Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (665)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Na tomhle slavném německém filmu mě asi nejvíc zaujala hra s hodně dynamickou střihovou skladbou či též nápaditá vzájemná souhra mezi vizuálem a hudbou. Jinak jako taková hra mi připadá prakticky celý film. Hra především na efekt, hra s různými možnými verzemi příběhu jakoby v hlavě hrdinky nebo paralelních vesmírech. Hra, která snad na ničem dalším nestojí a osobně mě nepřekvapila ani nápadem tří alternativních verzí příběhu, což jsem už viděl silněji provedené ve výrazně starší polské Náhodě. Hra, která s hlavní postavou mohla i tady doběhnout až k zajímavým myšlenkám či podnětům, ale raději poté, co doběhne na třetí pokus k poněkud neuvěřitelnému happy endu, se definitivně zastaví jako ta kulička v ruletě. A co dál s tím... Tak si říkám, jak by pokračoval Manniho život vzhledem k jeho práci uprostřed hodně pochybných kšeftů, i v případě, žeby jednou díky úsilí, dobrým nohám a štěstí ze strany své milující Loly vyvázl? Nemůžu říct, že by mě to jako celek nadchlo, nicméně sledovat nejen zmíněnou audiovizuální stárnku, ale také vyústění jednotlivých verzí bylo zajímavé... méně již pasáže např. z poloviny druhé verze, kde se mnohé scény v rámci kratké stopáže až repetitivně opakují. Za mě filmařsky osobitá jednohubka bez silnějšího zážitku. [65%] ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Homo ludens. Frenetický film, který je svým střídáním materiálů (film, video, fotografie), druhů (animovaný film, hraný film, pseudo-dokumentární momentky), žánrů (komedie, thriller, rodinné drama, romance) a tempa stejně neklidný jako hlavní hrdinka, díky výrazně červeným vlasům a způsobu rámování okamžitě k nalezení v libovolném prostředí. Nejen tím, že okamžitě víte, kde se nachází postava, kterou ovládáte, připomíná Lola videohru. Smrt neznamená konec hry, ale možnost být v další hře lepší, což je velmi osvěžující aktualizace "co by kdyby" schématu. Jak se ale dozvíme hned na začátku od "rozhodčího" (hlídač z banky), teorie je pouze "zbytek", dodatek ke strhující hře. 80% Zajímavé komentáře: mm, Radek99 ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Na tomhle filmu mě nejvíc baví jeho dynamika – pohyb kamery, běh Franky Potente, moderní soundtrack. Tak trochu problém je v tom, že lidé od Tykwera chtějí další podobné filmy, ale je to právě Lola, která se z jeho filmografie nejvíce vymyká. Tak mu to snad vydrží, protože flákat další filmy podle tohoto mustru by nebavilo ani jeho, ani mne jako diváka. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Tady se toho už napsalo tolik, že se budu určitě jen opakovat. Po třech fimech od Toma Tykwera jsem byla opravdu moc zvědavá na tolik opěvovanou Run Lola Run a můžu napsat, že jsem neočekávala až tak ojedinělé dílko. Rozhodně to není film, který by se dal řadit mezi průměrné a to hlavně svojí originalitou, opravdu zajímavým zpracováním (např.3 x 20) a v neposlední řadě svižným tempem, takže o nudě se nedá mluvit. A za to jsem prostě musela přihodit hvězdu navíc. Lola v podání Franky Potente byla natolik výborná, že si jí Tom Tykwer vybral i do následujícího filmu Princezna a bojovník, který mě ale oproti Lole přece jenom chytil o něco víc. 80% ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Ano, přiznávám se, Lolu jsem viděl poprvé dnes. A jsem z ní naprosto mimo. Co se týče německých snímků, je to určitě nejoriginálnější film v jejich dějinách a (po Ponorce) i druhý nejlepší vůbec. Takový nápad se prostě objeví jednou za X let.... A když je navíc podpořený senzační režií a kamerou a odzbrojujícím výkonem Franky Potente, jdou všechny zbytečné řeči stranou. Lola je dokonalá. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (22)

  • Natáčanie telefonovania v búdke a doma trvalo celý jeden deň. (ČSFD)
  • V žebříčku časopisu Empire byl snímek v roce 2010 zařazen na 86. pozici ze 100 nejlepších filmů světové kinematogragie. (Terva)
  • Scéna, kdy Lola v herně svým jekotem roztříští sklo a vyhraje, je inspirovaná filmem Plechový bubínek (1979), kde si malý Oskar svým jekotem, kterým též tříští sklo, vynutí to, aby mi bubínek nikdo nesebral. (Panfilmex)

Související novinky

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

11.03.2018

Pětadvacátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofest letos nabízí velmi kvalitní dramaturgii a zajímavé hosty. Tím jistě nevyhledávanějším bude francouzská herečka Catherine Deneuve… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno