Režie:
Georges LautnerKamera:
Henri DecaëHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Jean Desailly, Cyrielle Clair, Marie-Christine Descouard, Elisabeth Margoni, Jean-Louis Richard, Michel Beaune (více)Obsahy(1)
Joss Beaumont byl jeden z nejlepších francouzských tajných agentů. Především proto mu byl „ve státním zájmu“ svěřen tajný úkol – v jakémsi africkém státě odstranit diktátora. V Paříži však došlo ke změně politického kurzu a útok na nepohodlného politika se stal z hospodářských důvodů nevhodným. Beaumontovi nadřízení zvolili tu nejjednodušší cestu – nechali svého agenta odsoudit a poslat na doživotí do trestaneckého tábora. Beaumontovi se podaří uprchnout a vrací se do Francie posedlý myšlenkou na pomstu, tedy dokončit svěřený úkol! Úmyslně prozradí bývalým nadřízeným a kolegům svůj plán a odtroubí tak zběsilý hon, kde lovnou zvěří je on sám. Nebude to jednoduché, neboť Beaumont, a toho jsou si všichni vědomi, byl jedním z nejlepších. Ostatně tak jako Jean-Paul Belmondo! (Česká televize)
(více)Recenze (539)
Ve státním zájmu mu svěřili velkou věc. Odkrouhnout jistého nepohodlného diktátora. Jenže politická situace se mění jako počasí a francouzský tajný agent Joss Beaumont a jeho úkol se stali z hospodářských důvodů nevhodnými. V trestaneckém táboře kdesi v Africe ale Beaumont nehodlá vláčet kameny věčně, stejně jako nechat své bývalé kolegy bez odplaty. Belmondo je pro mě osobně tentokrát velmi snesitelný (ve vážných rolích ho mám ostatně raději), navíc má solidního protivníka s tváří Roberta Hosseina a slušného spolubojovníka v podobě scénáře. Nezapomenutelné je pochopitelně i hudební téma italské legendy Ennia Morriconeho!! ()
Belmondo v roli, která není ani trochu založená na humoru. Typický příběh, čerpající z romantické tradice. Hrdina sám (nebo s pomocí brzy uhynuvšího bubáka) čelí celému světu, a to téměř úspěšně. Happy end něčekat, ovšem filmová hudba mistra Morriconeho je jeden z nejlepších počinů, jaké jsem kdy v tomto oboru zaregistroval. Ozývá se mi v prostoru mezi ušima často v okamžicích, kdy bych to zrovna nečekal. Nedávno takto spustil můj soukromý mozkový audiostroj v momentě, kdy jsem v tescu složitě předjížděl zpomalenou babku mezi regály se zeleninou....A hned z toho byl zážitek naplněný adrenalinem, orámovaný posmutnělou atmosférou úpadku lidských bytostí, zdůrazněno pošmourným stropním osvětlením. Možná jsem tak trošku narušený? Huhl ()
Má svůj cíl a nikdo ho nezastaví. Toto není kriminálka, není to komedie, ale působivý akční thriller o muži, který byl v Africe z politických důvodů nespravedlivě odsouzen do vězení odkud po dvou letech uprchne a vrací se do Paříže, aby se pomstil. Jean Paul Belmondo je jako vždy výborný a zdatně mu sekunduje Robert Hossein jako hlavní záporák, sviňácký komisař Rossen. Hudba Ennia Morriconneho je vynikající a konec filmu je na Belmondovku opravdu netradiční. Doporučuji. ()
Profesionál je z môjho pohľadu najlepší film, ktorý Belmondo nakrútil, a to som videl všetky, ktoré stoja za pozornosť. Je filmom, ktorý mi výstavbou pripomína western. Od krivdy spáchanej mocnými, cez potrebu reagovať ako muž a duel oboch protivníkov až po nehappyendový záver. Príbeh je napínavý, dobre zahraný a znie k nemu jedna z najúžasnejších Morriconeho melódií, o ktorej nadužívaní mám silné pochybnosti. Takže spokojnosť po všetkých stránkach. ()
Drsný africký vězení ho nezlomí, francouzská vláda si s nim neumí poradit, nejdrsnější detektiv v Paříži je na něj taky krátkej a všem ženskejm v blízkosti vlhne spodek. Zkrátka klasickej Belmondo v jedný ze svých nejslavnějších rolí. Neni to sice příliš akční, spíš je to kriminálka s chytrym příběhem, parádnim castingem (Hossein jako hajzl je neodolatelnej), několika bitkama, fajn hláškama ("Jestli se vám zdá z tý skříně trochu pomačkanej, můžu vám ho vyžehlit") a dokonce jednim párem pěknejch koziček. Tady tomu filmu prostě a jednoduše nic nechybí. Anebo je taky možný, že už stárnu a mně stačí málo, nebo co :) ()
Galerie (81)
Photo © Les Films Ariane
Zajímavosti (22)
- Americký romanopisec, esejista a filmový kritik Stephen Hunter uvedl, že se autor knihy „Death of a Thin-Skinned Animal“, Patrick Alexander, která byla předlohou filmu, inspiroval jeho románem „Dead Zero“. Zároveň si ale kladl otázku, kde končí inspirace a začíná spisovatelská krádež. (sator)
- Produkce se vešla do plánovaných dvaceti milionů franků, a to hlavně díky tomu, že se africké scény točily v jižní Francii. (Hans.)
- Scéna souboje se natáčela na úpatí budov Point du Jour v Boulogne-Billancourt. (sator)
Reklama