Režie:
Ridley ScottKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Jed KurzelHrají:
Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Demián Bichir, Carmen Ejogo, Jussie Smollett, Callie Hernandez, Amy Seimetz (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Snímkem Vetřelec: Covenant se režisér Ridley Scott vrací do vesmíru, který sám stvořil ve Vetřelci, prvním filmu věnovaném nejstrašnějšímu mimozemskému monstru filmové historie. V nejnovější a ještě děsivější kapitole se připravuje posádka vesmírné lodi Covenant kolonizovat vzdálenou planetu na druhé straně galaxie. Nový svět, který nečekaně objeví, se jim z počátku zdá být dosud nezmapovaným idylickým rájem. Ve skutečnosti je to ale temný a brutální svět, jehož hrůzy si nikdo z členů posádky nedokázal představit ani v těch nejhorších představách. Když se tito vesmírní poutníci ocitnou tváří v tvář smrtícímu monstru, nezbývá jim nic jiného než se aspoň pokusit o zoufalý únik z tohoto zdánlivého ráje proměněného ve skutečné peklo. (Cinemart)
(více)Videa (16)
Recenze (1 629)
Ridley Scott na stará kolena blbne a snaží se vytřískat co nejvíc z jeho dítěte - Vetřelce. Moc totiž nechápu onu novou vetřelčí trilogii počínaje Prometheusem. Sice je pravda, že první díl alespoň působil trošku zajímavě, jenže Covenant je nejenom pitomej, ale ještě k tomu v příběhu kopíruje první díl Vetřelce. Proč proboha? Nehledě na to, že místy digitální efekty vypadají jak od nigerijského IT učně třetí třídy. Covenant je fakt pitomost, na které nevidím v rámci vetřelčí ságy nic kloudného. ()
Film, kde se střídavě hystericky ječí v nepřehledných scénách a střídavě filozofuje nad otázkami vesmírného AZ kvízu v až příliš přehledných záběrech... přitom se všichni chovají tak eraticky, že posádka Promethea připomíná profesory logiky na výletě do země osmisměrek. Po totálně wtf scéně zrození jsem se rozhodl, že pro mě Alien právě umřel a odešel jsem tzv. na spáčilku. Jedna hvězdička za to, že Franco kompfasuje, aniž by na palubě stačil pronést holou větu. To je správné rozhodnutí. Jediné. ()
Scott stojí na hranici mezi duchovním pokračováním Promethea a poctivým přírůstkem do vetřelčích setkání. O něco úspěšnější je v prvním případě, kdy u dialogu dvou androidů zapomínám dýchat, mozek frčí v přemýšlivé atmosféře na plné obrátky a někde vzadu mi tichý hlas našeptává, že právě za ony klidné pasáže bude tuhle kapitolu spousta lidí nenávidět. Krvavá setkání s legendami opředeným nepřítelem nemají trochu překvapivě tolik prostoru, kolik slibovala trailerová kampaň, čímž si vysvětluji nepochopitelné odchody diváků ze sálu ještě dlouho před pravým začátkem nekompromisního střetnutí. Protože celou mytologii xenomorfů dlouhodobě obdivuji a Promethea jsem si tehdy před pěti lety střihl s radostí hned dvakrát, zůstávám spokojen. Přesto mě mrzí, že k nejvyššímu hodnocení chybělo tak málo, jmenovitě pak trochu smolná nutnost dramatického oblouku, která musí Covenant zavřít v samostatné kapitole. Nechal bych dějové i náladové nůžky rozevřené klidně ještě víc, ty střihačovy bych pak odložil úplně, protože dvě hodiny jsou na dokonalé nasátí vážně málo. ()
║Rozpočet $97miliónov║Tržby USA $74,262,031║Tržby Celosvetovo $240,891,763▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $17,425,480 ║ Tržby za predaj DVD v USA $4,151,366║ Tak ja som si to nakoniec užil viac než som čakal. Veru po tých reakciách čo som čítal, som sa zas obával čo také hrozné na nás Ridley vypustí. Nakoniec vypustil slušnú dusivú atmosféru, napätie a strach. Samozrejme máme tu výdatne naivnú kolonizačnú jednotku osídlovatelov planét, ktorý si chcú skrátiť cestu vesmírom a zakotvia na planéte ktorá im na prvý pohľad ponúkne slušné podmienky na život. Nuž opak sa stáva pravdou a môže začať peklo. Ridley nám dal Prometheusom pekný dejoví nástrel a teraz dejovo nadväzuje. V podstate tu máme taký prechodoví film, ďalšie spojivo v tomto drsnom univerze. Je to taký mix Prometheusa a Votrelca. Dokonca aj po hudobnej stránke. V tomto diely už stavia na základoch ktoré si stanovil a nie je to najhoršie. Ľudia pozemský ani ich tvorcovia už nemajú vo vesmíre miesto. Na scénu nastupuje ničiteľ devastátor Dávid (Michael Fassbender je jasný herecký kráľ, ten jeho chladný chirurgicky presný postoj, brrŕ), ten sa do toho pekne oprel. Všetkých má len za doterný hmyz a chce podľa daných možností stvoriť niečo viac. Experimentuje a ide mu to. Zákernejší a prešibanejší android tu ešte nebol. Veru nakoniec to je dejovo šité na mieru androidovi, ľudia sú tu len figúrky v šachovnicovej partii, ktorá môže mať len jedného víťaza. Pokusy a masaker môže začať. V rámci sci-fi nám Ridley opäť ponúka niečo z toho lepšieho čo nám posledné roky ponúkli alebo lepšie povedané neponúkli. Jeho filmársky štýl vie vždy upútať a ako vždy nám servíruje úžasní vizuál, krásne lokácie, prostredie, kulisy, silnú doprovodnú hudbu aj keď sa vykráda ale k tomuto dielu tie melódie pasujú. A príde aj na vytúženú akciu, dravosť, drsnosť a slušná dávka napätia pri stresujúcej posádke, ktorá sa dostáva každým ich krokom do riadnych problémov. /videl v kine: 100%/ ()
Týmto opäť srdečne zdravím, teraz do riadne vyhriatej Kalifórnie, všetkých maďarských pokryteckých riťopichov a chcel by som sa vážne uchádzať o to miesto akože PéHaPé programátorika. Najebal bysom hneď reklamy aj priamo do komentárov, aby si sa nabudúce mohol amatérsky tahať za lofasa aj na Bora Bora. *** Halo, Ich bin Helga aus Warnemünde, 18 Jahre, a ja byla poslana na hudebni tabor nach Tschehei, fedena faše slafna sbormeister, Herr Ferbal. Tabor to spezial, my musela nur dloucha dechova nastoj mitgebracht, že by my nautchit von Herr Ferbal sprafně foukat. Ihned po moje pšijezd ja aber sjistit, še alles falsch, Herr Ferbal außerordentliche hofado und nur lakat junge deutsche Mädschen zu ficken unter saminka hudebniho fsdělafani. Se mnou, Helga aus Warnemünde, fšak der Arschloch udělat die große Fehler und fest pšepotchitat! Meine Groß Groß Groß Groß Groß Groß Großmutter byla totiš die berühmte Brunhilde aus Niebelungslied, und so ja se sebou nenechat, jak fy šikat, orat. Takše teď ten uchylna pedofil byt nahy sfasana nach kozelec, kouli v hubě a kfilenim bittet mich, še by ja pšestala ho bitchovat. Und fy sajiste chapat, še in diese poloha der Scheißkerl nemohla schreiben, und so muß ich ein Paar slof über film Der Fremde: Verbindlichkeit šeknout. Takše, Rydly uš byt stara zenil und langsam posila sfoje nejlepši dilo nach Fotze, nebo jak Herr Ferbal rad šikat, do pitche. Ušfaněna pohadka o jebla Android mit Gottkomplex (und ich meine der Gott, nein ta faše chnusna mumie, co fšdycky kurvit Einkesselbuntes) opsachovat siebzig procent nudna švastu und nur dreizig prozent Fetšelec. A to je na horor was? Na richtig, malo, kurfa, malo! Mischi, unserer großen Schauschpieler, sice sase hrat, jako by mu hošet koudel bei der prdel, aber difak sfědafa na Fetšelec a ne na zwei tepla plechofa huba, jak pul hodina … Moment mal, bitte. „Halte Maul, du verfluchter Pervert, to tfoje „hmmmgrrrrr“ ruschit mě pši moje erudofana Filmkritik. Ty chtit, še by ja tobě projit jehlofkama po koule, oder was?!“ … Takše Entschuldigung, ja muset učit der uchyl slušně chovat. Kde jsem to … ach so … jak pul hodina fedou kytchowita kokoti plky, jestli nas stfošit Buch oder nějaka skurfena Ity, a pšitom si fsajemně olisuji die Flöten. To je echt matrosch gerade für artofa hnědopich und intelechtulane pšechšaty buzeranten aus Philosophiefakultäten. A kdyš se endlich objevit nějaky ten obluda, je to rychle wie sračka, protože fšechna prachy sešral Mischi a nic nenechat na Effekten. I ten der Kosmos pak fypada jak in Stardrek s roku sechsundachzig. Kdyš fy k tomu ještě pšipotchitat posatku, co se mesi tim švaněnim chovat wie eine Kokotenbande, und außerordentlich hnusna babochlap v hlavni role, proti ktere je i Ryplyofa miss intergaylaktickych letu, a fy chcete lieber mit na xichte fejshhagra, abyste se na to nemusela difat, fyjde fam … Entschuldigung noch mal … „So was, du verdammter Ablenker, kolik ty chtit noch ran? Warte mal, fyndam ti s huby ta koule, aby ty mohla otpofidat … Pomoc, pomoc!!! Okamžitě mě rozvaž, ty zkurvená náckovská děv… mmmmgrrrr …“ Tak nichts, ještě budem musela hodně cvičit. So dame tši, aber nur aus soucit, toto Rydly ausgekurwt hat jako tehdy Hanibala. A jetzt ja si ein bischen zašadit s tim ostnata pšipinak. Mmmmmgrrrrrrchchch. () (méně) (více)
Galerie (117)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (45)
- Když si David (Michael Fassbender) po setkání s posádkou a Walterem odejde do jeskyně ostříhat vlasy, zpívá si píseň „The Man Who Broke the Bank at Monte Carlo“, kterou deformuje ozvěna v jeskyni. To je narážka na Davidův oblíbený film Lawrence z Arábie (1962), kde si stejnou píseň, doplněnou výraznou ozvěnou, prozpěvuje Lawrence (Peter O'Toole) při své první cestě pouští. (Rosselanor)
- Ridley Scott se vyhýbal sledování Vetřelce³ (1992) plných deset let po jeho premiéře. Když jej konečně viděl, vůbec se mu nelíbil. Později tedy sám s přišel s myšlenkou na pokračování/prequel, trvalo ovšem mnoho nástřelů a přepisů, než došlo k jeho realizaci. (griph)
Reklama