Reklama

Reklama

Film zachycuje prostředí Marseille v roce 1930, kdy osud svede dohromady dva drobné podvodníky v souboji o ženu. Spolu zfixlují koňské dostihy, což je přivede k práci pro bossy místních gangů. Když se však rozhodnou rozjet svůj vlastní kšeft, začínají postupně měnit svůj bezstarostný přístup k zločinu. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (1)

Z natáčení  - Jacques Deray

Recenze (157)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Když se vlci perou, ovčáka to nezajímá." Tak s takovým policejním postupem naprosto souhlasím. Stačí sesbírat rozstřílená těla a zaslat mafii děkovný dopis za snižování stavů. Já jsem tedy doufal, že při souboji hodných mafiánů Siffrediho a Carelly se zlými Polim a Marellem mi nebude činit potíže fandit těm hodným, jenže mi to moc nešlo. Prostě všude samý zmetek, podvod či vražda a já jsem se tam necítil dobře. Kde byla policie, když se na ulici střílelo? Na stanici, protože vlci se prali a to ovčáky nezajímá. Fajn, takže do Marseille nepojedu ani na fotbal. Neplačte, Frantíci, můžete si za to sami. ()

Filomena.I. 

všechny recenze uživatele

Bodrý týpek Belmondo „co má teď Lollu“ a mrazivě fešný Alain Delon s pohledem vražedným. První jejich setkání bylo zkázou pro nábytek. Vyříkaje si své názory skamarádili se nakonec při chutné polévce dívky Lolly, jejíž kuchyně nikdy nezklamala. Tito malí podvodníci dali hlavy dohromady a s šarmem rafinovaným pomocí koček dvounohých i čtyřnohých - a čehosi smrdutého navrch - vymítili z města rybí konkurenci. Zde končí veškerá groteska. Zaměřivše se na rybolov s rybami většími odvíjet začne se drama gangsterské s vehikly chrlícími kulky smrtonosné. Čím více moci, tím více krve. Plíživě vkrádá se nedůvěra vzájemná a atmosféra začíná houstnout. Město zavání pachem mrtvolným. A to již není k popukání. A oheň a led nejsou těmi nejvhodnějšími společníky, jak víme... *** Léta třicátá, kdy nejen v Americe vládli mafiáni s příručními gangstery. Dnes nazývají se kmotry či oligarchy. Neteče naštěstí tolik krve, o to více peněz špinavých do daňových rájů. *** Filmy po gangstersku vyvedené nejsou nejlepší pro trávení. Ovšem spojení Jiskry a Ledu v snímku tomto bylo neodolatelnou lahůdkou... ()

Reklama

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Tohle nemohou zachránit ani takové tváře jako Belmondo a Delon. Asi ten film má své kvality, ale já jsem je nepoznal, protože jsem se v ději vůbec nevyznal. Od začátku do konce jsem v něm tápal a nechápal jsem, kdo proti komu, s kým a pro koho, proč ten udělal tohle a ten zas kdoví co... Prostě klasická gangsterka nebo dokonce boj mafií? Ohromná nuda - kdybych věděl, že je to něco na způsob Cosa Nostra, tak bych se na to nedíval, protože těmto filmům ani nefandím ani nerozumím. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Pokud by mě zbývala poslední hodina života a měl bych poslední přání, požádal bych nejvyššího, jestli by to místo poslední jedné hodiny nemohly bejt poslední dvě hodiny mého života, abych ještě naposled moh vidět Borsalina. Jistě, ten film není dokonalost sama, osobně si myslím že by neškodilo více tvrdosti a vážnosti na úkor zábavy a taky lépe využít rozdílných charkterů obou postav, ale copak to jde vůbec kritizovat, stačí, když si vybavím scénu, když Bebel přijde za Alainem do casina aby se usmířili a pak ty dva pohledy a ty dva úsměvy a to prostě zbourá všechny ty drobný nedostatky kterým je Borsalino obdařen, protože pánové J.P. Belmondo + A.Delon sou chlapi, kvůli kterým jsem zamiloval do filmu. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Marseille v roce 1930. Hvězdné obsazení. Dokonalé účesy a dokonalá saka na míru. Příběh poměrně komplikovaný, sem tam nesrozumitelný a moc dlouhý. Začátek příliš moc komediálně laděn, což filmu nesvědčí. Konec napopak masakrózní. Vcelku vkusná gangsterka ale Borsalino a spol se mi líbil víc. A abych nezapomněl, původní znění s titulky je výborné. Belmondo má normální hlas, velice sympatický. Krampolovy zácpové steny již přestávám snášet. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (13)

  • To, že by se mohl film jmenovat "Borsalino", byl nápad Alaina Delona. (candy_daze)
  • Původní název filmu měl být "Carbone a Spirito". To se ovšem nezamlouvalo Carboneho rodině, která natáčení bojkotovala. Další z návrhů na název byl třeba "Marseille 1930" nebo "Capella a Siffredi". (candy_daze)
  • Deray točil film tak, aby se Belmondo i Delon objevili ve stejném počtu scén a detailních záběrů. To vše prý kvůli tomu, aby se ani jedna z hvězd necítila poškozena. (candy_daze)

Reklama

Reklama