Reklama

Reklama

Muž, který se mi líbí

  • Francie Un homme qui me plaît (více)

Obsahy(1)

Henri (Jean-Paul Belmondo) je úspěšným skladatelem filmové hudby, který přijíždí do Los Angeles za svou další zakázkou. Na natáčení se setkává s příjemnou francouzskou herečkou Françoise (Annie Girardotová). Ze začátku nezávazný vztah na jednu noc se mezi nimi postupně mění na silnější pouto. Těžké rozhodnutí o dalším pokračování jejich vztahu odsouvají a užívají si společné chvíle až do okamžiku, kdy se Françoise musí vrátit do New Yorku na natáčení. Teď již rozhodnutí odložit nelze. V sázce je však velmi mnoho. (Česká televize)

(více)

Recenze (67)

Kimon 

všechny recenze uživatele

Milý, sladce romantický příběh, který na konci zanechává jistou příchuť hořkosti a pocit smutku. Příběh tisíců zamilovaných a okouzlených náhodnou známostí, tak jak se to v životě stává. A konečně také příběh o nenaplněných touhách a přáních jedné mladé ženy a jednoho nezodpovědného muže. Vynikající herecké výkony Annie Girardotové a skvělého, pro tentokrát "neakčího" Jean-Paul Belmonda nabízejí příjemnou zábavu a pěkný divácký zážitek. Jean-Paul, jak ho neznáme a Annie, naopak taková, jak ji známe z mnoha hereckých rolí. Příjemná a zábavná, ale tentokrát navíc trošku naivní, jako každá žena, která od života čekala víc než dostává. V tomto filmu se vzácně setkali dvě velké herecké osobnosti francouzské filmové školy. Je jistě škoda, že takových společných setkání Girardotová - Belmondo ve francouzském filmu nevzniklo více. Vynikající český dabing s Jiřinou Galatíkovou a Jiřím Krampolem dodává snímku ten nejvyšší možný lesk. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Hořkosladká spanilá jízda herečky Françoise a skladatele Henriho, kteří se potkají v New Yorku při natáčení jakéhosi filmu, jehož děj se do filmu prolíná. Ano, zní to poněkud nepřehledně, ale ono to sem tam nepřehledné je. Když Henri konečně Françoise sbalí, vyrazí spolu na bláznivý výlet po Americe, bez cíle, jen se svou stejně bláznivou zamilovaností. Chvílemi z plátna dýchá taková pohoda a bezstarostnost, že jsem měla pocit, jako bych byla s Jean-Paulem a Annie skutečně na dovolené. Stejně silné jsou ale i vážné momenty, kdy kamera v dlouhých detailních záběrech zachycuje smutnou tvář křehké Françoise, v níž se pere zodpovědnost s citem, který pomalu přerůstá hranice náhodné známosti. To Henri se dilematy moc nezdržuje – většinu času nic neřeší a s nadšením malého kluka si užívá každý okamžik. V době uvedení se tento snímek nesetkal s velkým ohlasem, i zdejší hodnocení jsou rozporuplná. Za sebe ale můžu říct: je to film, který se mi líbí. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

William Wyler z USA natočil v 50. letech Prázdniny v Římě. Tak jo, tady si Lelouch z opačné pozice natočil něco jako "prázdniny v Americe". Žel romantická komedie na cestách mne ani zde neoslnila. Existují filmy, v nichž mne Annie Girardot i Belmondo před časem zaujali velice, ale nemůžu si pomoct, tentokrát mne nebavili vůbec... Lelouchovu ranou tvorbu beru z větčí části spíše jako něco, kdy slavný režisér teprve sbíral zkušenosti natáčením prvních celovečerních kousků, vytvářel si svůj rukopis a filosofii, které pak v dalších dekádách přetavil do řady jedinečných mnohavrstevních snímků, ale zde je to dle mého názoru od počátku bída. Námět o bližším setkání herečky s filmovým skladatelem, z nichž asi jeden nejsou příliš spokojeni s filmy, na kterých pracují, při tom vypadal slibně. Jenomže filmovému prostředí se to věnuje velmi málo a po dlouhou dobu jenom sledujeme romantické prožitky hlavní dvojky v posteli, na večírku nebo cestou autem. Film nepostrádá pár typických "lelouchovských" momentů, z nichž se mi nejvíc určitě líbil ten, kdy Henri během jízdy v autě vysvětluje, jak skládal svou první hudbu k westernu a během vyprávění se střídají ukázky z nahrávacího studia. Ale jinak mne to s výjimkou závěru nechalo úplně chladným. Natočit to jiný režisér, zřejmě bych za těch pár pěkných momentů 3* dal, ale od Lelouche jsem zvyklý na zcela vyšší level a ještě se mi u něj nestalo, abych po 90% času filmu tolik klimbal znuděním a nezájmem. Poté, co se Lelouch dočkal celosvětového uznání za autorský film Muž a žena, plný osobitého vyprávění, propracovaného vizuálu a jedinečné hudby, považuji od něj tematicky podobného a rutinně natočeného Muže, (ještě ke všemu dle cizího scénáře začínajícího autora) za výrazný krok zpět. 50% ()

MJMilan 

všechny recenze uživatele

Na jedné straně ženatý muž, dělající filmovou hudbu (J.P.Belmondo) na druhé straně vdaná žena, herečka (Annie Girardot). Oba mladí, atraktivní hledají k sobě cestu společného šťastného žití, oba mají sklony k nevěře, oba si rádi užívají ... zda - li se dají dohromady, na to si musíte počkat až do konce. Celý film je dělaný stylem "Muž a žena", kde hlavním naplněním filmu je užívání si dvou mladých lidí a kde děj je odsunut na druhou kolej. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Vždycky budeme mít americký jihozápad a jih. Nebo aspoň jeden z nás.. Na lži postavené milostné vzplanutí, které přiživuje lpění na přítomnosti a vzájemná upřímnost. Když se ale do toho vloží myšlenky na budoucnost, je tu velké riziko, že se základy aférky zase obnaží.. Lelouch jednoduše, civilně, s trefnými dialogy a experimentálním střihem rozbíjejícím rutinu. Zatímco Belmondo jede celou dobu poměrně nezvyklou polohu, do které ale stejně propašuje svou suverénní bohorovnost, buržoustka Girardot nejvíc zazáří až při finálním vystřízlivění. Jsou chvíle, kdy nepomůže ani bochník chleba v podpaží.. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (4)

  • Přibližně 15 minut před koncem zpívá starší paní naživo na mikrofon píseň „Just A Closer Walk With Thee“ – stejnou jako zpíval Harry Dean Stanton ve filmu Frajer Luke (1967), rovněž naživo. (bjh)
  • Časti filmu boli natočené v Monument Valley a Goulding Trading Post v Utahu. (Arsenal83)

Reklama

Reklama