Reklama

Reklama

Komedie Dobrodružství rabína Jákoba, natočená režisérem Gérardem Ourym, je jedním z mála vynikajících filmů Louise de Funese, který nebyl v našich kinech uveden. Funes si v něm svým typicky žlučovitým způsobem zahrál bohatého francouzského podnikatele, který nemá nic proti cizincům, pokud to nejsou zrovna černoši, Židé nebo Arabové. Nejlépe by asi bylo, aby na světě žili jen samí čistokrevní bílí Francouzi. V nejméně vhodnou chvíli se však dozví, že jeho šofér je Žid a že on sám se zapletl do jakési politicko-teroristické honičky kudrnatých Arabů. Aby unikl svým pronásledovatelům a zachránil si holý život, musí se převléknout za židovského rabína, a sehrát tak hlavní roli na oslavách pařížské židovské obce. A nejen to, musí podstoupit i koupel v kádi plné žvýkačky a sypajících se bonbónů. A tak různé zážitky a dobrodružství postupně otupí hroty jeho „předpojatosti“. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (225)

anderson 

všechny recenze uživatele

No neverím vlastným ušiam, ale ĽUBO GREGOR absolútne prekonal moje očakávania. Zúfalé pokusy sípavého Krampola a podobných imitátorov sa môžu ísť zakopať. A napriek tomu, že už je to trápne, chcem opäť poďakovať neznámemu hrdinovi, ktorý vyrobil "samodělné" DVD s pôvodným formátom obrazu, s pôvodným francúzskym znením aj slovenským dabingom a dokonca (!) aj so slovenskými titulkami. A distribútorom tých odporných DVD shitov od URANIE a DVD EDICE odkazujem úplne natvrdo a bez hanby: NASRAŤ ! (19.7.2009) ()

otík 

všechny recenze uživatele

Lepší s titulkama než s tragicky parodujícím Krampolem. Jinak ale podařená komedie, hlavně scény z továrny na žvýkačky jsou přímo geniální, zbytek je už taková ta klasika s Funesem. Příběh staví na záměně rabínů, na Funesově šklebení a dobré chemii mezi Funesem a Giraudem. Zaujme jistě i taneční židovská kreace a povedený hudební motiv. Z nostalgie po Funesovi čtyři hvězdy, jinak spíše průměr. ()

Reklama

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Klasický Funésův film, u kterého jsem se jako vždy parádně bavil. Funes je zde prostě opět excelentní, hlavně ve scénách v továrně na žvýkačky. Opět je tu několik nezapomenutelných výroků: " Jak se jmenujete?" " Žluva, jako ten pták". V tomto filmu me úplně nejvíc extra vadil dabing s Krampolem. Není to Filipovský a není to ani pravý zástupce. JInak pocity z filmu mám dobré, Louis prostě v kondici... 100%. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

mě to přišlo stejný jako ostatní bláznivé komedie s Funesem. Navíc hodně překombinované hlavně těmi moralitkami na téma xenofobie. To už jsou pro mě zábavnější ty hloupější filmy o četníkách. Krampolův dabing komentovat raděj nebudu. [ PŘÍBĚH: 1 /// NÁLADA: 3 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

-CO JÁ VÍM, KAM ODEŠEL...TAM, NEBO NA DRUHOU STRANU? KDYBYCH MĚLA HLÍDAT KAŽDÉHO... -SPRÁVNĚ. JE TŘEBA HLÍDAT ÚPLNĚ KAŽDÉHO! Režisér Gérard Oury je Žid. V podstatě jenom tohle stačí vědět a v tomhle filmu zjistíte daleko více než byste čekali. Intelektuální terorismus je hnus. SVATÝ ANTONÍČKU, AŤ SEŽENU ODTAHOVACÍ VŮZ, AŤ SI NECHÁM OPRAVIT AUTO, AŤ SEŽENU NOVÉHO ŠOFÉRA, TENTOKRÁT TO BUDE KATOLÍK, SLIBUJU ANTONÍČKU, JAKO JSI TY, JAKO JSEM JÁ, JAKO JE PÁNBŮH... ()

Galerie (69)

Zajímavosti (17)

  • Když Datel (Louis de Funès) zdraví židovské rodiny jmény, která čte na vývěsních štítech obchodů, osloví jednu rodinu podle reklamy na džíny levisky jako „Drazí Levisové“. Zakladatel firmy Levi Strauss byl ve skutečnosti Žid. (jan.hryz)
  • Z uměleckého hlediska a kritérií společenského dopadu řadí odborníci tento snímek mezi nejlepší Funèsovy filmy, výjimečnému zájmu se komedie těšila i u fanoušků, z nichž mnozí ji považují za nejlepší komikův film. U zrodu filmu stál režisér Gérard Oury, který měl zkušenosti s provokujícími scénáři, a jeho cílem bylo natočit nejen dobrou veselohru, ale také satiru na současný stav xenofobní francouzské společnosti. Nesnášenlivost vůči jiným rasám a náboženstvím byla zosobněna karikaturou maloměšťáckého podnikatele Viktora Datla ve Funèsově podání. Příliš ostré kritické tóny byly také příčinou ustoupení společnosti Gaumont od financování filmu (původní producent Alain Poiré pak nikdy nepřestal litovat, že film nemohl dokončit) a natáčení proběhlo pod vedením Bertranda Javala a záštitou společnosti Film Pomereau. (argenson)

Reklama

Reklama