Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Francois Leclerc (Jean-Paul Belmondo) se vrací z vězení do rodného města. Vzpomíná na vše, co předcházelo zinscenovanému soudu a nespravedlivému rozsudku. Přichází, aby se pomstil. Město nyní stejně jako před lety politicky i ekonomicky ovládá Ligard, bohatý průmyslník. Díky šarmu se Francoisovi rychle podaří dostat do rodiny. Ligardova dcera se do něj zamiluje, její otec mu svěří významnou pozici ve svých podnicích. Bez skrupulí zničí Ligard Francoisova otce, který je lídrem politické opozice. Ale Francois tiše pracuje na tvrdém úderu, rozhodnut pomstít roky strávené ve vězení, ztrátu cti i hanbu svého otce. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Z natáčení  - Jean-Paul Belmondo, Henri Verneuil

Recenze (127)

vesper001 

všechny recenze uživatele

„Au matin je vis avec joie, le corps de mon ennemi gisant sous lʼarbre.“ Se stejně pochmurnou radostí si François Leclercq vychutnává svou pomstu. Žádná kulometná palba ani divoké kousky, ale jediný, promyšlený, pečlivě naplánovaný a elegantně provedený úder. A zadostiučinění při pohledu na nepřítelův pád. Vynikající „vážná“ Belmondovka s pomalu plynoucím dějem, nepozorovaně budovanou atmosférou a hladkým řezem na závěr. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý film o muži, který se chtěl dostat nahoru, ale stále měl zásady. A když se rozhodl postavit se skrytým silám, byl nemilosrdně smeten. A tak se po sedmi letech ve vězení vrací Francois Leclercq (výborný Jean-Paul Belmondo) do svého rodného města Cournei, aby se dozvěděl, kdo zatím stál a pomstil se v jeho stylu. Vychází na jevo, že za zločinem stojí elita města a za vše tahá textilní průmyslník Jean-Baptiste Liégeard (Bernard Dlier), který už zničil Francoisova otce Pirra (René Lefévre). Samozřejmě při cestě na vrchol je přijat vlídně rodinou Liégeardovou, vžfyť byl milencem jejich dcery Gilberty (Marie-France Pisier). Ale když se nechce podvolit prodeji drog, je smeten nastrčenou dvojtou vraždou. Je to krásná ukázka znuežití moci, když vlivní ví, jak se věci mají, ale odsouzení neujde. Ale Francois za pomoci bývalého bodyguarda Oskara (Claude Brosset), který si změnil pohlaví a prostřednictvím jejich zabijáků dokoná pomstu, když Jean-Baptiste Liégeard umírá rukou nájemných vrahů. Velmi zajímavá, napínavá film, který se prolíná v několika časových rovinách. A ukazuje krásné zneužití moci s falešným zdiskreditováním nepohodlných osob. ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak tohle bohuzel nevyslo, takle si cestu za pomstou fakt nepredstavuju. Prvni pulku filmu jsem pomalu nevedel, o co vlastne jde, reziser tam seka zabery ze soucasnosti i zabery, co se delo pred sedmy lety, bez nejaky logiky, takze jsem se v tom postupne prestal orientovat, do toho spousta postav a ani sem poradne nevedel, co resi. V druhy polovine uz se to sice drobet uklidni, ze je konecne jasny, co se deje ted a co uz se stalo, ale v postavach sem mel furt bordel a na zaver i dojde na neco cemu by se dalo rikat pomsta. Jenze to porad neni hlavni problem filmu. Hlavni problem je, ze ma film dve hodiny a neskutecne se tahne, hraje stale stejna hudba, resi se vicemene furt dokola totez a nic moc zajimavyho se nedeje, akce tu vlastne neni. Takze nam tu zustava jen slusnej Belmondo, kterej si tentokrat strihnul takovyho nesmlouvavyho tvrdaka a role mu docela sedla, i kdyz obcas se teda neudrzi a haze usmevy na vsechny strany. Ale samotnej Belmondo to proste nezachrani. ()

agassi68 

všechny recenze uživatele

Belmondo sa dá pozerať v akomkoľvek filme. Má totiž to, čo väčšine ľuďí chýba - charizmu. Rozvláčnosť tempa pri rozpletaní prepletenca skorumpovanej vyššej spoločnosti, ktorá Leclerca poslala na 7 rokov do basy však uberá filmu na hodnote. Belmondo to síce graciózne zvládol, no bolo to ako keď nútite ferrari ísť dve hodiny osemdesiatkou.. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Příběh, který žije pro svou závěrečnou minutou. Fakt nádherný jak se na konci rozezní hudba Francise Laie a všechno to fantasticky zaklapne, jak francouzské, jak dokonalé. K filmu mám prakticky jen dvě výhrady, první za kterou může a druhou za kterou nemůže. Tou první výhradou je určitá dějová nepřehlednost v první části filmu, kdy je poměrně obtížné rozeznat minulost a současnost, já se řídil podle Bebelových vlasů a ta druhá výhrada je k dabingu. Jiří Krampol je dabingové zlo, mudrcové píšící do novin a tvářící se jako veleznalci filmu sice Krampola jako Bebelova dabéra opěvují, ale já se tomu musím smát, protože Krampolovi chybí totální intonace hlasu, zatímco Belmondo hraje, Krampol suše předčítá text a vnímá ho jako básničku. Tuhle dabingovou vraždu jsem vydržel přesně 3min a 24sek. pak jsem změnil na original a zachrochtal blahem. Krampol možná může dabovat Belmondovi akčně drsný kriminálky typu Samotář, ale v žádným případě ne Paulovi dramatické role, které i od dabéra vyžaduji schopnost se s dabavoanou postavou identifikovat a vnímat jí v kontextu celého příběhu, ale chtít po Krampolovi víc než jen číst text a točit reklamu na A-ha je asi moc. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (16)

  • Na konci filmu, kdy François (Jean-Paul Belmondo) vyhodí z okna vlaku noviny, se stanice jmenuje Croix-Wasquehal, jediné místo, které si zachovalo svůj skutečný název. (classic)
  • Když Jean-Baptiste Liégard (Bernard Blier) představil Françoise Leclercqa (Jean-Paul Belmondo) prokurátorovi a řekl mu, že se mu nepodařilo dosáhnout všech požadovaných rozsudků smrti, Leclercq ironicky prohlásil, že „není nutné uspět, abychom vytrvali“, a citoval Viléma I. Oranžského. (classic)
  • Mnohá místa jsou rozpoznatelná dodnes, například místo, kde se nacházel Diplodocus, který měl tehdy podobu obrovské díry v zemi, místo, kde se dnes nachází komplex budov s kancelářemi, obchody a komplexem Nouveau Siècle ve Starém Lille. Hovorově se jí říkalo „Mauroyova díra“, což byl odkaz na Pierra Mauroye, který stál v čele projektu, jenž byl v té době považován za kolosální podnik. (classic)

Reklama

Reklama