Reklama

Reklama

VOD (1)

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (815)

Matty 

všechny recenze uživatele

Žánrově čistý thriller s rychlým spádem a nádherně přímočarým dějem, který jde až ve finále příliš do hloubky (vrahovy mysli). Informace o hrdince jsou omezené na ty, které potřebujeme znát kvůli pracovní linii vyprávění. Zbývající záchytné body k identifikaci s protagonistkou zajišťuje Halle Berry svým přesvědčivým ztvárněním ženy křehké, ale odhodlané. Linie osobní je pak do té pracovní šikovně implementována (díky čemu může být film zároveň ódou na práci telefonních operátorek i policistů) a zbytečně se nedere do popředí. Důvod, proč se film pohybuje jen těsně nad hranicí průměru, bych neviděl ve scénáři, který postavám předepisuje jakž takž rozumné jednání. Samozřejmě s ohledem na požadavky žánru, tzn. – aby nám mohl být nabídnut očekávaný typ divácké slasti, protagonistka se musí alespoň jednou zachovat poněkud hloupě. Z „pouze“ uspokojivé úrovně filmu bych vinil režiséra. Anderson sice dokáže vystavět napínavou scénu s vlastní gradací, ale potíže mu dělá kontinuální stupňování napětí napříč filmem, který ve výsledku funguje na způsob několika pospojovaných seriálových epizod. Má více dramatických vrcholů a několikrát začíná jakoby nanovo, což je při jeho střídmé stopáži a high concept premise rozhodně škoda. Souvisí to rovněž s nemožností emocionálního napojení na oběť, o které toho zvíme strašně málo. V libovolném slasheru by byla jen jedním z vrahových předkrmů před final girl (otázka, kdo je vlastně final girl, a jak film využívá slasherové schéma, je v souvislosti s Tísňovou linkou možná nejinspirativnější). S Jordan můžeme soucítit a pociťovat stejnou bezmoc jako ona, ale strach o její život po většinu filmu mít nemusíme, protože jí reálně nic nehrozí. Tím Tísňová linka připomíná Okno do dvora, jehož hrdina byl odkázaný na to, co viděl, stejně jako si Jordan musí vystačit s tím, co slyší. Nápaditá práce se zvukovou stopou (na způsob Rozhovoru nebo Výstřelu) se bohužel nekoná, ale to už bych od nízkorozpočtové žánrovky chtěl opravdu moc. 70% ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

No po pravde takova pecka aby to muselo bejt v cervenych cislech to teda neni to ani nahodou je tu sice ma oblibenkyne Halle Berry hudbu sklada John Debney ale nenecham se zase ovlivnit vetsinou a nevidim to na vic nez na prumer zacatek mne jeste docela zaujal mame tu sondu do zajimavyho prostredi ale bohuzel ten slibnej namet se postupne zacina topit v prumernosti Berryova si to dava z prehledem to rozhodne spis mne srala ta unesena pipina v kufru co desne prehravala a furt jenom jecela oh my god on ma lopatu on mne chce zabit a pohrbit! po pravde receno byla mi tak sympaticka ze jsem ji od zacatku ani nic jinyho nepral no a ten vrah? to je jenom nervozni agresivni vypatlanec co se chova fakt jak hovado a vrsi jednu chybu za druhou proste traged v druhy pulce uz to slo povazlive z kvalitou z kopce a nastesti to neni zbytecne dlouhy a vcas to skonci a dalsi vec kterou musim podotknout je fakt ze jsem v tom tak trochu videl propagacni agitku a reklamu na linku 911 neco tak trochu ve stylu jako aha vas unesli? tak to jo ale nebojte se tady jsme v Americe zemi neomezenych moznosti takze vas samozrejmne vystopujeme a zachranime coz ovsem zase na druhou stranu neni takovej kumst vzhledem k tomu jakej je ten vrah idiot kterej jedna naprosto nelogicky a dela vsechno proto aby ho odhalili no takze se sebezaprenim z lasky ke sve oblibenkyni a za slusnou prvni pulku to vidim na ten slabej prumer a tri hvezdice s odrenyma usima ale na vic to fakt neni osobne netusim proc je z toho zase kazdej tak unesenej az je to vytazeny na 73% ale nehodlam se tady tim nejak obsirne zabyvat pro mne osobne proste jenom dalsi prumernej thriller s dobrym nametem a nevyuzitym potencialem jakych jsou tucty nic vic ()

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Halle Berry mám moc rád, a to je ostatně taky hlavní důvod, proč jsem se na tento thriller podíval. První půlka filmu naznačuje, v čem přibližně spočívá práce na centrále 911 a poměrně zajímavě představuje hlavní hrdinku, která si bere práci, takříkajíc, s sebou domů. Druhá půlka je už samozřejmě velmi přikrášlená a moment, kdy se hlavní hrdinka vydá oběť hledat na vlastní pěst, je dokonce značně přitažený vlasy. Celé dohromady to však dohromady tvoří poctivý thriller a určitě vás až do konce, pod tíhou napětí, nenechá vydechnout...70% ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Ve svých komentech se pokud možno snažím vyhýbat termínu filmová klišé. Bohužel tenhle kousek na ně sází do té míry, že s nimi i padá. Na Tísňovou linku se můžete dívat jako na rutinně natočený thriller, který při vypnutém mozku může i napínat nervy, jenže já jsem kverulant a nevypínám. Takže tam, kde můj oblíbený Gilmour93 píše o hloubce scénáristických děr, já bohužel vidím krátery, do kterých by se pohodlně vešla i kosmická loď Federace. Jestli ne hned celá flotila. Tam, kde jiní vidí nebezpečného sexuálního maniaka a psychopata, tam já sleduju jeho karikaturu. Chápu, že ne každý scénář může mít kvality hodné pro oscarové klání, ale tomuhle filmu i v rámci žánru chybí věrohodnost a ten šílený závěr ho pak úplně pohřbí. Mám rád filmy, kde si režisér a scénárista s divákem hrají, informace dávkují a vodí ho za nos, ale tady se tím závěrem stala z thrilleru nechtěná parodie. Celkový dojem tentokrát nezachraňují ani slušné herecké výkony, takže zůstávám na velmi skromných 25 %. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

O filmu jsem slýchával samou chválu, takže se nemohlo stát, že by mé pozornosti unikl. Úvodních 10 minut a závěrečných 15 minut do svého hodnocení odmítám počítat. Chápu, že nějaký úvod to mít zkrátka muselo. Trošku mě mrzí, že byl tak neuvěřitelně nudný, ale vem to čert. Pro závěr mám taky pár slov. Je jich přesně šest. Co to do prdele mělo být? Lhal jsem, mám jich mnohem víc. Nevím, zda panu scénáristovi Richardovi D'Ovidiovi přišel vzhledem k předcházejícím minutám jako adekvátní a důstojné zakončení filmu. Mně, jako divákovi, ani vzdáleně. Ovšem to mezi úvodem a závěrem je něco neskutečného. Ano, je tam pár nelogických ,,detailů"(zdůrazňuji uvozovky). Sakra, zase jsem lhal. Ono jich není pár a nejsou to žádné detaily, a to ani detaily se zdůrazněnými uvozovkami. Jsou to obrovské chyby a je jich tam obrovská hromada. Je tu ovšem jedno velmi velké ALE. Veškeré nelogičnosti mi s velkým klidem kompenzuje naprosto nečekaný přísun napětí, vytvořeného symbiózou úžasného herectví a dechberoucího basového soundtracku, jehož tóny mi budou v hlavně doznívat až dlouho do noci. 4* ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Během prvního dramatického hovoru si lze všimnout, že se mezi jednotlivými střihy mění poloha Jordanina (Halle Berry) mikrofonu. (Shadowrat)
  • Jedná se o první film společnosti WWE studios, který byl nominovaný na filmovou cenu. (Nathanielmon)

Reklama

Reklama