Reklama

Reklama

Pronásledování právě začíná. Ethan Hawk se jako bývalý automobilový závodník Brent Magna snaží najít svou unesenou manželku. Společně se Selenou Gomezovou následuje v jejím nadupaném autě, Fordu Shelby GT500 Super Snake, záhadný hlas Johna Voighta a snaží se vyhrát napínavý boj s časem. (HBO Europe)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (234)

ywo666 

všechny recenze uživatele

Tak bolo to celkom solídne. Skutočne akcia strieda akciu. Hlavne všemožné naháňačky, Občas okrenené nejakým strieľaním a celkom slušným počtom výbuchov. Škoda len, že ma táto autíčkarska akcia až tak veľmi neberie. Ethan solídny. Selena aj s jej prasačím nufáčikom už menej. Ako má to tempo má to gule, ale ja by som radšej aj nejaké bitky a akciu mimo auta. A záver bol dosť hlúpy aj na pomery. Relatívne silné 3*. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

I přes zjevnou zhovadilost zápletky muselo konstantně akční béčko, kde se vlastně nevyleze z auta, vypadat na papíře jako slibný materiál. Jen by po nadějném úvodu nesměla záhy nasednout otravná přechytralá teenagerka, ďábelská padouchova ústa usrkávající suché Martini by nesměla působit tak trapácky a především by jednotlivé honičky nesměly splynout do monotónní, nezáživné přehlídky poletujících policejních aut. Ale zase jich zničili hodně, to jo, závěrečná naháněná přece jen vystoupila z řady a i ta spolujezdkyně postupně přestala lézt na nervy. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Na tenhle film jsem se dost těšil. Mám rád jak thrillery o charizmatických hlasech v telefonu hrajících s hrdinou hru na úkolující kočku a úkolovanou myš (SMRTONOSNÁ PAST 3, TELEFONNÍ BUDKA, HRA O PŘEŽITÍ, 12 KOL, GRAND PIANO...), tak filmy o profi řidičích (DRIVER, DRIVE, BABY DRIVER, WHEELMAN) a taky filmy o sbližování se dvou rozdílných cizinců během jediné dramatické noci (TERMINÁTOR, DRTIČ MOZKů...) a tahle jejich symbióza uzavřená do stísněného prostoru obrněného žihadla mohla být klidně neoriginální, ale přesto slušně zábavnou béčkovou jízdou. Leč to by nesměly být četné honičky nepřehledné, zaměnitelné a soustředěné jen na fetišizování policejních aut poletujících vzduchem a tříštících se o jiná auta sotva se na ně Hawke podívá. A vizuál hojně využívající záběrů z průmyslových kamer a webkamerek by nesměl otravovat laciným lookem, dialogy by nesměly být tak nezáživné a blbé a postava přemoudřelé puberťačky v podání Seleny vpravdě nesnesitelná. ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Ethan Hawke se naprosto nesmyslně zaprodal týhle ultimátní sračce, která má příběh horší než libovolná hra Need for Speed vydaná po roce 2000. Celý je to o tom, že někdo unese jeho ženu a výměnou dostane nezničitelný Shelby Mustang s kamerama uvnitř i zvenku auta, takže ten zlej padouch (Voightova držka) z toho má vlastní reality show. No a nutí Hawka dělat nějaký píčoviny (jezdit plnou rychlostí o Vánocích v parku, honit se s policajtama ve stylu Kobry 11 atd.). Do toho všeho je tam ještě Selena Gomez jako hackerka s iPadem a černýma nehtama (protože černý nehty jsou známka punku), která tam prudí a pak Hawkovi pomáhá. Přestože padouch (Voightova držka) má na autě namontovaný kamery a mikrofony, tak si nevšimne, že Hawke se Selenou nakonec přestanou poslouchat a zmaří mu plán krádeže harddisků Pornhubu, čímž ho dostanou nečekaně do kouta. Ten film je samozřejmě naprosto debilní i mimo (neexistující) příběh, po technický i logický stránce jakbysmet. Hawke jezdí plnou rychlostí parkem, kluzištěm, po schodech a přesto nesrazí jedinýho člověka. S autem tam bourá stánky, kulisy a podia, skáče ze schodů a po schodech, bourá ostatní auta, jezdí výbuchama a v jedný konkrétní scéně si viditelně urazí zrcátko - přesto o dva záběry později je auto skoro jako nový, včetně novýho zrcátka. Nebo když padouch unese tlustou Selenu - tak ona mu telefonuje a prozrazuje pozici, natáčí to a mluví do kamery, a únosci s ní v autě o tom nevědí. No, ačkoliv se s Malarkeym obvykle +/- shodnu, tentokrát je to krok úplně vedle - adrenalinová honička mě bavila asi prvních 5 minut, potom už to bylo jen jako obrázková knížka s jednorožcem, kterou dostal Homer Simpson od svý dcery k narozeninám - je to hezký, Lízo, ale už jsem to viděl. Koho by bavilo 80 minut jíst furt dokola krupicovou kaši. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Tohle prapodivně vystavěné - a nebýt autobusů Student Agency, tak i nelítostně zapomenuté - béčko je něčím bez nadsázky výjimečné. Nepodařilo se mi totiž do dnešního dne objevit celovečerní film s brutálnější kanonádou střihů: s více než 3,25 tisíci záběrů na ca. 80 minut stopáže střihá Getaway průměrně každých 1,5 sekundy! (A to má v samém závěru jeden velmi dlouhý záběr, takže je ve skutečnosti ještě rychlejší.) Jakkoli by podobná poznámka mohla znít dost sarkasticky, fakticky vzato jde o důvod k obdivu, protože navzdory výše řečenému si zachovává sled rychle nastříhaných obrazů dostatečnou kontinuitu, aby se divák prostorově neztrácel. Dosahuje toho jednoduše tím, že opakuje několik relativně snadno osvojitelných střihových vzorů (padouch u počítače / hrdina v autě; hrdina v autě / hrdinka v autě; několik kamer vně auta), protože na skutečně globální pokrytí akce z různých úhlů měli tvůrci zjevně málo kamer. Střihovou kanonádu navíc mnohde vytvářejí dost uměle střihy po ose, když se z nájezdu a odjezdu kamery/transforkace tam a zpět odstraní několik desítek okýnek. Tak či onak, z hlediska porozumění některým stylovým postupům akčního či automobilového filmu stojí Závod z časem za analytickou pozornost. Škoda, že vypravěčsky je tak ubíjející... s nepříjemně exaltovanými herci. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (21)

  • Při jedné z posledních akčních scén na vlakovém nádraží přijde Mustang o svoje jedno zpětné zrcátko. Následuje dialog mezi hlavní dvojicí a zrcátko je na svém místě. Ke konci při scéně v hangáru však opět zrcátko Mustangu shází. (Ouwen)

Reklama

Reklama