Reklama

Reklama

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (814)

Peytl 

všechny recenze uživatele

V prvních třiceti dvou minutách se událo toto, měl jsem tři telefonáty a sledoval jsem xichty, které se americko/pateticky tvářily a přehrávaly, jak v Mládkovo Čundr country show a já měl neskutečnou chuť si společně s tou obrýlenou krávou zapět, tramtadadá, mám to za sebou, nicméně mě v té chvíli ještě hodina čekala. První telefon jsem měl od Velké tlamy, toho jsem poslal razantně a nekompromisně do prdele hned, jak se mi na displeji objevil jeho fokumééé obličej a velmi ostře ho zjebal za hodnocení, no mladej pitomec. Zalehl jsem, protrpěl sedm minut a verbitch na drátě, stěžoval si u něj krajan, že byl poslán do anusu, ostravští bonzáci, k němu jsem již tak vyhraněný nebyl, slíbil mu sex s novými ministranty a tahání za měchy u varhan v Pardubickém kostele a návštěvu známého očaře, ušaře a kožaře, aby příště nečuměl na film indisponován a zabalen v igelitu. Přátelsky jsme si vyměnili několik dosud neznámých vulgarismů a já se opět ponořil do napínavého snímku (zrovna se v Úle vyptává retardovaný kokot s dementně vypoulenými sklivci na něco japného a já řvu smíchy)...cože, kurva, tak to už je přes čáru, wacosráč a jeho neomezený tarif. Kupodivu mně právě on byl duší nejblíže a po velice klidném a konstruktivním dialogu, jsme se domluvili na hodnocení o výši tří pizd a o eliminaci předchozích dvou telefonistů. Vypl jsem mobil a tímto se omlouvám Mačetovi, že jsem ho nechal stát u sluchátka s melodií "Už mi nech volej". Zkrátka, Halle mě nikdy moc neBerry a pominu-li její neortodoxní vlasovou stylistiku a bulimickou figuru, pak si dovolím napsat, že jako hérečka stojí...no, nestojí za nic. Nešť, o tom potom. Emerika jak malovaná, každou vteřinu třináct vražd smrt zabití, opět, opět, vše za bžiliony a opět k hovnu. Člověk jim popíše hledané auto včetně tovární značky (toyota camry), aby vzápětí z vysílaček znělo, hledá se vínový sedan značky neznámé, no, mám dost. A dalších milion podobných sraček. Neuvěřitelné. Novodobý Sam Hawkins v tomto světle není už tak nesympatický a navíc pracuje vlastně logicky a racionálně, tedy až na to, že měl raději vzít nějaké bobří kožíšky a paruku si koupit v K-martu, nemusel být tolik bit. Přemýšlím, co napsat, abych nevyzvracel pointu a zároveň varoval před přehnaně dobrým hodnocením. Únos, traumatizovaná operátorka, traumatizovaná unesená adolescentka, traumatizovaný vrahoun a kadeřník, traumatizovaný svatý...věřte mi, víc jak tři ani omylem. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Žánrově čistý thriller s rychlým spádem a nádherně přímočarým dějem, který jde až ve finále příliš do hloubky (vrahovy mysli). Informace o hrdince jsou omezené na ty, které potřebujeme znát kvůli pracovní linii vyprávění. Zbývající záchytné body k identifikaci s protagonistkou zajišťuje Halle Berry svým přesvědčivým ztvárněním ženy křehké, ale odhodlané. Linie osobní je pak do té pracovní šikovně implementována (díky čemu může být film zároveň ódou na práci telefonních operátorek i policistů) a zbytečně se nedere do popředí. Důvod, proč se film pohybuje jen těsně nad hranicí průměru, bych neviděl ve scénáři, který postavám předepisuje jakž takž rozumné jednání. Samozřejmě s ohledem na požadavky žánru, tzn. – aby nám mohl být nabídnut očekávaný typ divácké slasti, protagonistka se musí alespoň jednou zachovat poněkud hloupě. Z „pouze“ uspokojivé úrovně filmu bych vinil režiséra. Anderson sice dokáže vystavět napínavou scénu s vlastní gradací, ale potíže mu dělá kontinuální stupňování napětí napříč filmem, který ve výsledku funguje na způsob několika pospojovaných seriálových epizod. Má více dramatických vrcholů a několikrát začíná jakoby nanovo, což je při jeho střídmé stopáži a high concept premise rozhodně škoda. Souvisí to rovněž s nemožností emocionálního napojení na oběť, o které toho zvíme strašně málo. V libovolném slasheru by byla jen jedním z vrahových předkrmů před final girl (otázka, kdo je vlastně final girl, a jak film využívá slasherové schéma, je v souvislosti s Tísňovou linkou možná nejinspirativnější). S Jordan můžeme soucítit a pociťovat stejnou bezmoc jako ona, ale strach o její život po většinu filmu mít nemusíme, protože jí reálně nic nehrozí. Tím Tísňová linka připomíná Okno do dvora, jehož hrdina byl odkázaný na to, co viděl, stejně jako si Jordan musí vystačit s tím, co slyší. Nápaditá práce se zvukovou stopou (na způsob Rozhovoru nebo Výstřelu) se bohužel nekoná, ale to už bych od nízkorozpočtové žánrovky chtěl opravdu moc. 70% ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Komorní thriller pro dvě herečky, který se nevyhne plochým postavám (oběť), klišé (hrdinčino trauma) a velkým náhodám (hrdinka kápne podruhé na stejného vraha). Úvodní třetina se opírá o zajímavost rutiny tísňové centrály, prostředek s unesenou v autě servíruje slušnou porci zvratů, nápadů a napětí, což ale poněkud shodí hodně vychtěné finále. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Ta práce s napětím, dusnem, divákovým strachem o postavy a souznění s nimi, dále dynamické tempo, uvěřitelnost (třebas i zdánlivá)…Tísňová linka je po dlouhou dobu opravdu velmi kvalitním thrillerem, který dokáže publikum naprosto pohltit. Bohužel během posledních zhruba 10 minut začíná jít film pomalu ale jistě do kytek (na druhou stranu napínavá scéna se skříní ještě docela dává zapomenout na „poněkud“ zvláštní chování hlavní hrdinky), ovšem pak přijdou poslední cca 3 minuty, kdy už jde vyloženě o výsměch. Což mě dost mrzí, protože dementní a samoúčelný konec to zbytku snímku velmi kazí. Kvůli němu hodnotím pouze slušnými 4*. ()

AllShallFall 

všechny recenze uživatele

Ono to celé vypadá a působí napínavě a zajímavě. Ale co to má jako znamenat, že USA plná nejlepších technologií a nejlepších agentů, najednou má problém najít signál jednoho pitomého telefonu? A to nemluvě o to, že únosce byl spatřen díky mávající dívce na dálnici a rovněž byla udána přesná poloha... celou dobu tam léta vrtulník, který dokáže být během 10 minut o 80 km jinde a prostě je stále k nenalezení? Do toho rozlitá barva, silnice zajebaná bílou a stále nikde žádné stopy a nikdo to proste nemůže najít. To je dobrá komedie. Frajerka leží půl hodiny v kufru a vůbec neklade žádnej odpor, ani i když se přiblíží nějakej trouba. No to je prostě scénář úplně na píču. Fakt se to tváří tak napínavě,ale hovno z toho. A co víc je perfektní, že žádná policie toho idiota vůbec nenajde, ale hlavně že ho najde operátorka. Debílek k ní stojí zády a prostě všichni jsou vysraný jak lečo s vejci a vůbec nic se neděje. Žádná akce. A co mě úplně rozesmálo, když frajer dostane nůžky do ledvin, otočí se a vidí vyděšenou buchtu a ta čeká, oči na vrch hlavy vyvalený, co zase bude chtít udělat tak dramatizujícího a zákeřného. V tuhle chvíli jsem smíchy spadl z postele. Jednoduchá americká pečovina. To je prostě blbost jak vystřižená. Chtělo by to fakt něco reálnějšího z čeho se fakt člověk posadí na prdel strachy a ne smíchy. Takové hle filmy byli možná tak dobrou záležitostí před 20 lety, kdy to bylo TOP. Dnes je to nudné, trapné ubohé. Vážně to chce lepší děj a ne takové kokociny. No ale protože se to opravdu tvářilo tak napínavě, tomu tu hvězdu dám. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Když se Casey (Abigail Breslin) probudí v kufru, tak v autě hraje „Puttin' On The Ritz“ od Taco. (Duoscop)
  • V době uvedení filmu se z hlediska produkce jednalo o nejvýdělečnějším film společnosti WWE studios. (Chris Masters)

Reklama

Reklama