Režie:
Philippe LabroScénář:
Philippe LabroKamera:
Jean PenzerHudba:
Michel ColombierHrají:
Jean-Paul Belmondo, Carla Gravina, Jean Rochefort, Charles Denner, Jean Desailly, Jean Martin, Maurice Garrel, Michel Beaune, Fosco Giachetti (více)Obsahy(1)
Bart Cordell se vrací do Francie převzít impérium svého otce, který zahynul při letecké katastrofě. Je však obviněn z pašování drog a začíná tušit, že otcova nehoda i jeho obvinění jsou součástí rafinovaného spiknutí. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (86)
Příšerný paskvil. Spousta vyloženě blbě natočených scén , včetně snad všech flasbacků, zpomalovaček , vidin a bůh ví čeho ještě. Po první půlhodině kdy se jakože profiluje profil Barta Cordella a my poznáváme jaký je to idiot, se detektivní část vcelku rozběhne, ale je však neustále ubíjena debilními proslovy a prupovídkamy. ()
Emeritní potomek. Pařížský "Amerikán." Majitel světových stránek, ocelových očí, který jim nasadil brouka do hlav, když usedl do křesla, vedeného stíny minulosti, černými nájezdníky "rodiny." Hamlet - dědic. Má vhled. Poznává vzhled posledních dní. Zaplatí, kdo okradl o životy předky. Koncernový mistr rakví, tváří titulky jeho plátku. Na oplátku zasype ho hřbitovními plátky. Mrtev je kralevic. Ať žije princ, v zemích mýtů. ()
56% Bebel v podivné roli milionářského dedice, který na jedné straně až socialisticky soucití z dělníky a poštvává je proti své vlastní firmě, na druhé straně chladně podvádí svou ženu a bezcitně se chová i k milenkám. Trošku moc se to vleče, má to divné flashbackové prostřihy, které nejsou nijak odlišny, takže hrozně matou, scénář trošku klopýtá a zklamal mě konec. S jiným koncem, by to možná bylo i za 4. ()
Ľavicovo cítiaci dedič priemyselného impéria odkrýva plán megakorporácie, ktorej konatelia sú blízki tretej ríši i súčasnému neofašizmu. Hravo experimentálny mix náhlych prestrihov, akčných scén, podivne komediálnych vložiek a politického thrilleru. Plus práve za netradičnú formu a nervne odsýpajúci dej preložený náhlymi vpádmi spomienok, či nečakane od veci scénami. "Následník" patrí do kategórie politických krimi filmov, v 70. a 80. rokov veľmi často nakrúcaných Talianmi aj Francúzmi, v ktorých frustrovaní parížski rebelanti zo 68. roku a talianski "červení" umelci odhaľovali za pomoci režisérov temné spoločenské pozadia vládnucich a dominantne podnikateľských kruhov. Vďaka komunisticko-maoisticko-marxovskej ideovej základni tvorcov týchto filmov, boli mnohé z nich uvádzané aj v česko-slovenskej socialistickej kino distribúcii. ()
Belmondo úplně jinak. Tento film totiž není typická Jean-Paulova šaškárna ani krimi. Toto drama nám nabízí Belmonda ve vážnější a vlastně ani ne moc sympatické poloze (a bohužel i děsném dabingu). Bart Cordell má sebevědomí jako Mt. Everest a nic jiného než úspěch (u žen) si ani nepřipouští. První půlka filmu je velmi pomalá, minimálně půl hodiny se nic neděje. Druhá půlka se rozjede ve velmi dobrém tempu, aby skončila ne až tak nečekaným koncem. Dějové odbočky (jak píše Enšpígl) jsou ze začátku hrozně matoucí a moje sympatie si hlavní hrdina nezískal. Pro mě film vyhrál Jean Rochefort a Charles Denner. ()
Reklama