Režie:
Christopher McQuarrieScénář:
Christopher McQuarrieKamera:
Robert ElswitHudba:
Joe KraemerHrají:
Tom Cruise, Simon Pegg, Rebecca Ferguson, Jeremy Renner, Ving Rhames, Alec Baldwin, Sean Harris, America Olivo, Simon McBurney, Ťing-čchu Čang, Tom Hollander (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Státním úředníkům se poněkud zajídají neortodoxní pracovní metody tajné vládní služby IMF (Impossible Mission Force), proto ji rozpustí a jejího šéfa Ethana Hunta chtějí hnát k zodpovědnosti. Mezitím se začíná o slovo hlásit mýtická organizace Syndikát, jejímiž členy jsou zběhlí tajní agenti. Jejím cílem je prostřednictvím řízených teroristických útoků zavést trochu jiný světový pořádek. Ačkoliv Hunt nemá pro akci proti Syndikátu oficiální pověření a pohybuje se v ilegalitě, shromáždí své zkušené parťáky (Simon Pegg, Ving Rhames a Jeremy Renner) a pokusí se tyto profesionální teroristy zastavit. Pomáhá mu i krásná britská agentka Ilsa Faust (Rebecca Fergusson), která má jedinou vadu na kráse – nedá se jí úplně věřit, protože dost možná pracuje pro druhou stranu. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (1 008)
Number uno letos. Pokračování Mission Impossible dodává divákovi přesně to, co jest očekáváno. Zběsilo dynamické tempo,které lidem se slabým srdcem způsobí infarkt. Nejpromyšlenější story ze všech dílů, vynikající Cruis ve formě více než kdy jindy, překvapivé a neočekávané zvraty, solidní záporák se zajímavě sychravým hlasem a fantastická rozmanitá akce, především honička na motorkách patří mezi nejlepší ve svém druhu. Prostě pořádná dávka inteligentního vzrůša hmm Oxymóron ?? 100% ()
Za me jeden z nejslabsich dilu. Tezce prekombinovanej dej, kterej misty nedava moc smysl a misty je jen zmatenej, spousta nezajimavejch postav a hlavni zaporak, kterej se tvari, jak kdyz ma v prdeli kolik. To vse v nezajimavym pribehu, z kteryho si po dvou dnech nebudete pamatovat ani prd. Aspon, ze je to vsechno vizualne standardne vypiplany, hlavni particka v cele s Cruisem tradicne super a akce vynikajici jako vzdy. Ale tentokrat to bohuzel k moji spokojenosti nestaci. ()
Mission: Impossible – Národ grázlů ve skleněný kostce: nejlepší padouch v dějinách série, nejlepší automoto honička od třetího Bournea, nejnebezpečnější James Bond na podpatcích všech dob, hi-tech i retro, pomalý i zběsilý, brilantní minimalistický finále a Tommy Boy v životní formě. Na konci jsem řval blahem jako tur(andot). Něco jinýho než architektonicky vymazlená čtyřka, ale furt nářez. Kvůli tomuhle člověk chodí čumět na nesmyslně velký plátno. SPECTRE to bude mít ztraceně složitý. ()
Rogue Nation je skvelou syntézou staromódnych akčných klasík a moderných postupov. Pomalšie tempo mi vyslovene lahodilo, namiesto zbesilých sekvencií McQuarrie naservíroval ťažkotonážne a pritom elegantné pasáže, ktorým jednoznačne kraluje naháňačka motoriek a bavoráku. Tom je v skvelej forme, Renner-Pegg-Baldwin precízne a hlavne, i vtipne sekundujú. MI5 má všetko, čo od Áčkovej žánrovky čakám, hlavne ak má najpodarenejšiu zákulisnú scénu v historií spracovaní Pucciniho Turandot :) Ps: V Cinestaru na Andělu už dávno nebol tak dobre vyladený zvuk, výrazne to prospelo zážitku! 80% | CineStar Anděl Praha, 29.7.2015 | ()
Galerie (517)
Zajímavosti (38)
- Pri nakrúcaní scény s Airbusom fúkal vietor rýchlosťou 297 km/h. Aby mohol mať Tom Cruise (Ethan Hunt) otvorené oči, dali mu do nich špeciálne kontaktné šošovky, ktoré zakrývali celú očnú guľu. Pri takej rýchlosti by mu aj najmenšia čiastočka prachu mohla vážne poškodiť oko. (krasomama)
- Prvou voľbou na rolu záporáka bol Benedict Cumberbatch. (winetach)
- Krátce se zvažovalo, že hlavním hrdinou bude William Brandt (Jeremy Renner), který by vůdčí roli převzal po minulém dílu Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011). Výdělky onoho čtvrtého dílu, a obliba Toma Cruise mezi diváky, přesvědčily studio (a především Cruise samotného), aby ve středu dění zůstal Ethan Hunt. (S.W.A.T)
„Good luck!“ Postmoderně sebeuvědomělá vysokooktanová špionážní akce se široko daleko nejlepšími akčními scénami, vtahujícím vyprávěním, hodně nepříjemným záporákem, velmi příjemnou ženskou postavou (vzhledem i jednáním) a množstvím nostalgických aluzí na seriál (kde se poprvé objevil Syndikát) i předchozí filmy (Moskva, králičí packa, motorky, zmínka o infiltraci do centrály CIA). Spokojeni by tak teoreticky měli být diváci, kteří za nejlepší z dosavadních dílů série považovali libovolný z předchozích čtyř. ___ Přes víceméně epizodickou strukturu je film semknutý nejen na úrovni menších dějových bloků, ale i díky jejich provázání. McQuarrie pro větší přehlednost neustále opakuje a do nových kontextů zasazuje klíčové informace, neztrácí ze zřetele ústřední téma osudovosti a náhody, díky němuž jsou některá rozhodnutí Hunta a Loana ospravedlnitelná (je snazší odpustit množství náhod filmu, který nahodilost osudu tematizuje), a nezapomíná, že natáčí akci týmovou, nikoli sólovou. Vztahy mezi členy týmu, ztrácení a získávání důvěry mezi nimi, nahrazují běžnou romantickou vztahovou linii, které se film k mé velké radosti dokázal zcela vyvarovat. (Postavě neohrožené dvojité/trojité agentky by podlehnutí Huntovu živočišnému charismatu pouze ubralo na věrohodnosti.) Skoro všechny akční scény jsou dynamizovány prostříháváním mezi více postavami a Hunt se opakovaně ocitá v situacích, z nichž by bez cizí pomoci ve zdraví nevyváznul. Sjednocení týmu zhruba v polovině filmu, kdy všichni čtyři poprvé sedí u jednoho stolu, je přitom klíčovým bodem obratu. Dochází k žánrovému posunu od „exotického“ akčního dobrodružství směrem ke špionážnímu thrilleru, čemuž odpovídá i změna barevného tónu (teplé barvy jsou vystřídány chladnými). Nadále sice jde hlavně o získávání a vyhodnocování informací, jenom už ne tak adrenalinovými cestami. ___ Potěšující zpestření v záplavě hlučných a rychle stříhaných akčních scén je také McQuarrieho pojetí akce. Scény jsou relativně přehledné, díky natáčení „naživo“ velmi fyzické a silný pocit nebezpečí vyvolávající (ta potápěčská si svou intenzitou nezadá s některými momenty z Gravitace) a znamenitě pracují také se střídáním delších a kratších záběrů, hluku a ticha. Každá z akčních sekvencí má mimo to vlastní vývojový vzorec a zároveň posouvá hlavní vyprávění (pověst IMF, dopadení Loana). ___ Kromě rozehřívací funkce plní parádně vygradovaná předtitulková akce úlohu posledního hřebíku do rakve IMF. Následující dvě velké akce jsou nejprve po vzoru seriálových epizod samostatně uvedeny (klasická hudba u Benjiho hrajícího na Xboxu předjímá scénu v opeře, Ilsino potápění v bazénu pak Huntovu podvodní misi) a každá z nich je strhující díky odlišnému způsobu distribuce informací. V prvním případě víme stejně málo jako hrdinové, a následně jsme stejně tolik jako oni překvapeni. Ve druhém je nám naopak plán dopředu podrobně vyložen a napjatě čekáme, kdy a jak moc se zvrtne. Třetí výraznou ukázkou chytré práce s diváckým očekáváním a nespolehlivým (resp. vše důležité neříkajícím) vyprávěním je akce v Londýně, naznačující nám, že víme více než některé postavy (Brandtův telefonát), aby se vzápětí ukázalo, že jsme ve skutečnosti byli navedeni na falešnou stopu. K obezřetnosti vůči tomu, co vidíme, co slyšíme a co si z toho na základě znalosti klasických vyprávěcích norem vyvodíme, jsme přitom vedeni již od vtipné scény na Kubě, která je Kubou jen napůl. ___ Podstatnou část zápletky můžeme vnímat jako jeden velký MacGuffin, jenž postavy akorát svádí z cesty vedoucí rovnou k cíli. Ale podobně jako třetí díl, i Rogue Nation je akčním filmem o akčních filmech, který na konstrukci nesoucí jeho akční scény sám upozorňuje. Ví, že my víme. Zná pravidla hry stejně dobře jako diváci a proto je uzpůsobuje vlastním potřebám a nebojí se od nich ani výrazně odklonit (zklidnění tempa a „multiplikace“ padouchů ve druhé polovině). Pro nás je ovšem podstatné, stejně jako u Hitchcockových filmů (se srovnatelně nepravděpodobným zápletkami), nakolik je tato hra s pravidly zábavná a napínavá. Za sebe mohu napsat, že maximálně. 90% () (méně) (více)