Reklama

Reklama

Pan Charles Duchemin (Louis de Funès) hájí největší chloubu sladké Francie - gastronomii. Vydává knižního průvodce a hodnotí kvalitu a vytříbenost jednotlivých restaurací. Má starosti s nezdárným synem (Coluche), který se chce stát principálem v cirkuse, ale hlavně s podnikatelem Tricatelem (Julien Guiomar), „králem“ motorestů a závodních jídelen, který se chystá v ďábelském plánu skoncovat s tradiční francouzskou kuchyní. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (312)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Křidýlko nebo stehýnko je nadčasová klasika v rámci komediálního žánru, která mě rozhodně nikdy neomrzí, a rád se na ni čas od čas kouknu. Louis de Funés byl opravdu skvělý komik a v kombinaci s výtečným dabingem od Filipovského tak vznikla jedna z nejvýraznějších komických postaviček, která si získala srdce a obdiv nejednoho diváka. Příběh byl solidně vystavěný a humorné gagy a scénky fungují skvěle i po těch desítkách let. Jeden z klenotů francouzské komedie, který s věkem zraje stejně dobře jako kvalitní víno. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

To si takhle nachystat na stůl dobré jídlo a pití a pustit si tento film, tomu říkám hezky prožitý večer. Jedna z těch nejznámnějších a také nejpovedenějších Funésových komedií. A když se navíc přidají géniové typu Zidiho či Cosmy - je vyhráno. Tohle si pouštím minimálně dvakrát za rok a pokaždé si skvěle pochutnám. ()

Reklama

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Veľmi veľké a príjemné prekvapenie. Nie som práve najväčším fanúšikom Funèsovho humoru, založeného na prílišnom šaškovaní a prehnaných grimasách (à la Burian), kde všetko ostatné je potlačené do úzadia. Toto ale bolo úplne iné kafé. Funès sa tentokrát vo svojom prejave výrazne krotil (asi čiastočne aj kvôli prekonanému infarktu) a namiesto hlúpeho šaškovania dal prednosť hereckým prostriedkom. Komédia teda nie je postavená na Funèsovej typickej komike, ale viac na výbornom konverzačnom humore, ktorý mi skvele vyhovoval (často som sa nevedel zastaviť v smiechu) a potom na situačnom humore (áno, často poriadne uletenom). Zrejme najlepšia komédia s Funèsom, spolu s Veľkým flámom (1966), ktorý tiež nie je postavený vyslovene na Funèsovom šaškovaní (Funès tam má dokonca výrazne menej priestoru ako obvykle), ale takisto na kvalitnom scenári a inteligentnom humore, podobne ako je to v tomto filme. ()

dyfur 

všechny recenze uživatele

....výborná komédia od L.d.F......ten koniec sa mi moc nepáčil kedysi ani dnes....ale ozaj som si nemyslel,že za x-rokov budeme aj my jesť " trikatela" tj budem musieť hľadať bezlepkovú šunku,že mi jogurt vydrží 2 mesiace,mlieko chutí inak ako mlieko pravé.....to čo do "seba pcháme " je častokrát ten trikatel :) ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem neviděl nějakou komedii s de Funèsem, a tak jsem docela rád, že tou další byla zrovna komedie o jídle. Jakmile je někde jídlo, hned mě ten film baví o hodně víc. Třeba "Lásce na kari" ta indická kuchyně strašně pomohla. Tady toho jídla zase tolik nebylo, ale spojení dvou skvělých komiků tomu dalo svoje. Výborně jsem se bavil. Tyhle filmy navíc dávám jen v češtině, což má ještě kouslo navíc. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (26)

  • Nápad na film vznikol už 4 roky pred výrobou, kedy v roku 1972 pozval producent Christian Fechner Louisa de Funèsa na obed, aby sa s ním stretol a navrhol mu, aby s ním produkoval film. Fechner na to spomínal: "Bol som jeho veľkým fanúšikom a jeho dialógy z filmov som poznal naspamäť. Pri tom obede som mu niektoré odrecitoval a myslím, že ho to pobavilo. Bol to ten najzdvorilejší muž a myslím, že ho veľmi potešilo, keď videl veľmi mladého producenta – mal som dvadsaťsedem alebo dvadsaťosem rokov – v plnom rozpuku ako fanúšika jeho filmov a človeka, ktorý sníval o spolupráci s ním." (Arsenal83)
  • Bílé kostky, které Charles Duchemin (Louis de Funès) nadšeně ochutnává v japonské restauraci, jsou seitan (pšeničné maso). Po návratu domů říká svému zahradníkovi, aby zasázel sóju. Sójové maso je alternativou k seitanu. (sator)
  • Názov filmu vznikol tak, že keď sa začala pripravovať výroba a film mal hrubé kontúry, tak režisér Claude Zidi bol na večeri v Petit Colombier na Rue des Acacias v Paríži a tam k nemu prišiel čašník. Ten sa ho opýtal: "Krídelko alebo stehienko?" a názov filmu bol vymyslený. (Arsenal83)

Reklama

Reklama