Reklama

Reklama

Blbec k večeři

  • Francie Le Dîner de cons (více)
Trailer 1

Nikdy se neptej, kdo je tu větší blb! Nakladatel Pierre Brochant má zvláštní druh zábavy. Jednou týdně se schází se svými přáteli na tzv. „Večeři blbců“. Každý má za úkol sehnat na večeři jednoho blbce. Čím větší blb, tím líp – o to větší bude zábava. Tentokrát se Pierrovi podařilo získat jakéhosi Francoise Pignona, který pracuje na berním úřadě. Jeho životní vášní je stavění různých objektů ze sirek. Má dokonce svůj katalog. Je nesnesitelně otravný a nekonečně přihlouplý. Jenže tentokrát to Pierrovi tak snadno neprojde. Při golfu mu vypoví záda, nemůže se ani hýbat a v tom přichází Pignon na večeři. Pierre si jen potřebuje pustit záznamník…, aby si společně s Pignonem vyslechl vzkaz o tom, že ho opouští žena. A tím začínají Pignonovy eskapády, které Pierra psychicky i fyzicky téměř zruinují... Vynikající situační komedii, jejíž divadelní verze byla uvedena i na našich jevištích, natočil „odborník na komedie“ režisér Francis Veber (Hračka, Kopyto, Otec a otec, Uprchlíci), který do hlavních rolí obsadil Jacquese Villereta, Thierryho Lhermitta a Daniela Prévosta. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (624)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Mohol by som napísať, že to je komédia s parádne vygradovaným scenárom, množstvom gulometných a vtipných dialógov. Famóznym výkonom ústrednej dvojky z ktorých je ťažko povedať, kto je z nich skutočný blbec. Rovnako skvele zahratými vedľajšími postavami. Finále ktoré je rovnako dojímavé ako vtipné. Geniálnym českým dabingom z čias, keď dokázal tromfnúť originál. Ale to najpodstatnejšie je to, že je to aj pri opakovanom zhliadnutí tak vtipné, že sa mi od smiechu zaliali oči slzami a bránica sa mi natriasala tak silno, že som po dlhej dobe cítil jazvy na mojom rozrezanom bruchu. Je to proste pecka. Škoda len, že to je tak krátke. 10/10. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Francouzská komedie není nutně mým oblíbeným žánrem, ale musím uznat, že v tomhle případě jsem se bavil tím, jak se povedlo celý film zahrát, a to díky vybraným hercům, ale bavil jsem se i díky chytrému scénáři, který není hloupý a který vás dokáže strhnout. Na první pohled jednoduché, na druhý nesmírně zábavné. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Skvělá zpráva, Francouzská komedie je stále kvalitní a zábavná. A velikou zásluhu na tom má Francis Veber, který točí stále skvělé komedie (ne-li lepší) jako za časů své největší slávy (např. s Pierrem Richardem). A stačí mu k tomu jeden barák, telefon, čtyři chlapi, dvě kočky (dvounohé, samozřejmě :-)), necelých osmdesát minut a hlavně perfektní scénář. Thierry Lhermitte a Jacques Villeret jenom dokázali jací jsou znamenití herci a jaký mají komediální potenciál. A jako třešínka na dortu je výtečný český dabing (Viktor Preiss s Václavem Postráneckým) a úvodní chanson George Brassense přeložený a přezpívaný Jiřím Dědečkem. Znamenité. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

"To je ale blbec!" Je zajímavé, že nejlepší film Francise Vebera, je částečně vedle od mistrova stylu. Veber totiž ve většině svých předchozích komedií (ne všech!) vždy do děje přimíchal nějaké špióny nebo kriminálníky (však také napsal Strach nad městem a Nelítostný souboj s Lino Venturou). Blbec spíše připomíná Neila Simona, nejen tím, že se jedná o adaptaci divadelní hry. Na druhou stranu ty omyly a trapasy, do kterých se Francois Pignon zamotává jsou typicky veberovské. Hlavní hrdinové u Vebera se většinou jmenují Francois Pignon nebo Francois Perrin a vypadá to, že ztělesňují stejný prototyp smolaře. Jenže ačkoli se to nezdá, je mezi nimi přeci jen rozdíl. Perrin je vždy buď svobodný nebo šťastně ženatý a jeho patálie spíš vždy vznikají spíš z roztržitosti. Oproti tomu Pignon je vždycky po ztrátě partnerky a vlastně nemá rád sám sebe. Ale teď k Blbcovi. Říkat, že je podle i u nás úspěšné Veberovy čtvrté divadelní hry, je nošením dříví do lesa. Nicméně se o ní trochu zmíním. Na jejím úspěchu a inscenování mají podíl dva muži, o kterých se to moc neví. Prvním je kupodivu Jean-Paul Belmondo. Hra se mu natolik zalíbila, že jí s inscenací Feydauova Dámského krejčího vyklidil pole z vlastního divadla. Druhým je Pierre Mondy, i u nás známý herec (seržant Choudard v Sedmé rotě), který je ovšem také vyhlášený a kvalitní divadelní režisér. S Veberovou látkou se nesetkal poprvé, jeho hru Jak unést dámu dokonce zfilmoval. Právě Belmondo s Mondym dostali geniální nápad obsadit Jacquese Villereta jako Francoise Pignona. Pro Villereta byl stavitel maket ze sirek životní rolí. Roli Brochanta hrál na jevišti nejdřív Claude Brasseur, pak Michel Roux. Po famózním úspěchu byla filmová adaptace nasnadě. Pignonem měl být samozřejmě Villeret, ale Brochantem Gérard Depardieu. Nakonec je to Thierry Lhermitte a je to moc dobře. Stejně tak se povedo i obsazení vedlejších rolí: Daniel Prévost je jako Cheval ve větší formě jak za mlada a Catherine Frot v roli Marléne Malé je také dobrá. Američané plánovali remake ve Veberově režii a Robertem Benignim jako Pignonem. No to uvízlo na mrtvém bodě, každopádně už existuje indický remake. Pochvala za český dabing! "A pak ať zapěje vůl volů, ach, kdeže lonšt blbci jsou..." ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších současných francouzských komedií od Francise Vebera. Inteligentní humor, který potěší a zpříjemní necelou hodinu a půl. Při sledování zjistíte, že každý je svým způsobem blbec akorát to nedává znát nebo si to prostě nepřizná. Nejlepší scéna je jednoznačně s exekutorem, který zahrál excelentně při zjištění, kde se jeho žena nachází. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (13)

  • V čase 21:21 zprvu leží Pierre Brochant (Thierry Lhermitte) hlavou mimo koberec, v čase 21:28 však leží hlava na koberci. (Pepy)
  • Filmovanie prebiehalo na viacerých miestach v Paríži. (dyfur)
  • Pignon (Jacques Villeret) odkládá v jedné ze scén modré desky na pohovku a na ně aktovku. Když však bere aktovku, desky jsou v ní. (Pepy)

Reklama

Reklama