Režie:
Philippe de BrocaKamera:
Edmond SéchanHudba:
Georges DelerueHrají:
Jean-Paul Belmondo, Françoise Dorléac, Jean Servais, Roger Dumas, Daniel Ceccaldi, Milton Ribeiro, Ubiracy De Oliveira, Sabu Do Brasil, Adolfo Celi (více)Obsahy(1)
Neustále na prahu smrti, ve víru dobrodružství snaží se vyrvat svou snoubenku ze spárů únosců Jean-Paul Belmondo... Vojín základní služby Adrien Dufourquet přijel na týdenní dovolenou do Paříže za svou snoubenkou Agnes Villermosovou. Ta je však unesena tajemnými muži, kteří pátrají po třech soškách, jediných památkách na ztracenou civilizaci Maltéků, které jsou zároveň klíči k bájnému pokladu. Adrien je muž činu a proto se okamžitě vydá únosce pronásledovat. Jeho cesta vede z Paříže do Rio de Janeira, dále do hlavního města Brasilie, pak do hlubin brazilských pralesů a nakonec zpět do Paříže. To vše v příběhu, kde jedna událost střídá druhou, scenerie se mění zázračnou rychlostí a hrdina se neustále ocitá v nebezpečí života, z něhož se mu daří uniknout vždy na poslední chvíli, a to jen proto, aby se vzápětí ocitl v dalším ohrožení. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (231)
Reziser Philippe de Broca /Cartouche, Le Magifique/ natocil komediu, ktora bola v 60. rokoch v case uvedenia do kin velkym hitom. Bohuzial, zub casu pracuje aj v tomto filme a dnes je to uz trochu pobledly a matny humor. Belmondo na urovni, Francoise Dorleac krasna a objavil sa tu aj Adolfo celi /bondovka Thunderball/. Belmondo tuna vytvoril prototyp Indianu Jonesa, ktoreho neskor natocil isty reziser Steven Spielberg. 100 % ()
Sice ne až tak zlidovělá klasika, ale dalo se na to před xx lety koukat každý rok, kdy nám to televize znovu nabízela. Kromě nádherné hlavní hrdinky, jejíž představenkyně zemřela bohužel pár let po filmu, je nepřekonatelný Belmondo. Bez těchto jeho rolí by nikdy nevznikl Muž z Acapulka a v pár scénách zde Belmondo překonává i svého budoucího agenta. Celkově jde o hodně povedený mix akce a komedie a navíc jsou v dnešní době zajímavé záběry budované Brazílie. ()
Milá dobrodružná komedie, která nás zavede až do samé brazilské džungle. Neohrožený J.-P. Belmondo se pouští přes půl světa, aby zachránil svou snoubenku, mírně trhlou, zato však nádhernou F. Dorleac. V 60. letech jistě unikátní snímek a začátek velmi zdařilé belmondovské trilogie "Muž z..." ;). "Růžovou z hvězdičkama" :D ()
Beze strachu můžu říct, že střihač má koule. Protože udržet po celou dobu snímku střih typu "I don't care" a k tomu ho udržet funkční, tomu se říká kumšt. Dle mého odhadu s tím bude mít co dočinění Nová vlna, jelikož mi přišlo, že střih používá přesně postupy, které považuje divák u takového Truffauta za běžné, ale u dobrodružného rodiného filmu se mu můžou jevit přinejmenším podivné. 6/10 ()
Muž z Ria je příkladem nestárnoucí a propracované populární žánrovky, u jaké i já coby náročný divák dokážu být nadmíru spokojen. Poté, co mi přinesl s odstupem času opakovaně stejný (a možná ještě větší) zážitek , neváhám jít do plného počtu. Z dobrodružně akčních blockbusterů roku 1964 u mě spolehlivě porazil nejen prvního Fantomase, ale i bondovského Goldfingera. Inteligentní směs akce, dobrodružství, komedie, romantiky a kriminální zápletky mi tady připadala ve velmi dobře vyváženém poměru, gagy, hlášky i jiné vtípky rozmístněny rovnomerně do celého filmu a příběh po celý čas držící pohromadě. Ke všemu, byť jen v prvních 15 minutách, tady máme jednoho z nejstylovějších detektivů 60. let (Daniel Ceccaldi) s věčně nasazeným a nezapáleným cígem v puse, a u následného dobrodružství jsem se tady překvapivě (narozdíl od jiných exotických spektáklů, které v mnoha scénách nedokážou zaujmout ničím jiným, než tím prostředím) vůbec nenudil. Tvůrci rozumně vysvětlili i nebývale silné fyzické schopnosti hlavního hrdiny včetně schopnosti řídit letadlo (Adrien má čerstvě za sebou vojenský výcvik a slouží u letectva, odkud vyjíždí na týdenní dovolenou), ačkoliv ostatně v takovém nadhledu, jakým celý film včetně nezdolného Belmondova hrdiny s nenásilným pomrkáváním po parodii oplývá, vlastně nějakou (ne)uvěřitelnost nemusím řešit... o to víc mě zároveň hodně bavily na Adrienovi ty nečekaně nezdařilé kousky, ať už šlo o havárii hned při první honičce nebo nepodarek s pytlem vápna (nímž chce praštit svoje protivníky, ale místo toho se mu pytel ve vzduchu roztrhne a zasype se vápnem sám), čímž se vůbec Belmondův Adrien s pomezi klasických akčních hrdinů odlišuje a připadá mi tak svou občasnou nedokonalostí ještě zábavnější. [90%] ()
Galerie (87)
Photo © United Artists
Zajímavosti (29)
- Když přibližně v 60. minutě padá auto prof. Catalana (Jean Servais) z útesu, je zřetelně vidět, že už nemá skla z oknech, byť je předtím mělo. (rakovnik)
- Muž z Ria se dostal na vrchol žebříčku návštěvnosti ve Francii, Itálii, Španělsku anebo třeba v Německu. Byl to největší filmový úspěch roku 1964. (Pierre)
- V 76. minutě je Agnes () přenášena z jednoho auta do druhého, přičemž u jednoho vozidla jsou ponechány dveře otevřené. Když však jede o několik okamžiků později okolo Adrien (Jean Paul Belmondo), dveře jsou zavřené. (Terva)
Reklama