Režie:
Philippe LabroScénář:
Philippe LabroKamera:
Jean PenzerHudba:
Michel ColombierHrají:
Jean-Paul Belmondo, Carla Gravina, Jean Rochefort, Charles Denner, Jean Desailly, Jean Martin, Maurice Garrel, Michel Beaune, Fosco Giachetti (více)Obsahy(1)
Bart Cordell se vrací do Francie převzít impérium svého otce, který zahynul při letecké katastrofě. Je však obviněn z pašování drog a začíná tušit, že otcova nehoda i jeho obvinění jsou součástí rafinovaného spiknutí. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (86)
Pro Belmonda netypicky kravaťácký ponurý příběh o tom, že velký byznys, pokrytectví, antisemitismus a kolaborace jsou svinstvo:) A ten smajlík je jediný humor, kterého se ve spojení s tímto filmem dočkáte - vše je tu bezvýhradně vážné, ani stopa po žoviálnosti, na kterou jsme u spravedlivého tvrďáka Bebela zvyklí. Není to špatné, ale dívat se na to taky není nijaký požitek - je to řemeslo s přesně načrtnutými linkami od začátku až do konce. Ode mě 60% s tím, že na toto nebo podobné téma bylo napsáno i natočeno nemálo zábavnějších záležitostí. ()
Role "Následníka“ možná není pro Jean-Paul Belmonda úplně typická - přesto jako vždycky představuje svérázného chlapíka, který si své problémy řeší sám … jde jenom o to, jestli to zvládne. Díky retrospektivním prostřihům mi děj zpočátku připadal poněkud zmatený a chvíli trvalo, než jsem se zorientovala - ale to nemusí být nutně chyba filmu, protože tentokrát jsem byla mírně nesoustředěná ... ;-) ... Nakonec se střih ukázal být velice zajímavý, originální a na svou dobu novátorský - dodal příběhu větší díl napětí i atmosféru určité osudovosti … a neomylně ho dovedl k jednoznačnému a nekompromisnímu závěru. ()
Následovník trpí hloupým scénářem a zpackaným dabingem. V kombinaci obojího se moc nedá. Líbila se hudba, sedmdesátková atmosféra, mafiánský přesah a konečně i JPB a jeho ženy. Kromě nepříliš prosvětleného motivu smrti otce (lenost scenáristova je sychrována útoky na Barta, protože koneckonců milý diváku, to že mu jde o život, je přeci na celém filmu to nejzajímavější. Resp. nejde o život jemu, ale všem, kteří mu mají co říct.) film nemá co vyprávět. A dabing starého Krampola na mnohem mladšího JPB by se dal unést, kdyby režisér Petr Pospíchal nenasadil na nedávno zesnulého Rocheforta naprosto se nehodícího Pavla Šroma a na Charlese Dennera všeuměla Mahdala (tady radši no comment). ()
Zase docela netypicka Belmondovo role, kde sice hraje vicemene drsnaka, ale tady je za milonare a obchodnika, nehlaskuje, nerve se a jeho postava ani neni kdovijak sympaticka. Pribeh je sice docela solidni, ale bohuzel neni kdovijak zazivnej a misty sem se v tom lehce ztracel. No a konec je debilni. ()
Člověk co se podívá na filmový obal by lehce nabyl dojmu (tak jako já), že to tady bude Belmondo třískat o 106. Opak je sice pravdou, ale zase tolik mě to nevadilo. Dostal jsem sice trošku jiný druh filmu, ale rozhodně ne slabší. Belmondo naštěstí semtam utrousí pomocí Krampola nějakou tu hlášku a také provede nějakou svou lumpárnu. Následník je rozhodně zajímavě netradiční belmondův film. 60% ()
Reklama