Reklama

Reklama

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (814)

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Výborný thriller, kterému napětí opravdu neschází, spíše naopak - od začátku až do konce to šlape na plný obrátky. Navíc to není nikterak roztahaný, ale pěkně svižný, za což chválím. Herecké výkony všech třech hlavních protagonistů byly výborné (tys nám ale vyrostla Abigail). Sem tam se objeví chvilky, kdy se něco odehraje s hodně velkým štěstím nebo blbou náhodou, což zapůsobí trochu divně, ale jsou to víceméně přehlídnutelný detaily. Konec se mi zpočátku nelíbil, ale s nějakým odstupem můžu říct, že mi ani ten nevadil. Rozhodně se jedná o jeden z nejlepších čistokrevných thrillerů posledních let, který bych klidně svojí určitou podobností (ne dějovou), zajímavostí a napínavostí přirovnal k tomuto kousku z 90. let. 80% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Keďže som ako prvý z dvojice Berryovej trilerov videl Kidnap, tak som si nemohol všimnúť, ako sa snaží z relatívneho úspechu Tiesňovej linky ťažiť. Tam mal celý príbeh poriadny spád a drive, keďže je Halle na cestách a za volantom, ale sklame v odfláknutom závere. Tu je to presne naopak. Záver mení žáner a pribúda napätie, kdežto cesta k nemu nie je až tak zaujímavá. Inak tuctový triler, ktorý ponúka presne to, čo sľubuje. Páčila sa mi hra s úmrtiami v spojitosťou s chovaním Breslinovej ("Je to tvoja vina"), čo je pekne v závere vypointované. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Žánrově čistý thriller s rychlým spádem a nádherně přímočarým dějem, který jde až ve finále příliš do hloubky (vrahovy mysli). Informace o hrdince jsou omezené na ty, které potřebujeme znát kvůli pracovní linii vyprávění. Zbývající záchytné body k identifikaci s protagonistkou zajišťuje Halle Berry svým přesvědčivým ztvárněním ženy křehké, ale odhodlané. Linie osobní je pak do té pracovní šikovně implementována (díky čemu může být film zároveň ódou na práci telefonních operátorek i policistů) a zbytečně se nedere do popředí. Důvod, proč se film pohybuje jen těsně nad hranicí průměru, bych neviděl ve scénáři, který postavám předepisuje jakž takž rozumné jednání. Samozřejmě s ohledem na požadavky žánru, tzn. – aby nám mohl být nabídnut očekávaný typ divácké slasti, protagonistka se musí alespoň jednou zachovat poněkud hloupě. Z „pouze“ uspokojivé úrovně filmu bych vinil režiséra. Anderson sice dokáže vystavět napínavou scénu s vlastní gradací, ale potíže mu dělá kontinuální stupňování napětí napříč filmem, který ve výsledku funguje na způsob několika pospojovaných seriálových epizod. Má více dramatických vrcholů a několikrát začíná jakoby nanovo, což je při jeho střídmé stopáži a high concept premise rozhodně škoda. Souvisí to rovněž s nemožností emocionálního napojení na oběť, o které toho zvíme strašně málo. V libovolném slasheru by byla jen jedním z vrahových předkrmů před final girl (otázka, kdo je vlastně final girl, a jak film využívá slasherové schéma, je v souvislosti s Tísňovou linkou možná nejinspirativnější). S Jordan můžeme soucítit a pociťovat stejnou bezmoc jako ona, ale strach o její život po většinu filmu mít nemusíme, protože jí reálně nic nehrozí. Tím Tísňová linka připomíná Okno do dvora, jehož hrdina byl odkázaný na to, co viděl, stejně jako si Jordan musí vystačit s tím, co slyší. Nápaditá práce se zvukovou stopou (na způsob Rozhovoru nebo Výstřelu) se bohužel nekoná, ale to už bych od nízkorozpočtové žánrovky chtěl opravdu moc. 70% ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Přímočarý thriller, kde k napětí stačí telefon, únosce a holka v kufru (ta má onen telefon). Berryová je fajn (až na příšerné afro...jí někdo nemohl říct, že vypadá jako zmoklý pudl?) a její protivník pěkný nervák, co nejde pro vraždu daleko. Jakmile se děj rozjede, pak jedna napínavá scéna stíhá druhou a divák rád odpustí i malé chybičky (kdy Jordan - a nejen ona - jedla, spala, šla na záchod? proč nevyběhla nejprve s mobilem ven a vše neohlásila? proč nezaklapla víko? ...jistě, páč scénárista měl jiné úmysly). Mně to nevadilo, já si napětí s chutí užil. Podobný film - Collateral. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Pobaví a zmizí z filmové police. Takových kousků je nespočet. The Call do takové skupiny místy směřuje, nakonec je ale přeci jenom o krapet lepší. Tentokrát jsme v týmu operátorů profláknuté linky 911, mezi kterými sedí i profesionálka každým coulem s tváří Halle Berry. Jenže neúmyslnou chybou „připravila“ nepěkné chvilky pro dospívající blondýnu (bacha, spoilery), kterou policie pár dnů po telefonátu najde zakopanou kdesi mimo její dětský pokojíček. Půl roku poté se situace opakuje. Zase jde nějaké hovado po mladé holce a naše milá operátorka už v roli vyučující operátorů-bažantů (navíc poctivě zobající prášky z té půl roku staré nepříjemnosti) si zase bude muset nasadit sluchátko. Tahle óda na všelijaké operátory tísňových linek nicméně předhazuje postavám poměrně rozumné jednání. To je pozitivum číslo jedna. Berry je po delší době opět snesitelná, dobrá zpráva číslo dvě. Uvěřitelnost – do jisté míry a bez finální dvacetiminutovky – pozitivum číslo tři. Přidejme ještě solidního magora Michaela Eklunda a můžeme slavit. Především televizní tvůrce Brad Anderson má navíc řemeslo v malíku. Se střihem a ruční kamerou to umí a vytvořil poměrně intenzivní atmosféru. Rychlý spád jen ruší možnost dozvědět se o oběti víc. Přesto tu máme žánrově čistý thriller, který nakonec (vlastně i částečně zbytečně) odhalí psychopatův motiv a který musí chutnat. Jenže.. Proč něco, co začalo tak slibně, musí skončit tak hollywoodsky? Cokoliv originálního je totiž nakonec opuštěno, z operátorky se lusknutím prstu stává tuctová akční hrdinka a oběť si chce po dlouhé projížďce v kufru taky trochu zašermovat nožem. Cynické finále je přinejmenším trapné!! Škoda, ty čtyři hvězdy mohly být podstatně jistější!! ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Ve filmech společnosti WWE studios je zvykem, že si ve snímku zahraje zaměstnanec wrestlingové společnosti WWE. Zde si svou vůbec první filmovou premiéru odbyl americký wrestler David Otunga v roli strážníka Devanse. (Nathanielmon)
  • V scéne, kde vtrhnú policajti do domu únoscu a rozprávajú sa s jeho ženou, je na stole možné vidieť figúrku generála z filmu Malí bojovníci (1998). (fefee)
  • Během prvního dramatického hovoru si lze všimnout, že se mezi jednotlivými střihy mění poloha Jordanina (Halle Berry) mikrofonu. (Shadowrat)

Reklama

Reklama