Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve filmu Policajt nebo rošťák je Jean-Paul Belmondo přesně takový, jakého ho mají diváci nejraději. Tvrdý, neústupný, trochu samotářský, ale především vždy obklopen krásnými ženami a vždy nad věcí. Do Nice přijíždí inkognito divizní komisař oddělení vnitřního vyšetřování Stan Borowitz, specialista na čistky uvnitř policie. Vše totiž nasvědčuje tomu, že nedávno zavražděný komisař Bertrand byl v úzkém spojení s místní mafií. A není zdaleka sám. Policejní inspektoři Rey a Massard jsou do vraždy přímo zapleteni, je tedy nutné je usvědčit a policii očistit. Borowitz má vlastní netradiční prostředky a postupy a rozhodne se vyvolat válku gangů, která by jako první vydala oba zkorumpované inspektory. Nečekaný příjezd neposlušné dcery Charlotty vše zkomplikuje. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (303)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Při vší úctě k delonkám belmondovky - tak si dovoluji lehce zlidovělým výraivem zlidšťovat základní typy moderního, dnes již klasického francouzského kriminálního filmu - ještě o hlavu přečnívají vysoký Delonův standard. Oproti poněkud strnulé "mušketýrské" póze Černého Tulipána vynikají Belmondovy postavy živelným rošťáctvím, jiskrným plebejstvím a naopak si v ničem nezadají s chladností věcně a přesně rozvažujícího a hloubajícího Delonova intelektu. I vztah k ženám - jakkoliv na přelomu třetí a čtvrté čtvrtiny minulého století stejně patriarchálně založený - je u Belmonda lidštější právě o ono božím rozpustilým rošťáctvím proteplené vnímání ženských půvabů. Ženské hrdinky v belmondovských detektivkách - nezřídka komediálně až veseloherně laděných - si nepřipadají ztísněné. Naopak dvorně dvořácká (gentlemanská) uctivost odlehčená belmondovskou veselostí a často i sebeironií vede k tomu, že si tyto ženské hrdinky v jasně patriarchálně vymezených vztazích připadají sučasně svobodné i volné a bezpečné, opěvované, naplněné. V středomořské Nice-Nizze se odehrávající POLICAJT nečiní z tohoto krásného pravidla výjimku - naopak patří k nejzdařilejším dílům pomyslného belmondovského žánru. Romantická tendence, založená na obligátním vítězství jasně vymezeného, takřka "bílého" dobra nad démonicky založeným téměř "černočerným" zlem (v režijním výkladu však pestrost a rozmanitost jihofrancouzského organizovaného zločinu rozhodně není potlačena, spíše lze mluvit o jejím plně realistickém postižení), nepůsobí v tomto případě strnule a nepřesvědčivě. Naopak - stává se účinným katalyzátorem veseloherních a komediálních prvků. Vedle Lautnerovy režie tu stejně spolupůsobí výborný Audiardův a Hermanův scénář právě tak jako až "očkovitá" (v detailech vynikající) kamera Henri Decaë, která účinně spoluprohlubuje zdánlivě zanedbatelný realistický rozměr této nadčasové, vtipem i humorným veselím přetékající francouzské komediální klasické detektivky. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Nejsem sice fanda Belmondových filmů a rozhodně jsem jich od něj neviděl ani čtvrtinu ale i tak si myslím, že tohle patří k tomu lepšímu co od něj můžete vidět. Legendární hlášky (časy jsou zlé Kamile), povedené kaskadérské kousky (i když jich mohlo být klidně více) a sem tam nějaká ta akční scéna nic víc stejně nikdo nečeká. Jen mi přišlo, že tempo ke konci filmu upadá. ()

Reklama

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Belmondo ve své snad nejrošťáčtější roli policejního komisaře, který v utajení jde po úplatných policajtech zapletených i do vražd. Jeho sympatická dcera Charlotte (mě tenkrát v mých patnácti více než jen sympatická ;-) mu zdatně sekundovala při vyšetřování, ale i při jeho záletech . „Ale když to uvážím, myslím že není úplně nutné říkat mamince o madam Edmonde Puqet-Rostand...“ A samozřejmě, jak už jsme u Belmondových filmů zvyklí, výborná hudba, která naprosto přesně dokresluje sice rošťáckou, ale přesto i napínavou atmosféru filmu . ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser georges Lautner /Smrt Darebaka, Profesional/ natocil vyborny film, v ktorom Belmondo potiera zlo /odborne sa to tu vola vysetrovanie vrazdy a pletky s mafiou/. Film ma doslova az skvele tempo, nenudi ani chvilu, najdu sa aj vybuchy a autonahanacka. Zanrovo ako komedia film dost nesedi, skor detektivka, a akcny krimi film, to jo : 95 % ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Šarmantní Jean-Paul Belmondo přesně tak, jak ho mám rád - žoviální komisař, nonšalantní svůdník, výřečný a lehkomyslný rošťák, který pro ránu nejde daleko. Řekl bych, že právě v tomto filmu je to zřejmě jeho nejtypičtější role. Takže když se chci nechat příjemně a vkusně pobavit, mám naprosté jasno. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (20)

  • Policajt nebo rošťák byl v rámci roku 1979 čtvrtým nejvýdělečnějším filmem ve Francii. (Chevees)
  • Velká část filmu se natáčela v Nice: několikrát můžeme vidět Anglickou promenádu, náměstí Masséna, kde se Auvergnat (Georges Géret) ocitne nahý, Vieux-Nice (bar Langlois), přístav, kde si povídají Rey (Tony Kendall) a Massard (Jean-François Balmer) atd. Scéna řidičských zkoušek se natáčela ve čtvrti Saint-Maurice v okolí parku Chambrun. Policejní stanice se nacházela v areálu Palais de la Préfecture. Antonio/Stanislas (Jean-Paul Belmondo) uniká po zip-line ze staveniště zábavního parku Zygofolis. Scény na začátku filmu se odehrávají v Èze a Cap-d'Ail, zatímco kemp Le Pylone je v Antibes a kasino v Juan-les-Pins. Interiérové scény byly natočeny ve studiích Victorine. (classic)

Související novinky

Zemřel Jean-Paul Belmondo

Zemřel Jean-Paul Belmondo

06.09.2021

Přichází smutné zprávy z Francie. Svět filmu dnes přišel o jednu z velkých hereckých ikon, ve věku 88 let totiž v Paříži zemřel oblíbený francouzský herec a producent, charismatický Jean-Paul… (více)

Reklama

Reklama