaní idioti neschopní souvislejší myšlenky. Jo, občas nějaká krev vystříkne nebo se natáhne střevo, ale nejedná se o nic, co by budilo silnější dojem. Vše korunuje závěr, ve kterém mě hlavní hrdinka opět přesvědčila, že je totální kráva. Nevím, proč jsem od Rotha vůbec očekával něco kloudného. 30% ()

Galerie (50)

Zajímavosti (8)

  • Nahrávání soundtracku probíhalo v Bratislavě. (Halloween9)
  • Snímka je plná odkazov na slávny film Ruggera Deodata Cannibal Holocaust (1980), pretože je to jeden z najobľúbenejších filmov režiséra Eliho Rotha. Samotný názov The Green Inferno bol taktiež pracovným názvom spomínaného filmu, neskôr bol zmenený, aby bol jeho názov viac šokujúci a aby presne divákovi napovedal, o čo v ňom ide. (beso74)
  • Domorodci z peruánskej džungle, ktorí sa objavili v tomto filme, neboli podľa slov z traileru ešte nikdy filmovaní alebo fotografovaní človekom zo západu. (beso74)

Reklama

Reklama